• Pinkgrape

    Vår bröllopshemsida! Ris och ros önskas!

    Nu vill jag bli klart med dessa inbjudningar och allt som hör till. Därför har jag nu påbörjat snickrandet av en bröllopshemsida. Jag har ju dock aldrig gjort något likt detta förut och vet inte riktigt hur saker och ting borde vara.

    www.mikaelochcamilla.com/

    Gå gärna in och kika och kom med förslag på förbättringar och sådant vi kanske inte tänkt på.
    Inbjudningarna är ännu inte skickade, så har ett par dagar på mig att snickra på den innan våra gäster hittar dit.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-05 00:54
    Allt, som tex menyn, är inte inskriven ännu men kommer inom kort.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 10:30
    JAG EFTERSÖKER NU TIPS PÅ HUR MAN FÅR TILL EN BRA PRESENTATION AV OSS, BRUDPARET! :D
  • Svar på tråden Vår bröllopshemsida! Ris och ros önskas!
  • Pinkgrape

    Åh, tack :) Jag vet att man inte ska sitta med sånt där mitt i natten, för då är det stor risk för många fel, men jag kunde inte låta bli :P Det är en färdig layout från Vistaprint, även inbjudningarna är därifrån. Vi kommer köra det temat rakt igenom, så även placeringskorten och sånt kommer vara i samma serie.

    Inbjudningarna ser ut såhär



    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    mikaela86 skrev 2011-05-05 09:26:38 följande:
    jag tycker att den ser jätte fin ut, men jag saknar en önskelista om ni ska ha det!! är ju rätt smidigt!!
    Vi ska inte ha det, då det står klart och tydligt

    "Vi undanber oss, vänligt men bestämt, alla typer av presenter.

    Det vi vill är att få fira denna dagen tillsammans med er och för att göra det möjligt, väljer vi att ta ut en kuvertavgift istället för presenter."


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    mikaela86 skrev 2011-05-05 10:57:32 följande:
    okey, skum läste bara, men så bra då!!
    Ja, annars hade det ju varit ett toppenbra tips att ha med någon form av önskelista :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Chicita skrev 2011-05-05 11:16:42 följande:
    Jättebra Glad
    Det ska spegla er och hur ni är som personer. Och så ska all information som ni vill få ut (betalbar? barnfritt? mm) stå.
    Kanske tips om boende?
    Ta kontakt med ett hotell och ett vandrarhem och tala om att ni ska gifta er och fråga om priser.
    Vissa hotell kan ge extra bra priser om gästerna kommer redan på fredagen och stannar till söndag (två nätter istället för en som brukar vara normalt). Detta för att fredagar är sämsta dagen om det inte är i en storstad. Det är klämdagen mellan  affärsgästerna och turister.

    Våra gäster betalar 870:- för ett dubbelrum på lördagen inklusive frukost på söndagen. Vill dom komma redan på fredagen så betalar dom 495:- för den natten inklusive frukost...

    Det blir oftast bättre pris för gästerna om man prelliminärt förbokar ett antal rum på ett och samma ställe och sen hänvisar gästerna dit. Och så får man avtala med hotellet/ vandrarhemmet om att de rum som inte är bokade vid ett visst datum släpps.

    Min hemsida om du vill se hur vi har gjort och få lite inspiration:
    medeltids.brollop.com
    Jag vill gärna få med lite mer personlig touch på sidan, men sådant tänkte jag att jag och sambon kan fixa tillsammans sen ikväll när han kommer hem, eller till helgen :)

    Information om barn under kvällen och även om baren finns med :) Barn är välkomna om så önskas, men att vi även tar kuvertavgift för barnen och att dricka finns att köpa i hotellets bar under kvällen. Ja, även att baren tar kort och stänger kl.01.00 :)

    Vi har inga gäster som behöver boende, vi har det bra på så sätt hehe
    Men vi vet dock att OM någon gäst skulle behöva boende, så fixar de rabatt på hotellet vi ska ha middagen på :) Fast det behövs ju som sagt inte :P

    Ska kolla in er sida :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Chicita skrev 2011-05-05 12:14:55 följande:
    Men perfekt... då är ni ju i stort sett klara med den Solig
    Att få det lite personligt kan vara att skriva om varandra, hur man träffades, eller vad man tyckte första gången man såg den andre... eller annat sånt personligt och privat.
    Och även språket.
    Om man inte är en person som använder strikta regler för svenska språket annars, så ser det bara konstigt ut om man helt plötsligt skriver "väldigt korrekt" Obestämd
    Jag blandar talspråk och skriftspråk. Jag är egentligen en petimeter när det kommer till skriven svenska och jag bara älskar typ "avigsidan.se" och dom andra sidorna med samma stuk.
    Men jag har lärt mig att slappna av när jag chattar eller skriver på något forum mm. 

