• Jag han

Har äntligen bestämt ring!!

Det är så jäkla skönt att den biten är färdig. Den har skapat mest ångest!
    Det är sån stor utgift. Man vill vara nöjd, och ändå inte lägga en förmögenhet..

Hade sån otrolig tur att min mamma hade 30 % rabatt på ett köp hos en guldedja. Det gjorde mycket när vi fick utnyttja den rabatten!! 
    Vi skulle ändå köpa tre ringar..
    Sen hade vi lite guld över som vi lämnade in. Så i slutändan, kunde vi köpa våra ringar för halva priset :)

Är så glad!!
  • Svar på tråden Har äntligen bestämt ring!!
  • prinsessanogrodan

Fina ringar! Vilka är dina? Jag kan ju tänka mig att alliansen är en av dina

• Jag han
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-01 10:40:09 följande:
    Fina ringar! Vilka är dina? Jag kan ju tänka mig att alliansen är en av dina
    Tack! :)
    Ja den och den släta blir mina. 
    Den med mönster blir sambons.. Han ville ha en som inte var helt slät, men ändå diskret.
  • prinsessanogrodan
    Jag han skrev 2011-05-01 10:41:46 följande:
    Tack! :)
    Ja den och den släta blir mina. 
    Den med mönster blir sambons.. Han ville ha en som inte var helt slät, men ändå diskret.
    Då var det som jag trodde
    Som sagt jättefina! Jag har en allians som vigselring och en ring med diamanter på ena kanten som förlovningsring. Min förlovningsring ser ut lite som den här:
    www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=0333559&step=4&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=446&attributeType_1=437&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

Fast mina ringar är i blank titan. M2b har en titanring med grövre yta och ett guldinlägg som ett spår som löper i mitten runt hela ringen.
  • Jag han
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-01 10:44:58 följande:
    Då var det som jag trodde
    Som sagt jättefina! Jag har en allians som vigselring och en ring med diamanter på ena kanten som förlovningsring. Min förlovningsring ser ut lite som den här:
    www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=0...

Fast mina ringar är i blank titan. M2b har en titanring med grövre yta och ett guldinlägg som ett spår som löper i mitten runt hela ringen.
    lät himla snyggt!!
    Har kikat på liknande kombination som du har.  :) Det är så snyggt! Kanske lägger till en ring till någon gång ;)
  • MrsT2011

Superfint, du kommer inte att ångra dig!! Här är en bild på mina ringar tillsammans, jag är så kär i vigselringen att jag smyger iväg och öppna asken titt som tätt...! Skrattande

• Jag han
    MrsT2011 skrev 2011-05-01 10:50:58 följande:
    Superfint, du kommer inte att ångra dig!! Här är en bild på mina ringar tillsammans, jag är så kär i vigselringen att jag smyger iväg och öppna asken titt som tätt...! Skrattande

haha, kan tänka mig att man smygktittar ganska många gånger... :)
    Dina var jättefina!!
  • Milla 1979

Jättefina! Det är en härlig känsla när man väl har bestämt sig.

• Jag han
    Milla 1979 skrev 2011-05-01 12:18:32 följande:
    Jättefina! Det är en härlig känsla när man väl har bestämt sig.
    tack!
    ja, verkligen.. Skönt att bocka av listan :)
  • prinsessanogrodan
    MrsT2011 skrev 2011-05-01 10:50:58 följande:

Jag öppnar och kikar väldigt ofta...jag har äen gjort det man inte ska (enligt nåt gammalt skrock)....jag har provat bägge ringarna på fingret...och "kunde" nästan inte ta av dom
  • forceprincess

Jättefina ringar :)
    Min vigselring kommer bli en överrakning, va med min blivnade hos gludsmeden och gav honom lite hintar om vad jag gillar. De enda jag vet är att den kommer vara i vittguld och en diamant är jag lovad. Skrattande
    Längtar så efter att få se den!

• Jag han
    forceprincess skrev 2011-05-01 12:36:05 följande:
    Jättefina ringar :)
    Min vigselring kommer bli en överrakning, va med min blivnade hos gludsmeden och gav honom lite hintar om vad jag gillar. De enda jag vet är att den kommer vara i vittguld och en diamant är jag lovad. Skrattande
    Längtar så efter att få se den!
    Tack!
    Åh, vad spännande!!  Vilken rolig grej! Hoppas du blir kanonnöjd :)
  • marielleangelina

Jättefina ringar! Din allians är ganska lik den alliansen jag har tittat på, så klassiskt och så snyggt!

Va skönt att du bestämt dig! Jag kommer ihåg att du hade en tråd där du ville veta hur breda ringar vi andra hade.. så hur breda blev det tillslut? :)

Visst är gammalt skräpguld en riktig skattkista när man ska köpa nya ringar! Jag och min karl fick våra specialbeställda ringar för 1500 kr tillsammans iom allt inlämnat gammalt guld! Är studenter båda två, hade aldrig haft råd annars.

• Jag han
    marielleangelina skrev 2011-05-01 15:31:53 följande:
    Jättefina ringar! Din allians är ganska lik den alliansen jag har tittat på, så klassiskt och så snyggt!

Va skönt att du bestämt dig! Jag kommer ihåg att du hade en tråd där du ville veta hur breda ringar vi andra hade.. så hur breda blev det tillslut? :)

Visst är gammalt skräpguld en riktig skattkista när man ska köpa nya ringar! Jag och min karl fick våra specialbeställda ringar för 1500 kr tillsammans iom allt inlämnat gammalt guld! Är studenter båda två, hade aldrig haft råd annars.
    haha, ja jag har haft flera trådar om ringar.. kul att du minns! :)
    Tillslut blev förlovningsringen 6mm och vigselringen 2,5 mm tror jag...

Vad skönt att ni också hittat lite guld att använda.  Man vill ju ha ett bra pris, men ändå kunna vara nöjd.
  • MrsT2011
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-01 12:34:35 följande:
    Jag öppnar och kikar väldigt ofta...jag har äen gjort det man inte ska (enligt nåt gammalt skrock)....jag har provat bägge ringarna på fingret...och "kunde" nästan inte ta av dom
    Det har jag också, och höll på att glömma att ta av vigselringen för telefonen ringde mitt i provningen! Skrattande

Hade just varit snyggt om sambon kommit hem och sett det...!
  • prinsessanogrodan
    MrsT2011 skrev 2011-05-01 19:51:47 följande:
    Det har jag också, och höll på att glömma att ta av vigselringen för telefonen ringde mitt i provningen! Skrattande

Hade just varit snyggt om sambon kommit hem och sett det...!
    He he he m2b vet om vad jag sysslar med...han bara skakar på huvudet och ler och säger nåt om "Sagan om ringen"....
Svar på tråden Har äntligen bestämt ring!!