• Äldre 10 May 23:05
    24172 visningar
    74 svar
    74
    24172

    TIPS! Till alla blivande brudpar som vill ha billiga blommor i GBG-området

    Godkväll!

    Vi har en rätt liten budget och jag ville inte gärna slänga ut tusenlappar för blommor som ändå vissnar efter ett par dagar. Har spanat runt en hel del på olika handelsträdgårdar för dom skulle visst vara billiga.

    Jag ska ha en droppformad bukett, medelstor, i cerisa färger med mestadels rosor. Skall även ha diamanter i rosorna och ett cerist sidenband runt stjälkarna. Samt ett matchande corsage till M2B.

    Har fått prisförslag från 1500 till "kan-inte-svara-på-det", men idag besökte jag Monikas Handelsträdgård i Agnesberg. Och hon ville bara ha 600 kronor för ALLT! Jag har handlat av henne innan och har alltid varit nöjd så jag är övertygad om att buketten blir tjusig! Jag kan även lägga in en bild på den färdiga buketten efter den 11 juni om någon vill

    Min vän som skall gifta sig senare i år ville ha en bukett med 8 stora röda rosor, det skulle kosta 20 kr/st dvs 160 kr! Och ingen kostnad för binderiet (eller vad det nu heter!)

    Så alla brudar, Monikas handelsträdgård i Agnesberg är mitt spartips :=)

  • Svar på tråden TIPS! Till alla blivande brudpar som vill ha billiga blommor i GBG-området
  • Pernil­laaa
    Äldre 25 Sep 10:56
    #55
    Pernillaaa skrev 2011-09-23 14:27:18 följande:
    Tjena brudar! :)

    Har försökt ringa till Linneas blomsterhörna nu flera gånger men får inget svar så tänkte kolla om ni vet.

    Tar dem emot blomstercheckar där?
    Från t.ex euroflorist eller interflora? :)
    Det gör dom! :)
    Euroflorist var dom återförsäljare till och därmed kan man lösa in deras checkar hos dom.
    Så himla passande för min del!
    Jag har nämligen fått en massa sådana checkar i premier. Då blir mycket billigt nästan gratis, I like it alot! :)
  • Äldre 27 Sep 20:43
    #56
    Pernillaaa skrev 2011-09-23 14:27:18 följande:
    Tjena brudar! :)

    Har försökt ringa till Linneas blomsterhörna nu flera gånger men får inget svar så tänkte kolla om ni vet.

    Tar dem emot blomstercheckar där?
    Från t.ex euroflorist eller interflora? :)
    Vilket nummer hade dom nu? Min kompis ska gifta sig å undrade!
  • Pernil­laaa
    Äldre 27 Sep 20:52
    #57
    11juni2011 skrev 2011-09-27 20:43:56 följande:
    Vilket nummer hade dom nu? Min kompis ska gifta sig å undrade!
    Jag ringde på 031-3315303 :)

    Dom är helt klart att rekommendera därborta !
  • fabbis­63
    Äldre 16 Nov 15:48
    #58


    Här kommer min brudbukett som jag beställde på Linneas blomsterhörna i Göteborg....den plus två corsagenålar betalade vi 650:- och vi fick även en silvrig vas till....sä det är verkligen till att rekommendera :)
  • fabbis­63
    Äldre 16 Nov 15:49
    #59


    Här är vasen :))
  • Äldre 10 Apr 19:00
    #60

    Är det den som ligger på herkulsgatan nu? :)

  • Äldre 20 Apr 22:54
    #61

    Konstigt att sälja blommor för nästan samma som inköpspriset?! Hoppas hon får in pengar någon annanstands ifrån för om hon är så billig på övriga grejer så lär hon ju inte få mycket till vinst.... Det känns som om något inte stämmer....

  • Pernil­laaa
    Äldre 23 Apr 22:20
    #62

    ALLA grejer i butiken ligger i humana prisnivåer.
    Ägaren är väl medveten att hon ligger under alla andra men hon sa även att hon tycker att alla ska ha råd att handla blommor och tillbehör.


    Tror inte alls att det inte är något som inte stämmer.
    Men lägger man sig lägre i pris får man ofta mer kunder och därmed ökar inkomsterna också.


    Superbra butik! :)


    Skogsblomma skrev 2012-04-20 22:54:05 följande:
    Konstigt att sälja blommor för nästan samma som inköpspriset?! Hoppas hon får in pengar någon annanstands ifrån för om hon är så billig på övriga grejer så lär hon ju inte få mycket till vinst.... Det känns som om något inte stämmer....
  • Äldre 28 Apr 13:56
    #63
    Pernillaaa skrev 2012-04-23 22:20:24 följande:

    ALLA grejer i butiken ligger i humana prisnivåer.
    Ägaren är väl medveten att hon ligger under alla andra men hon sa även att hon tycker att alla ska ha råd att handla blommor och tillbehör.


    Tror inte alls att det inte är något som inte stämmer.
    Men lägger man sig lägre i pris får man ofta mer kunder och därmed ökar inkomsterna också.