    De som kommer till er sida ska ju känna igen er i det som står. Så skriv mer från hjärtat än från hjärnan så kommer ni dit.
    Ni har en riktigt bra grund Glad
    Jamen precis :) Det är så jag tänker också, att man kan fylla på med lite sådant. Det där är ju som sagt bara en grund, men skönt att höra att sidan är bra som det redan :)

    Haha jag är väldigt noga med hur jag skriver, överallt förutom på forum och liknande. Därför får jag en liten konflikt inom mig när jag ska skriva såna där saker, men jag tänker att det blir som det blir :) Jag vill ju att det ska vara tydligt, så det inte blir några missförstånd.

    Men som sagt, att göra den lite mer personlig är något vi kan jobba med under helgen :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

    *puffpuff*

    Någon som har förslag på vad man kan skriva om oss, brudparet?
    Vi vill inte ha med någon historia om hur vi träffades och förlovade oss.
    Utan vi tänker mer en lite rolig, men ganska kort presentation.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

    En anledning till at vi avslöjar menyn är för att, precis som du skriver, de ska veta vad de betalar för och för att det ska bli enklare för gästerna att höra av sig om relevanta allergier. Vi har tex ingen fisk eller skaldjur på menyn och då känns det onödigt att få 10 mejl från folk som är allergisk mot det. Samt visa på att det kommer serveras kött, så att de som är vegetarianer får en chans att veta det.

    Vi kommer inte ta samma kuvertavgift för barn som vuxna, men vi har inte fått svar från hotellet ännu om vad den menyn kostar. Det får vi i eftermiddag och då kommer vi fylla i det. Som sagt, inbjudningarna är inte skickade ännu, så ingen av våra gäster borde ha hittat till sidan :P

    Den är under uppbyggnad :D


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

    Tyvärr har vi nästan inga bilder på oss faktiskt. De flesta bilderna är från sjukhustider med vår dotter och det känns inte så roligt att lägga upp :/

    Men en intervju sådär skulle nog vara bra :)

    Vi har dessutom fått svar från hotellet. Finns ingen speciell barnmeny och deras kuvert kostar lika mycket. Riktigt dåligt tycker jag, men inte så mycket att göra något åt.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    EllaBella skrev 2011-05-07 11:20:04 följande:
    Men de måste ju åtminstone kunna göra mindre portioner och ge rabatt på kuverten för barn? Så vet jag att flera restauranger gör i vår stad, som inte har barnmenyer, när man vill äta med barnen. Ett barn äter ju aldrig lika mycket som en vuxen :-/ 
    Nepp, tydligen inte. Som sagt, det är tråkigt och vi tycker det är konstigt, men vi kan inte göra något åt den saken. Det är inte vårt hotell och inte vi som sätter priserna. Vi kommer ju vackert behöva betala 350kr för vår dotter.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Oonah skrev 2011-05-25 11:50:19 följande:
    Skriv en kort text om varandra! :)

    Jag skrev till exempel kort om hur min m2b är som person, vad han gillar i livet och vad jag föll för hos honom. Min m2b skrev en liknande text om mig.

    Jag tycker det blir mer personligt än en lista. 

    Lycka till! 
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
    Tack för tipset, men min blivande är inte direkt en man av ord :P Han ville helst inte skriva något på sidan och själv orkar jag aldrig läsa igenom folks kärleksförklaringar till varandra, så vi valde att hålla det kort och enkelt. Det är sådana vi är :P Nu är ju sidan även uppvisad för alla, då inbjudningarna gick ut förra veckan, så jag hoppas att de ska tycka den är okej :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Vår bröllopshemsida! Ris och ros önskas!