Förlovad för evigt?
Hösten 2006 sa jag utryckligen till min sambo att jag vill ha paketet: förlovning, bröllop och barn och ville han inte samma sak så var dörren till höger, han svarade att han ville samma lika.
6 månader senare går han ner på knä och friar, jag svarar överlyckligt ja och JAG började planera vårt bröllop.
Vi är fortfarande inte gifta och vi har inte sparat ihop en enda krona (om han sätter in 100 kr på kontot, sätter jag in 100, men han säger att han inte har råd, vi har delad ekonomi så länge vi inte är gifta).
Det här tär på mig, jag säger titt som tätt att jag vill gifta mig och han svarar att vi ska, men jag får aldrig veta när i tiden det kommer bli av.
Jag vet inte vad jag vill med det här, just nu är det väl tycka synd om mig själv, jag börjar ju inse att han inte vill gifta sig med mig, fast han vet att det har varit min dröm så länge.
Kan ju tillägga att jag för några månader sen även fick veta att han inte vet om han vill ha barn...
Tycker ju att han har fört mig lite bakom ljuset under alla dessa år, eller så är jag bara orättvis.