    Superbra butik! :)


    Om man räknar på buketten som visas på denna sidan med vita och lila rosor så har hon inte äns tagit betalt för matrialet. Jag vet vad blommor kostar i inköp då jag är florist. Jag tycker att det är konstigt att man inte räknar arbete på det man gör, det gäller allt man säljer i en butik.Brudbuketten har hon säkert lagt 2 timmars jobb på med konsultation och beställning av blommor. Vad blir hennes timpeng då om hon tar 650 kr för en brudbukett och två corsage inkl matrial? Typ 0 kr. Det är det jag tycker är konstigt. Kommer en brud in och väljer blommor ur kylen och ber floristen binda en kompakt bukett är det en helt annan sak för då har det inte innebärt något extra arbete och blir då vanligt bukettpris.

    Hon måste ha en väldigt rik partner och ha detta som hobbyverksamhet eller ngt, för om hon har sädana här priser på allt så förstår jag inte hur hon får det att gå runt. Om det inte är en butik i stil med Ikea....
  • Äldre 28 Apr 14:59
    #64
    Skogsblomma skrev 2012-04-28 13:56:22 följande:
    Om man räknar på buketten som visas på denna sidan med vita och lila rosor så har hon inte äns tagit betalt för matrialet. Jag vet vad blommor kostar i inköp då jag är florist. Jag tycker att det är konstigt att man inte räknar arbete på det man gör, det gäller allt man säljer i en butik.Brudbuketten har hon säkert lagt 2 timmars jobb på med konsultation och beställning av blommor. Vad blir hennes timpeng då om hon tar 650 kr för en brudbukett och två corsage inkl matrial? Typ 0 kr. Det är det jag tycker är konstigt. Kommer en brud in och väljer blommor ur kylen och ber floristen binda en kompakt bukett är det en helt annan sak för då har det inte innebärt något extra arbete och blir då vanligt bukettpris.

    Hon måste ha en väldigt rik partner och ha detta som hobbyverksamhet eller ngt, för om hon har sädana här priser på allt så förstår jag inte hur hon får det att gå runt. Om det inte är en butik i stil med Ikea....
    Hon kan köpa in billigt från partihallarna.  vet jag att min morbrors ex flickvän har haft en blomsterbutik i Göteborg hon köpte in tidigt på morgonen från partihallarna och hade samma priser som denna butik här har. Hon kunde göra de som hon fick köpa in sina blommor så billigt och hafde sen låga priser då hon fick dubbelt så mer kunder :).
  • hedvig
    Äldre 28 Apr 15:04
    #65
    snuttitess skrev 2012-04-28 14:59:18 följande:
    Hon kan köpa in billigt från partihallarna.  vet jag att min morbrors ex flickvän har haft en blomsterbutik i Göteborg hon köpte in tidigt på morgonen från partihallarna och hade samma priser som denna butik här har. Hon kunde göra de som hon fick köpa in sina blommor så billigt och hafde sen låga priser då hon fick dubbelt så mer kunder :).
    Men då kan hon knappast garantera någon en viss bukett. Är ju inte säkert att just den rosen bruden vill ha finns tillgänglig just den dagen
  • Äldre 28 Apr 15:07
    #66
    hedvig skrev 2012-04-28 15:04:22 följande:
    Men då kan hon knappast garantera någon en viss bukett. Är ju inte säkert att just den rosen bruden vill ha finns tillgänglig just den dagen
    Jag vet inte vart hon köper in sina blommor. Har inte handlat i den blommster butiken men ska beställa mina blommor där :). Menade bara att de inte behöver vara något skumt eller så att hon har billiga blommor :).
  • hedvig
    Äldre 28 Apr 15:09
    #67
    snuttitess skrev 2012-04-28 15:07:16 följande:
    Jag vet inte vart hon köper in sina blommor. Har inte handlat i den blommster butiken men ska beställa mina blommor där :). Menade bara att de inte behöver vara något skumt eller så att hon har billiga blommor :).
    Men det kan vara något skumt Och man ska vara medveten om att kvalitet kostar även när det gäller blommor och binderier - för det priset kan du inte räkna med att få exakt det du vill ha.
  • Äldre 28 Apr 15:18
    #68
    hedvig skrev 2012-04-28 15:09:53 följande:
    Men det kan vara något skumt Och man ska vara medveten om att kvalitet kostar även när det gäller blommor och binderier - för det priset kan du inte räkna med att få exakt det du vill ha.
    Så kan de vara :) Men får se vad de har för blommor och priser när jag ska dit och titta :).
  • vinter­frost
    Äldre 28 Apr 15:26
    #69
    Skogsblomma skrev 2012-04-28 13:56:22 följande:
    Om man räknar på buketten som visas på denna sidan med vita och lila rosor så har hon inte äns tagit betalt för matrialet. Jag vet vad blommor kostar i inköp då jag är florist. Jag tycker att det är konstigt att man inte räknar arbete på det man gör, det gäller allt man säljer i en butik.Brudbuketten har hon säkert lagt 2 timmars jobb på med konsultation och beställning av blommor. Vad blir hennes timpeng då om hon tar 650 kr för en brudbukett och två corsage inkl matrial? Typ 0 kr. Det är det jag tycker är konstigt. Kommer en brud in och väljer blommor ur kylen och ber floristen binda en kompakt bukett är det en helt annan sak för då har det inte innebärt något extra arbete och blir då vanligt bukettpris.

