• Anonym (Kanske gravid)

Nygravid på bröllop

Jag har ett litet dilemma. Jag kommer att gifta mig inom 1½ månad och misstänker lite att jag är gravid. Ska testa nästa vecka. Men jag funderar hur jag ska kunna hemlighålla graviditeten (OM jag nu är gravid) på bröllopet? Vill hålla det hemligt så länge som möjligt och verkligen inte berätta redan då! Det som krånglar til det är champagnen vi ska ha och faktum att jag med mitt tidigare barn mådde väldigt illa och knappt kunde sitta upp utan fick ligga ner. Finns det något man kan ta mot illamåendet? Kommer jag att överleva dagen om jag är gravid? Och hur ska jag bete mig för att ingen ska misstänka något?! (Tänkte inte på något av det här när vi nu tjuvstartade med bebisverkstaden en månad innan vi egentligen ska börja)

• Svar på tråden Nygravid på bröllop
  • himeko81

Man behöver ju inte göra en big deal av att man har cider i glaset ?

Min tanke var också att det kanske är skönt att hemlighålla då du ändå säkert har huvudet fullt av bröllopsplaner. Mindre stress från omgivningen.

• Gopplan

Ni ska väl ha alkolholfria alternativ så du kan ju säga till serveringspersonalen innan att de diskret ger dig ett glas med alkoholfritt så märker ingen något. Prata med en barnmorska om illamåendet för hon kan skriva ut tabletter som ska vara riskfria för fostret.

• FelizLane

Annars smuttar du bara, tar en pytte klunk just vid skålen. Efter det tror jag inte folk tittar så mycket.. :)

• Höst2011

Har du klarat av möhippan än?
    Kan bli svårt att inte berätta något på hela den dagen kanske.

Nä, usch vad negativ jag är, det är ju jättekul att du är gravid - GRATTIS!

• Anonym (Kanske gravid)

Alkoholen fixar sig väl nog. Kan ju låtsas smutta på glaset och låta mannen dricka upp det i smyg sen. Känner alla som ska servera och vill inte att de skvallerbyttorna ska börja spekulera heller. Till maten har vi ingen alkohol.
    Är mest nervös över att jag inte ska hållas på benen hela dagen. Men det borde väl finnas något man kna ta mot det. Från prata med bm om jag nu är gravid. Tack för svaren:)

• Anonym (Kanske gravid)
    Höst2011 skrev 2011-05-03 14:17:48 följande:
    Har du klarat av möhippan än?
    Kan bli svårt att inte berätta något på hela den dagen kanske.

Nä, usch vad negativ jag är, det är ju jättekul att du är gravid - GRATTIS!
    Möhippan är avklarad som tur är, och jag har ju inte testat positivt ännu men jag har superlätt för att bli gravid och har inte direkt ålder mot mig så får se.
  • Anonym (Kanske gravid)

Oj, Har helt glömt bort att meddela här! Jag var inte gravid den här månaden så nu börjar vi försöka på bröllopsnatten;)

Svar på tråden Nygravid på bröllop