• Carrosell

Bröllopsbubblor.

Hej alla,
    Nu har jag en fråga ang bröllopsbubblor. Vi får inte använda ris i den kyrkan vi gifter oss i och funderade på att änvända oss av de populära bröllopsbubblorna.

Nu till min fråga. Går det att beställa bubblorna redan nu. Det är ca 3  månader kvar tills vi gifter oss, eller hinner de dunsta bort i sin lilla flaska?

• Svar på tråden Bröllopsbubblor.
  • Gwennie

Inga problem alls. Jag var på ett bröllop förrförra sommaren och har kvar bubblor sedan dess. Så länge burkarna är stängda så är det lugnt. Blir fortfarande fina bubblor :)

• 11juni2011

Har också funderat på att köpa bubblor, men så hörde jag att det kan bli riktigt fula fläckar på klänningen om man råkar få på sig! Någon som vet?

• Rebbak
    11juni2011 skrev 2011-04-30 22:56:58 följande:
    Har också funderat på att köpa bubblor, men så hörde jag att det kan bli riktigt fula fläckar på klänningen om man råkar få på sig! Någon som vet?
    vet att Calligraphen har bubblor som de lovar inte ger flläckar. så antar att alla så kallade bröllopsbubblor är sånna. Skulle inte köpa vanliga såpbubblor
  • Emblas Mamma
    Vi tänkte också ha såpbubblor!
    Men en fråga till er som också ska ha det: Vad gör ni om det blir regn? Kommer ni ha ris som reserv då??
  • Chicita

Vi kommer inte att förse våra gäster med något alls. Varken ris eller bubblor eller annat.
    Dels får man inte kasta ris där vi är (det är grusgångar överallt så det går inte att städa bort, så det lockar skadedjur) och för den delen så skulle jag nog inte vilja få ris i håret och in i klänning och underkläder heller *S*

Bubblor känns inte riktigt rätt för oss, men annars är det ju jättevackert med bilder där man fått med bubblorna Glad
    Om det regnar så tror jag inte att man orkar / vill vara ute särskilt länge i alla fall utan tar sig till festplatsen så fort som möjligt. Och då kan dom ju alltid blåsa bubblor där istället om dom vill? Glad

Det där med fläckar på klänningen har jag också hört. Så det gäller nog att hitta just "bröllopsbubblor" och inte vanliga från affären som 11juni2011 skrev.

Vi funderar istället på att låta våra marskalker dra sina svärd och korsa dom över oss som en hälsning...
    Har hört att några andra gäster också vill ha svärd, så dom kanske kan bilda en gång åt oss när vi går ut eller nåt Solig

• Chicita

Förlåt... missade ju att svara på själva frågan Skäms

Det går jättebra att beställa bubblorna nu.
    Jag var på bröllop för 3 år sen och fick en "champagneflaska" med bubblor då och för någon vecka sen hade vi barn hos oss som var rastlösa. Jag minndes bubblorna och gav dom min och sambons flaska... Och dom funkade fortfarande Skrattande

• Carrosell

Tusen tack för era svar. Då ska jag ta och beställa.

När det gäller det där med fläckar så har jag testar. Fick en flaska på en bröllopsmässa och provade på olika klädesplagg här hemma. Inte en fläck!

Fast de vanliga såpbubblorna ger finfina fläcker..

Tusen tack än en gång!

• vickan1976

De finns även på panduro för 6kr/st.
    Jag köpte en låda på tradera.

• Lindahl

Vi hade bubblor på vårt nyårsbröllop 2010, och har fortfarande bubblor kvar...beställdr våra från www.myheart.se

• Carrosell

Jag beställde idag från myheart.se och lite annat smått och gått. Blir ju lätt så ;)

Svar på tråden Bröllopsbubblor.