    Hon måste ha en väldigt rik partner och ha detta som hobbyverksamhet eller ngt, för om hon har sädana här priser på allt så förstår jag inte hur hon får det att gå runt. Om det inte är en butik i stil med Ikea
  • Äldre 29 Apr 07:32
    #70
    snuttitess skrev 2012-04-28 14:59:18 följande:
    Hon kan köpa in billigt från partihallarna.  vet jag att min morbrors ex flickvän har haft en blomsterbutik i Göteborg hon köpte in tidigt på morgonen från partihallarna och hade samma priser som denna butik här har. Hon kunde göra de som hon fick köpa in sina blommor så billigt och hafde sen låga priser då hon fick dubbelt så mer kunder :).
    Jag handlar från partihallarna och om hon handlar billigare än mig så handlar hon sista dagen innan dem får nya blommor, då sätter dem ihop en vagn åt dig för reducerat pris. Men då har ju blommorna stått hos grossisten i typ 4 dagar....

    Jag menar inte att det är fel att sälja blommor billigt. Men jag tycker inte om att man som florist inte tar betalt för sitt arbete, och då menar jag allt man gör i butiken. Man ska slå på sin arbetstid, det gör alla andra hantverkare. Det är liksom inte bra för branchen enligt mig.

    Jag har aldrig besökt Linneas blomsterhörna, men ska ta en kik en dag. Jag hoppas verkligen att ni som beställer blommor av henne blir nöjda och att blommorna håller.

    När jag jobbar så tar jag betalt precis vad det ska kosta, matrial plus arbetstid. Självklart jobbar jag efter budget. Man kan göra väldigt mycket fint för under tusenlappen även om jag tar betalt för min tid.
  • Äldre 29 Apr 08:07
    #71
    Skogsblomma skrev 2012-04-29 07:32:41 följande:
    Jag handlar från partihallarna och om hon handlar billigare än mig så handlar hon sista dagen innan dem får nya blommor, då sätter dem ihop en vagn åt dig för reducerat pris. Men då har ju blommorna stått hos grossisten i typ 4 dagar....

    Jag menar inte att det är fel att sälja blommor billigt. Men jag tycker inte om att man som florist inte tar betalt för sitt arbete, och då menar jag allt man gör i butiken. Man ska slå på sin arbetstid, det gör alla andra hantverkare. Det är liksom inte bra för branchen enligt mig.

    Jag har aldrig besökt Linneas blomsterhörna, men ska ta en kik en dag. Jag hoppas verkligen att ni som beställer blommor av henne blir nöjda och att blommorna håller.

    När jag jobbar så tar jag betalt precis vad det ska kosta, matrial plus arbetstid. Självklart jobbar jag efter budget. Man kan göra väldigt mycket fint för under tusenlappen även om jag tar betalt för min tid.
    Klart jag tycker man ska ta betalt för sin arbetstid. Men har aldrig besökt blomsterbutiken så vet inget om den förutom de folk skrivit här. Så ska besöka den nu i maj och titta :)
  • linst
    Äldre 16 Aug 10:56
    #72

    Beställde mina blommor på Linneas blomsterhörna. Totalt kostade brudbukett, tärnbukett och corsage 1000:-.  Hade gett floristen rätt fria händer med beskrivningen att jag gärna ville ha pioner, dahlior och mycket färg. Och hon lyckades nog att pricka in precis vad jag hade tänkt mig. Det var fin kvalitet på blommorna och de stod sig åtminstone två dagar efter bröllopet ( kan inte säga exakt hur länge då vi reste bort sen).

    Lägger upp den blid jag har på buketten för tillfället. Väntar fortfarande på fotona från fotografen.


  • ETNove­mber
    Äldre 11 Aug 21:10
    #73

    Ska verkligen ta mig en titt på denna blomsterbutik. Vill inte lägga så mycket på blommor och nöjer mig med en enkel rosbukett!

  • Äldre 16 Aug 21:39
    #74
    linst skrev 2012-08-16 10:56:23 följande:
    Beställde mina blommor på Linneas blomsterhörna. Totalt kostade brudbukett, tärnbukett och corsage 1000:-.  Hade gett floristen rätt fria händer med beskrivningen att jag gärna ville ha pioner, dahlior och mycket färg. Och hon lyckades nog att pricka in precis vad jag hade tänkt mig. Det var fin kvalitet på blommorna och de stod sig åtminstone två dagar efter bröllopet ( kan inte säga exakt hur länge då vi reste bort sen).

    Lägger upp den blid jag har på buketten för tillfället. Väntar fortfarande på fotona från fotografen.


    Ger man fria händer så blir det oftast bra om man har låg budget! Det är när man sätter igång och specialbeställer massa blommor osv som det blir kostsamt...
Svar på tråden TIPS! Till alla blivande brudpar som vill ha billiga blommor i GBG-området