• missemmz

Överaskning för brudgummen!?

Jag skulle så gärna vilja överaska min blivande med någonting som han inte vet om och som han blir glad över på bröllopsdagen. Jag kan inte sjunga, annars hade ju det varit en perfekt grej. Är det någon som kan tipsa om någon kul surprise?

Vad kommer ni att göra?

• Svar på tråden Överaskning för brudgummen!?
  • idaa

Läste på någon hemsida om just detta:

Ett tips var att skriva ett brev som man sedan ber värdparen (eller någon annan) att smuggla ner i brudgummens festprogram! På så sätt blir det en liten hemlighet bara till honom! 

• S och C

Det här är kanske en för gammal tråd men jag tänkte gå till en fotograf och ta boudoir bilder. Lite halvnaket  och sensuellt sådär. For his eyes only! 

• Aniara4
    S och C skrev 2011-08-05 13:22:00 följande:
    Det här är kanske en för gammal tråd men jag tänkte gå till en fotograf och ta boudoir bilder. Lite halvnaket  och sensuellt sådär. For his eyes only! 
    Det verkar det vara ganska många som gör som morgongåva, men som överraskning på festen känns det väl inte riktigt rätt, eller?

Nog för att han skulle bli rätt överraskad om det plötsligt ramlade ut nakenbilder ut festhäftet... Skrattande
  • hannahsofia

jag ger honom något redan nu, jag har en blogg som heter http://296reasonstoloveyou.tumblr.com/ där jag varje dag lägger upp en bild jag gjort samt en text med en anledning till varför jag älskar honom. funderar på att göra en bok av dem och ge honom på vår bröllopsdag :)

• AnnaAK

jag gav min m2b  en present igår som 1årsförlovning/6årsdag att gå till en riktig barberare på vår bröllopsdag. han blev jätteglad men lite nervös och höll med om att han aldrig hade gjort det för sig själv. men jag tycker om jag lägger ner tusenlappar på hår och smink ska väl ha få nåt..men det kan ju vara kul att veta det innan
     :)
    ..Under festen ska jag göra som idaa skrev ovan och skriva ett brev till honom som smygs ner i festhäftet.

• izredam

Jag övervägde ett tag att sjunga Tommy tycker om mig till min Tommy, det är ett litet internt skämt sen vi gick i gymnasiet och alla våra vänner hade säkert velat hjälpa till (det kräver att man dansar genom att låtsas att man spelar pingis). Problemet är att jag vill inte heller sjunga inför en massa folk, jag sjunger jättegärna och ofta, i bilen, i skolan, hemma, hos hans släk, hos min släkt etc. Men aldrig när någon faktiskt tittar på mig. Det är där skon klämmer för min del.

Men jag har över ett år kvar att suga på den karamellen, så jag tror jag gör det ett tag till :P

• 2 0 1 2

Jag är ingen talare, och absolut ingen sångare, så jag tänkte skriva och smyga in ett öppet brev i festprogrammet. Där ska jag beskriva varför jag älskar honom så otroligt mycket, tror det blir roligt för gästerna att läsa något så personligt, och även för honom att bli "exponerad" med hjälp av fina ord (inget känsligt naturligtvis).

• imdelicate
    hannahsofia skrev 2011-08-05 13:28:25 följande:
    jag ger honom något redan nu, jag har en blogg som heter 296reasonstoloveyou.tumblr.com/ där jag varje dag lägger upp en bild jag gjort samt en text med en anledning till varför jag älskar honom. funderar på att göra en bok av dem och ge honom på vår bröllopsdag :)
    Vilken fin sida! Du borde verkligen gora en bok av dem, och ge den till honom. True love!
  • Iseika
    Planer skrev 2011-05-11 21:06:35 följande:

den dansen lät väldigt spännande The D !!!
    Jag har funderat länge på att sjunga en låt. Min pappa gjorde det för mamma och min syster gjorde det för sin man.
    så det känns som jag måste följa den traditionen. jag sjunger okej och har övat in låten Utan dina andetag med Kent. Så om jag inte fegar ut så kommer det bli den!!! Jag vet att jag komme att ångra mig om jag inte bjuder på mig själv på nått sätt. Sen blir jag lite sugen på nån slags överrasknings dans i mitten av valsen nu när man har sett på 4 bröllop... men det känns som så många gör det nu... eller?
    den ideén med sånt man har samlat på va ju jätte fin!!!

Nu är det snart dags för ditt bröllop. Kommer du sjunga? Jag sjöng nämligen också Utan dina andetag för min man fast i kyrkan. Det var väldigt uppskattat och han blev hemskt överraskad.

Lycka till!
  • Darling Daisy
    Aniara4 skrev 2011-08-05 13:26:34 följande:
    Det verkar det vara ganska många som gör som morgongåva, men som överraskning på festen känns det väl inte riktigt rätt, eller?

Nog för att han skulle bli rätt överraskad om det plötsligt ramlade ut nakenbilder ut festhäftet... Skrattande
    Hihihi!
    Men erkänn att det skulle bli ihågkommet? Och en riktig partyförhöjare för de av gästerna som inte sätter kaffet i vrångstrupen och måste åka till sjukan!!!
  • lundabrud

jag vill sjunga för min man på vårt bröllop, och jag tror/vet att han vill sjunga till mig också. Fundrar på att köra duett i stället, blir ju lite svårt att smussla med om vi båda vet att den andre ska "överraska" med en sång. Någon som har bra idéer på duett att sjunga? inte Grease.

• hannahsofia
    imdelicate skrev 2011-08-05 14:37:51 följande:
    Vilken fin sida! Du borde verkligen gora en bok av dem, och ge den till honom. True love!
    tack :)
  • hysch

Om man vill göra det lite enklare för sig och inte gillar att sjunga, tala eller uppträda inför folk kan man ju lämna ett telegram till toastmaster/madam som de läser upp, från bruden till brudgummen. Det finns ju många roliga färdiga sådana som man kan modifiera, eller så skriver man ett eget roligt och/eller fint :)

• Kiin80
    hannahsofia skrev 2011-08-05 13:28:25 följande:
    jag ger honom något redan nu, jag har en blogg som heter 296reasonstoloveyou.tumblr.com/ där jag varje dag lägger upp en bild jag gjort samt en text med en anledning till varför jag älskar honom. funderar på att göra en bok av dem och ge honom på vår bröllopsdag :)
    jättejättevackert...
  • hannahsofia
    Kiin80 skrev 2011-08-07 17:29:50 följande:
    jättejättevackert...
    tack så mycket :)
  • lilja
    lundabrud skrev 2011-08-05 15:21:25 följande:
    jag vill sjunga för min man på vårt bröllop, och jag tror/vet att han vill sjunga till mig också. Fundrar på att köra duett i stället, blir ju lite svårt att smussla med om vi båda vet att den andre ska "överraska" med en sång. Någon som har bra idéer på duett att sjunga? inte Grease.
    Gud vad heter den, med Tommy Nilsson och Tone Norum(hur stavar man??)
    När stormen river öppet hav...??
    * 21 juli 2012 *
  • lilja

Jag tänker sjunga "Du e min man" m Helene Sjöholm, fast med lite omgjord text.
    Sen nappar jag nog på det ngn skrev om att lägga in ett personligt brev i festprogrammet till honom.

* 21 juli 2012 *
  • tout lamour lamour

Jag kommer att hålla tal för min man under middagen, men jag hittade även här på BT en tjej som gjort en stop-motion-video som hon spelade upp under middagen, jag tyckte var SÅ häftig att jag skulle vilja göra något sådant;

Svar på tråden Överaskning för brudgummen!?