klippa banden med föräldrarna?
stort stort dilemma!!
Vet inte riktigt var jag ska börja... JO det började med att jag träffade min sambo och efter och efter 4 år tillsammans blev jag gravid, min mamma blev glad och begärde att vi skulle genast skulle åka till rådhuset och gifta oss. Men vi vägrade för jag ville inte tvinga min sambo. DEt skulle komma naturligt. Jag ville ju bli uppvaktad och att han skulle fria på hans sätt. Då mina föäldrar kontakten med oss. vi pratade inte med varandra på ca 8 månader. Jag var så ledsen under hela min graviditet och även några av mina syskon vände ryggen. Mamma o pappa var inte heller bjuden på min "baby shower" för dom tycker att det är fel att ha en fest för ett barn som inte är fött. (för allt kunde fortfarande hände i magen tyckte hon)
Då vår dotter kom till världen då kom även min mamma över och överöste oss med mat och hjälp och pengar till vår lilla dotter. Jag lät det gå förbi. och så småningom så förlät jag gick vidare. Och nu vår flicka 1,5år.
hon börjar även fatta tycke för min mamma.
När vi trodde att det värsta var över så kommer nästa problem.
Så min sambo friade till mig i påskas, och jag var så glad och ringde alla nära vänner och familjen.
Mamma blev glad och sa äntligen får du en titel för du har ju fött hans barn. glada iallafall tills...
Dagen efter åkte vi hem till mina föräldrar för mamma ville se ringen och bjuda på mat.
Och vi pratade på som vanligt tills ämnet kom upp att jag skulle ta min blivande mans efternamn och även ta bort mitt nuvarande efternamn.
MIn pappa for i taket, mamma började gråta och tyckte att det var såååå synd. Dom sa att jag fick ta hand efternamn men inte ta bort mitt nuvarande efternamn.
Och hur jag kunde göra så mot dom. Deras argument var, -när vi "dör" så kommer vi inte hitta varandra för vi inte kommer ha samma efternamn. Min mamma sa att det kvittar dom har redan fölorat sin dotter.
Jag kan inte svika mig själv genom att göra som dom vill, det är ju mitt liv. Jag kan inte behaga dom, som min stora syster har gjort. Hon har gjort allt i rätt ordning. Träffat en man, gift sig, skaffat barn. Inte tagit hennes man efternamn även fast hon vill det.
MIn pappa sa att han skulle tänka på det o se om han vill träffa oss i framtiden. Vi skrek o skrek, det slutade med att vi åkte hem utan att säga förväl.
vad ska jag göra...klippa banden för alltid?? Jag orkar inte mer.
Jag kan bara inte låta det gå förbi igen. Känner att jag verkligen får visa framfötterna denna gången.
vad ska jag göra? kan man låta bli och inte bjuda sina föräldrar på sitt bröllop?
Det som gör mest ont i hjärtat är att min lilla flicka frågar efter mormor gång på gång =(
It breaks my heart =(
(beklagar stavfel)