• missemmz

Överaskning för brudgummen!?

Jag skulle så gärna vilja överaska min blivande med någonting som han inte vet om och som han blir glad över på bröllopsdagen. Jag kan inte sjunga, annars hade ju det varit en perfekt grej. Är det någon som kan tipsa om någon kul surprise?

Vad kommer ni att göra?

• Svar på tråden Överaskning för brudgummen!?
  • JNT

Klurar också på vad jag ska hitta på. Min sångröst är inte den bästa, men jag funderar på att sjunga ändå. "En sån karl" har jag tänkt i så fall. Kanske skulle be någon filma mig om jag fegar ur, så finns det att visa? Annars kanske jag håller tal...

• niamh

Läsa en egenskriven dikt, hålla ett fint litet tal, svänga ihop en käck dans? Du kan sätta ihop ett bildspel i hemlighet, med era favoritbilder & favoritlåtar, som du sedan spelar upp på festen... Hm... vad mer kan man hitta på? Nä, min hjärna är för trött :D

• Amejuli

hej.
    Det här är kanske ett lite dyrt tips om man inte har gott om pengar men jag har sparat ett tag till det här.
    Vi har ganska liten budget i övrigt och vi har fått dra in på sådant som varit viktigt för min blivande som underhållning och sånt. Då han är en riktig musiknisse har det känts synd så jag har bokat ett liveband till festen som överraskning. Som sagt, lite dyrt men jag tror han kommer bli överlycklig!

Jag ska också hålla ett litet tal precis innan överraskningen.

• Amejuli

Ett annat tips som kanske inte är lika dyrt är att kopiera en massa fina lappar och brev och sånt som ni har gett till varandra och sätta ihop det till en bok eller så. Man kan ju också lämna det till ett tryckeri om man vill ha en riktig.
    Men för det här gäller det ju att ni är sådana som kanske har gett en del sånt här till varandra och att någon av er dessutom är en riktig "sparoman".

• missemmz

Tack för bra tips. Kom gärna med fler! =)

• TheD

Kommer göra ett dansnummer med andra dansare till "A whole new world" fast i remix så det är fart i den. Jag kommer vara klädd i vitt och de andra dansarna i svart... ev att det blir likt med fluga osv... Så min blivande ska sitta längst fram påen stol och sen efter andra refängen "I'm in a whole new world with you" kommer jag hoppa/sätta mig i hans knä :)

• Planer

den dansen lät väldigt spännande The D !!!
    Jag har funderat länge på att sjunga en låt. Min pappa gjorde det för mamma och min syster gjorde det för sin man.
    så det känns som jag måste följa den traditionen. jag sjunger okej och har övat in låten Utan dina andetag med Kent. Så om jag inte fegar ut så kommer det bli den!!! Jag vet att jag komme att ångra mig om jag inte bjuder på mig själv på nått sätt. Sen blir jag lite sugen på nån slags överrasknings dans i mitten av valsen nu när man har sett på 4 bröllop... men det känns som så många gör det nu... eller?
    den ideén med sånt man har samlat på va ju jätte fin!!!

• 2011bröllop

Nu är detta kanske lite svårt för dig at göra   Men ville bara säga vad jag ska göra för  min 2be . Han är dansk o har en underbar släkt o efersom vi ska hålla bröllopet i sverige så ville jag hitta på något för dom o han  Så jag ska under kvällen byta om till en röd o vit klänning o komma ut  till låten vi är röda vi är vita .       Tror det kan bli en rolig grej  !!!

• marimekko86

Jag med vill göra nåt roligt och fint för min blivande,men vill inte sjunga. Har väl en okej sångröst,men vågar inte nåt sånt. Hade först tänk ge honom livebandet som överraskning precis som Amejuli, men nu bestämde vi oss tillsammans för att boka dem...

Tänkte säga några vackra ord till honom...men vill inte bara hålla ett tal utan vill överraska med nåt...men VAD...? Har några månader på mig att fundera ut det...Får jag råd tänkte jag ge honom bröllopspresenten att få åka och se fotboll i England,premier league...men vet inte hur man på ett skojsigt sätt ska få fram det...jaja...klura vidare

• Chicita
    marimekko86 skrev 2011-05-15 02:39:56 följande:
    Jag med vill göra nåt roligt och fint för min blivande,men vill inte sjunga. Har väl en okej sångröst,men vågar inte nåt sånt. Hade först tänk ge honom livebandet som överraskning precis som Amejuli, men nu bestämde vi oss tillsammans för att boka dem...

Tänkte säga några vackra ord till honom...men vill inte bara hålla ett tal utan vill överraska med nåt...men VAD...? Har några månader på mig att fundera ut det...Får jag råd tänkte jag ge honom bröllopspresenten att få åka och se fotboll i England,premier league...men vet inte hur man på ett skojsigt sätt ska få fram det...jaja...klura vidare
    Om du får råd till resan så skulle du ju helt enkelt kunna ge honom ett paket med en fotboll och lite annat smått och gott + ett brev (längst ner i paketet) där det står något om "Jag älskar dig så mycket så att jag är villig att skicka bort dig / följa med dig  till England för att se på fotboll. Du/ Vi reser den ----"
Svar på tråden Överaskning för brudgummen!?