• bubbelgum

    total lycka!!!

    haha! Måste bara få skriva av mig här!

    Alldedes nyligen, så berättade pojkvännen att han skulle kunna tänka sig förlovning 2012(då har vi varit tillsammans 2år) om vårt förhållande fortsätter som det varit nu och giftermål 2013!!! Skrattande
    Alltså, jag frågade flera gånger om han var seriös, och det var han, sa han. Han sa: "jag älskar dig, och vill leva resten av mitt liv med dig, så varför inte?"Hjärta
    Så med andra ord: 2012 blir det förlovning för min del, och lyckan är total! Så otroligt lycklig.
    Jag svävar verkligen på rosa moln just nu! Skrattande
    Vet att det inte kommer hända något fören 2012, men att ändå få det bekräftat - att vi någon dag i framtiden kommer förlova oss, det är en otrolig känsla! Skrattande

    Tihi, var bara tvungen att skriva av mig! Skrattande
    Jag kan inte berätta till någon annan än, eftersom både jag och pojkvännen är under 20år (A) - vet att många nu kommer reagera och stryka bort det här som ännu en "fjortis-förlovning", även om ni tycker så, så vill jag inte att ni skriver det här. 
    Tack och hej från mig! Skrattande
     
    Någon mer som har förlovning på g och vill diskutera det lite kanske? Glad 

  • Svar på tråden total lycka!!!
  • VitaminA

    Grattis!! Vad roligt! Jag och min blivande träffades när vi var 16 resp 18 år, nu 8 år och en dotter senare ska vi gifta oss, så att det inte skulle hålla bara för att ni är unga är ju bullsh*t

    Men varför skulle ni inte kunna berätta det för nån för att ni är under 20?

  • förlovadflicka

    Jag är 19 och ska gifta mig i år, så jag vet att det inte behöver vara någon fjortisförlovning, hehe :) Fast egentligen är ni ju förlovade redan, förlovningen sitter ju inte i ringarna utan i att ni båda är på det klara att ni vill gifta er med varandra :) Hur gamla är ni? Det är jättehärligt att ha hittat rätt så här tidigt tycker jag :) 

  • bubbelgum

    vi är 19år, resp. 18år.
    Vi vill nog vänta med att berätta för familj/vänner eftersom de (troligtvis) bara kommer säga saker som att vi ska vänta med förlovning för vi är unga, och att vi har hela livet framför oss så varför stressa med det osv.. tror inte dom kommer förstå det riktigt... sen tror jag de flesta i min familj kommer tro att jag är gravid eller nått och därför vill förlova oss/gifta oss tidigt Tungan ute
    så jag väntar med att berätta tills han(pojkvännen) faktiskt har friat, för då kommer de ta det mer seriöst liksom och förstå att vi verkligen menar det Glad
     

  • förlovadflicka
    bubbelgum skrev 2011-05-05 23:06:45 följande:
    vi är 19år, resp. 18år.
    Vi vill nog vänta med att berätta för familj/vänner eftersom de (troligtvis) bara kommer säga saker som att vi ska vänta med förlovning för vi är unga, och att vi har hela livet framför oss så varför stressa med det osv.. tror inte dom kommer förstå det riktigt... sen tror jag de flesta i min familj kommer tro att jag är gravid eller nått och därför vill förlova oss/gifta oss tidigt Tungan ute
    så jag väntar med att berätta tills han(pojkvännen) faktiskt har friat, för då kommer de ta det mer seriöst liksom och förstå att vi verkligen menar det Glad
    Hade aldrig kunnat hålla nåt sånt hemligt, haha :P Min fästman är 26 så folk fattar nog att det är seriöst :) 
  • bubbelgum

    haha, jag är faktiskt väldigt sugen på att berätta för alla, men jag får se till att ha lite is i magen, för vi kommer ju ändå inte förlova oss (med ringar och att han friar) fören om tidigast 1-2år.
    Vi pratade lite mer om detta igårkväll och kom fram till att någon gång under 2012-2013 ska vi förlova oss. Sen kommer bröllopet och giftermålet under 2014 - mest för att vi ska hinna spara ihop pengar till bröllopet, vi kom på att vi faktiskt inte har spec. mycket pengar undansparade så då är det lite smartare att skjuta fram bröllopet 1år, så man hinner jobba och få ihop en slant Flört 
    Så måste se till att ha lite is i magen för att inte skriva det i pannan så hela världen kan se det :P hahaha... 
    men jag är verkligen superglad.  
    idag ska vi iväg till landstället med min storebror och vara där tills imorgon, vet inte hur jag ska lyckas att inte berätta för brorsan Tungan ute Är så himla glad, så jag vill bara skrika det till hela världen ju! 

