Strumpbyxor under brudklänningen..?
Hur tänker ni kring detta? Ska man ha strumbyxor under brudklänningen, för att det är "mer klätt", även om bröllopet är under sommarmånaderna och förhoppningsvis varmt och skönt..?
Hur tänker ni kring detta? Ska man ha strumbyxor under brudklänningen, för att det är "mer klätt", även om bröllopet är under sommarmånaderna och förhoppningsvis varmt och skönt..?
Jag har sandaler så jag kommer inte att ha strumpbyxor. Gifter mig om 20 dagar så hoppas på någorlunda varmt väder!:)
JAg använder aldrig strumpbyxor, inte ens på vintern då skulle jag få panik. Det är så hopplöst varmt. Jag har alltid stay-up eller strumpor och strumphållare. På bröllopet blir det strumphållare, jag vill inte ha skoskav, det blir lätt det utan strumpor.
Finns ju alla möjliga sorters strumpor nu som inte är så stora så de syns i skorna. Det är ju bra. Jag har nog tänk gå barfota för jag har ett par sköna ballerina skor. Men leggins måste jag ha. ;) skulle nog dock inte kunna ha stay ups för de går ju inte hela vägen upp och det vill jag att det ska men annars är ju stay ups snygga.
Ronja8: det låter ju bra! :)
Jag kommer ha stay-ups :)
leggings var smart... kommer bli antingen det eller strumpbyxor (även om det blir krångligt vid toabesök) då jag blev svettig i klänningen redan vid provningen... =)
kommer också behöva ha en tunn, gammaldags underkjol att ha under tyllkjolen då den både skaver och lägger sig mellan låren... Någon som vet vart man hittar en sån där tunn, stretching underkjol? Brukar vara i nån lite glansig trikå av nåt slag, men vet itne vart jag ska leta.
Jag kommer att ta på mig stay-ups sen när festel är slut;)
Vad många bra tankar! Har också varit inne på att vara barbent under klänningen, inbillar mig att det blir varmt och klibbigt MED dem. Är dock lite sugen på att ta på mig ett par stay-ups framåt natten, bara för att det är snyggt! ;)
Jag tror oxå de beror på hur man är i kroppen, om man är smal el normal så låren inte går ihop så att säga behöver man nog inte strumpbyxor...men ex jag är själv är väldigt väldigt stor brud och låren går ihop på mig så när jag går utan leggings el strumpbyxor i kjol el klänning så får jag jätteont på insidan låren..jag hade inte ens tänkt på detta innan jag såg denna tråden men när jag såg den insåg jag att just de ja..klart jag måste ha de annars kommer jag få superont på insidan låren speciellt eftersom de blir varmt under den med..
även jag tackar för denna tråd då jag skjutit det problemet åt sidan
Vill ju inte ha värsta långbenta trosorna på bröllopsnatten
men kan ju faktiskt ha ett par figursnälla trosor och sedan byta när det är dags att vara på tu man hand
simple: jag håller verkligen med dig.
helsingebrud: ja man kan ju faktiskt byta till något mer "trevligare" senare ;)