• FriPhi

Det där lilla extra för festen?

Skulle behöva lite hjälp, gärna i form av brainstormande; vad är det som gör att fester går från kul till galet rolig och minnesvärd?

Vi har hela tiden vart ganska säkra på att vår bröllopsfest kommer att bli rolig och inte tänkt någon mer form av underhållning än en dj efter middagen. I förra  veckan när vi satt i en bil i 5 timmar började vi dock prata om vad som gör att man har sådär extremt kul och började fundera på att när vi ändå lägger ner så mycket pengar på en fest, (som vi förmodligen aldrig kommer göra igen) kanske vi lika väl kan lägga ut ännu lite mer för att få till det där extra... MEN vad är då det extra?

Fyrverkerier
    Trollkarl
    Någon form av lek
    Liveband
    Eldslukare
    Burleskshow
    Shotsrace

Skulle vilja få fram den där känslan av något man gör något busigt... spontant (så egentligen är det ju omöjligt att planera) Vill egentligen inte att det ska krävas något av gästerna, men ändå inte att de bara ska stå och glo på något i en halvtimma heller. Det vi är mest inne på nu är att ha några burlesk-tjejer som serverar tårtan och gör en liten grej bara, så om det är någon som känner till några sådana i Falkenbergstrakten, så skriv gärna! Alla andra tips är också mer än välkomna!

• Svar på tråden Det där lilla extra för festen?
  • Sebastiána

Burleskshow skulle inte jag vilja ha på ett bröllop. Liveband ska vi ha. Det tror jag är en hit. Eldslukare hade passat på vårt bröllop (och vårt cateringföretag har kontakter med sådana) men det blir lite mycket.

• MrsT2011

Jag var på en fest där en grupp capoeira-akrobater uppträdde, det var jättelyckat! De hjulade fram genom lokalen och gjorde galna cirkusnummer på scenen.

Eller ta in några sköna breakdance-killar som kan kicka igång dansgolvet? Under förutsättning att ni gillar den typen av musik... På ett 50-talsbröllop hade jag lätt kunnat tänka mig lindy hop som dansgolvs-uppvärmning.

Alla gillar inte bordsvisor (allsånger) och tycker inte att liveband är värt pengarna, men eftersom jag känner min bekantskapskrets vet jag att mina genomtänkta festhäften och trubaduren vi valt kommer göra festen lyckad!

• FriPhi

Tack för tipsen, tar gärna emot fler!!!

Vår lokal är egentligen lite för liten för liveband och vi har ju redan bokat dj... kanske en trubadur i så fall. Lindy hop är ju så jäkla häftigt, Mrs T, ska kolla lite efter det!  (fast vi inte har 50-tal)
    Nu märker man verkligen att allt blir rätt lite extra jobbigt att man valt att lägga vigseln ca 50 mil i från där man bor... har ju ingen koll på lokala förmågor :)

• maggiz

Vi kommer att bjuda på en show istället för en traditionell bröllopsdans! Vi klipper ihop en massa låtar som passar för oss (vi har namn som är besjungna) och showar till det, mimar och använder oss av enkel rekvisita. T.ex. Jag vill vara din Margareta-Hej Mickey Mickey hej, Mickey du är helt okej-Wake up Maggie i think i´ve got something to say you....osv, vi heter Mikael och Margareta men kallas Micke och Maggie. Vi har många fler låtar som passar klockrent på oss, så det ska bli sååå kul! Sen kör vi bildspel på oss under middagen, från våra år tillsammans! Och jag ska sjunga en låt till honom (fast det vet hen inte om) Jag har skrivit om hooked on a feeling (Björn Skifs/blåblus) till svenska och kommer att be tjejerna på festen stå upp och sjunga OOGATJACKAOOGAOOGAOOGATJACKA....

• Humlan66
    maggiz skrev 2011-05-07 20:08:42 följande:
    Vi kommer att bjuda på en show istället för en traditionell bröllopsdans! Vi klipper ihop en massa låtar som passar för oss (vi har namn som är besjungna) och showar till det, mimar och använder oss av enkel rekvisita. T.ex. Jag vill vara din Margareta-Hej Mickey Mickey hej, Mickey du är helt okej-Wake up Maggie i think i´ve got something to say you....osv, vi heter Mikael och Margareta men kallas Micke och Maggie. Vi har många fler låtar som passar klockrent på oss, så det ska bli sååå kul! Sen kör vi bildspel på oss under middagen, från våra år tillsammans! Och jag ska sjunga en låt till honom (fast det vet hen inte om) Jag har skrivit om hooked on a feeling (Björn Skifs/blåblus) till svenska och kommer att be tjejerna på festen stå upp och sjunga OOGATJACKAOOGAOOGAOOGATJACKA....
    HÄÄRLIGT =)

Vi ska oxå göra en show utav våran dans .. hoppas bara vi vågar nu :P
  • frallan

Blev helt såld på idén med burlesk tjejer som serverar tårtan! Undrar om man kan få några av våra heta kompisar att ställa upp Sånt är definitivt något som får festen att fastna och bli riktigt kul!

• Bettina

Dum fråga kanske, men vad är burlesk show?

• Pinkgrape

Ooouch... och helt plötsligt kändes vår fest, som jag var rätt nöjd med, fruktansvärt tråkig och stel ;P haha

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • frallan
    Bettina skrev 2011-05-07 23:05:15 följande:
    Googla burlesk
    Typ pinup tjejer som i Moulin Rouge filmen om du vet vad det är!?
  • Pinkgrape
    Bettina skrev 2011-05-07 23:05:15 följande:
    Dita von Teese ;D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Det där lilla extra för festen?