• Planer

Mens på bröllopsdagen...

Har funderat jätte mycket på detta. Tänk om man har mens på bröllopsdagen, va gör man då? Då blir de ju ännu jobbigare när man ska gå på toa...
    och sen på natten, hur kul blir de då?
    Har nån annan  funderat på detta?
    jag ska räkna på dagarna längre fram så man är förberedd mentalt!

• Svar på tråden Mens på bröllopsdagen...
  • Darling Daisy

Jag räknar också med att ha mens på bröllopet... suck! Jag har införskaffat en menskopp för att alla säger att det är ett så bra alternativ till bindor/tamponger. Provar den för första gången nu. Och är inte helt sams med den, tyvärr! Får den inte att sitta tätt, det läcker ganska snabbt. Håller på o testar olika knep som ska kunna hjälpa och hoppas den kommer att funka bra snart.

Så mitt tips till er som funderar på menskopp - köp den i god tid så ni hinner lära er hur den funkar innan bröllopet!  

• Kosmoskissen
    Darling Daisy skrev 2011-05-09 11:07:21 följande:
    Jag räknar också med att ha mens på bröllopet... suck! Jag har införskaffat en menskopp för att alla säger att det är ett så bra alternativ till bindor/tamponger. Provar den för första gången nu. Och är inte helt sams med den, tyvärr! Får den inte att sitta tätt, det läcker ganska snabbt. Håller på o testar olika knep som ska kunna hjälpa och hoppas den kommer att funka bra snart.

Så mitt tips till er som funderar på menskopp - köp den i god tid så ni hinner lära er hur den funkar innan bröllopet!  
    Ja för mig är det tyvärr för sent att börja med den så att jag lagom fått kläm på hur det ska vara, jag gifter mig om mindre än 1½ månad. Men det är nåt att tänka på till andra tillfällen helt klart.
    För min del blir det antingen pillren eller ett jäkla spring på toa..
  • Smile

Kommer kanske lite ifrån ämnet... men de jag är orolig för är att jag får den den dagen och att jag kommer ha mensvärk då! Första dagen för mig är en stor plåga... Kan inte göra något mer än å ligga med värmekudde hela dagen (ibland två dagar) å knapra lite piller som inte fungerar ändå.... :S

• Jeliqa

Jag har räknat ut att jag får mens dagen innan bröllopet och kommer alltså störtblöda under vår bröllopsdag (andra och tredje dagen är alltid värst för mig) men jag har menskopp och måste tipsa om den. Helt underbar är den eftersom man inte alls behöver bekymra sig om att det skall blöda igenom eller att man måste gå på toa och byta mensskydd hela tiden. Upp till 12 timmar kan man ha menskoppen beroende på blödningen. För att gardera är det bara att använda trosskydd också och så är åtminstone den saken ur världen.
    Värre är det ju med menssmärtan, migrän och dylikt. Men som någon skrev är det ju bara att ta med värktabletter och hoppas på det bästa :)

• förlovadflicka
    Smile skrev 2011-05-09 12:10:36 följande:
    Kommer kanske lite ifrån ämnet... men de jag är orolig för är att jag får den den dagen och att jag kommer ha mensvärk då! Första dagen för mig är en stor plåga... Kan inte göra något mer än å ligga med värmekudde hela dagen (ibland två dagar) å knapra lite piller som inte fungerar ändå.... :S
    Så är det för mig också men om jag tar starka värktabletter precis när jag känner att smärtan sätter igång eller innan, när jag vet att jag borde ha ont så funkar det, kanske är så för dig med? :)  
  • Iseika
    Smile skrev 2011-05-09 12:10:36 följande:
    Har du fått "riktiga" smärtstillande, dvs läkarutskrivna sådana och inte de svaga som finns på apoteket? Jag hade nämligen extrem mensvärk som yngre och fick till slut naproxen 500 mg i stolpiller. Det låter kanske inte så skoj men kroppen tog upp preparatet snabbare och jag blev i princip av med värken.
  • Aniara4

Jag har just satt in en ny hormonspiral och hoppas på att den ska hålla eländet borta helt! Jag har några månader kvar till bröllopet, så stänkblödningarna har förhoppningsvis slutat då också.

Annars hade jag också löpt risken att ha störtflodsmens, svår värk ända ner i vristerna, och samtidigt svettats som en gris och känt mig svimfärdig hela tiden, så det hade ju inte varit så kul! Det var just därför jag skaffade hormonspiral första gången...

• Diamanten90

Jag tar en och en halv eller 2 burana 400mg på en gång, fastän man egentligen bara får ta det utskrivet av läkare. Det är det enda som hjälper mot min mensvärk. Ja, nu efter förlossningen så kan en 400 räcka också:)

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • Smile
    Iseika skrev 2011-05-09 12:30:59 följande:
    Har du fått "riktiga" smärtstillande, dvs läkarutskrivna sådana och inte de svaga som finns på apoteket? Jag hade nämligen extrem mensvärk som yngre och fick till slut naproxen 500 mg i stolpiller. Det låter kanske inte så skoj men kroppen tog upp preparatet snabbare och jag blev i princip av med värken.
    nee har nog inte fått de.... men har varit hos läkaren för de.. men får ju inget som funkar.. fick ett piller ja skulle ta 3 timmar innan smärtan ens började!! Haha! som om ja skulle kunna räkna ut vilken timme ja skulle få ont :S
  • Planer

jag har aldrig testat sånna piller och det tänker jag verkligen inte göra nu när ni skriver att dom är dåliga. Hur gör ni på natten då? inget sex på bröllopsnatten känns ju lite tråkigt...eller kan man använda menskoppen då oxå?

Svar på tråden Mens på bröllopsdagen...