    Måste även fråga, ni som är förlovade eller gifta, har ni pratat någonting med eran blivande man/ nuvarande man om när ni ska börja försöka skaffa barn? 
    Det är nämligen någon jag tänker väldigt mycket på och ska ta upp det och prata med pojkvännen om det idag.
    För jag skulle gärna vilja försöka börja försöka få barn redan samma månad som bröllopet typ... att jag slutar med mina p-piller i samma veva som bröllopet, eller månaden efter bröllopet eller kanske tillochmed månaden innan. För jag har en otrolig barnlängtan och det vet pojkvännen(han har vetat det länge nu) och nu när han börjar prata om förlovning känns det som att han liksom sa  ja till att vi även ska börja försöka skaffa barn snart. så för mig är denna blivande förlovning en dubbel lycka liksom! Skrattande

  • förlovadflicka
    bubbelgum skrev 2011-05-06 15:16:08 följande:
    haha, jag är faktiskt väldigt sugen på att berätta för alla, men jag får se till att ha lite is i magen, för vi kommer ju ändå inte förlova oss (med ringar och att han friar) fören om tidigast 1-2år.
    Vi pratade lite mer om detta igårkväll och kom fram till att någon gång under 2012-2013 ska vi förlova oss. Sen kommer bröllopet och giftermålet under 2014 - mest för att vi ska hinna spara ihop pengar till bröllopet, vi kom på att vi faktiskt inte har spec. mycket pengar undansparade så då är det lite smartare att skjuta fram bröllopet 1år, så man hinner jobba och få ihop en slant Flört 
    Så måste se till att ha lite is i magen för att inte skriva det i pannan så hela världen kan se det :P hahaha... 
    men jag är verkligen superglad.  
    idag ska vi iväg till landstället med min storebror och vara där tills imorgon, vet inte hur jag ska lyckas att inte berätta för brorsan Tungan ute Är så himla glad, så jag vill bara skrika det till hela världen ju! 

    Måste även fråga, ni som är förlovade eller gifta, har ni pratat någonting med eran blivande man/ nuvarande man om när ni ska börja försöka skaffa barn? 
    Det är nämligen någon jag tänker väldigt mycket på och ska ta upp det och prata med pojkvännen om det idag.
    För jag skulle gärna vilja försöka börja försöka få barn redan samma månad som bröllopet typ... att jag slutar med mina p-piller i samma veva som bröllopet, eller månaden efter bröllopet eller kanske tillochmed månaden innan. För jag har en otrolig barnlängtan och det vet pojkvännen(han har vetat det länge nu) och nu när han börjar prata om förlovning känns det som att han liksom sa  ja till att vi även ska börja försöka skaffa barn snart. så för mig är denna blivande förlovning en dubbel lycka liksom! Skrattande
    Klart vi pratat om det, det är inte så smart att gifta sig med någon utan att ha en aning om vad han tycker om barnaskaffande. Det pratade vi om jättetidigt, långt långt innan vi var förlovade, man vill ju ha koll :) 
  • bubbelgum

    nej jag vet, ska prata med pojkvännen om det idag har jag tänkt, för jag vill veta lite vart han står.

  • förlovadflicka

    En aspekt bara: Mina föräldrar (eller iaf mamma :P) skulle bli jätteledsen om vi hade kommit överens om att förlova och gifta oss så småningom utan att säga något. Jag tror verkligen att kommunikation åt alla håll är superviktigt :) 

  • themandys

    Grattis och lycka till med allting! Ni har mycket roligt att se fram emot med förlovning, planering och sen bröllop :)


  • bubbelgum

    Vi har nu pratat mer om detta med förlovning, och vi väntar som sagt med förlovningen ett tag(eftersom vi inte har råd med bröllop än, plus att vi är särbos - vi vill gärna bo ihop ett tag innan vi förlovar oss).
    Jag tror personligen att förlovningen blir tidigast runt 2013, och sen ett år efter det blir det bröllop, vi är båda med på noterna om att bröllopet bör komma 1 år efter förlovningen, så då får man helt enkelt skjuta lite på förlovningen ifall vi inte har råd till bröllopet liksom. Vi satt och diskuterade gästlistan, bara på skoj, och ja, den var inte kort, och vi hade då bara kommit igenom  SLÄKTEN på båda sidorna, sen ska man ju även bjuda vännerna liksom... haha :P

    Det vi nu sitter och diskuterar fram och tillbaka är ringarna, hur det egentligen ska vara, eller hur vi tycker det ska vara... Obestämd
    ska båda ha varsin slät ring och inget mer, eller ska ha tjejen två ringar(en slät + en med stenar) och killen enbart en slät ring...(??)
    ska man då ta de släta ringarna vid förlovningen, och sen tjejens 2:a ring med stenar vid vigseln, eller ska tjejen få ringen med stenar vi förlovningen och sen byter man släta ringar vid vigseln...(??)
    ja det är vad vi nu håller på och diskuterar fram och tillbaka.... 

    Jag har iallafall kommit fram till att om det blir någon ring med stenar så vill jag ha någonting som liknar denna; http://www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=0324921&step=1&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=24&attributeType_2=446&attributeType_1=437&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E
    och där är pojkvännen helt med på noterna, han tycker den var väldigt fin och vacker. Skrattande

    Åh, så kul detta med planering är!!! Skrattande även fast vi inte officiellt är förlovade ännu

Svar på tråden total lycka!!!