• MickeAngelica2011

Hjälp, en härlig låt till utgång

Hej!
    All musik är bestämd men sakanr en härlig glad låt när vi ska gå ut.
    Tanken bakom : att det är vi nu tillsammans i livet

• Svar på tråden Hjälp, en härlig låt till utgång
  • Lottie350

Hmm... vi ska ha boeves pslam till utgången. Ingen sång i den men den är superhärlig tycker ja :D

• shakynose

Jag vill ha "the way you make me feel" med michael jackson! Särskilt pga orden "my lonely days are gone" som finns i refrängen. Plus den är superhappy!

• Pinkgrape

Vi kommer ha Kalle Moraeus - Underbart på orgel när vi går ut :)

Eftersom vi gifter oss i en ganska stor kyrka och det finns en stor orgel där, så tänker vi att det är lika bra att utnyttja det. Personligen tycker jag att det låter jättemaffigt :D Låten kommer ju alltså spelas utan texten och  jag tycker riktigt bra om melodin, eller vad man nu kallar det. Den låter glad och jag blir alldeles fylld av lyckliga fjärilar när jag hör den :) haha Utan att vara alldeles för upp-tempo, för jag vill inte springa (eller dansa) ut ur kyrkan :P

Finns att lyssna på i orgelversion på www.kyrkomusik.se

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Pinkgrape skrev 2011-04-30 18:10:01 följande:
    Vi kommer ha Kalle Moraeus - Underbart på orgel när vi går ut :)

Eftersom vi gifter oss i en ganska stor kyrka och det finns en stor orgel där, så tänker vi att det är lika bra att utnyttja det. Personligen tycker jag att det låter jättemaffigt :D Låten kommer ju alltså spelas utan texten och  jag tycker riktigt bra om melodin, eller vad man nu kallar det. Den låter glad och jag blir alldeles fylld av lyckliga fjärilar när jag hör den :) haha Utan att vara alldeles för upp-tempo, för jag vill inte springa (eller dansa) ut ur kyrkan :P

Finns att lyssna på i orgelversion på www.kyrkomusik.se
    Annars finns texten här artists.letssingit.com/melodifestivalen-lyrics-kalle-moraeus-and-orsa-spelman-underbart-97jk9fv
    Och låten på spotify Kalle Moraeus & Orsa Spelmän – Underbart

När vi går in kommer vi ha ledmotivet från Änglagård på orgel, också glatt tycker jag :)

Finns många låtar på kyrkomusik.se, om man vill ha orgelmusik så är den sidan bra :) Finns allt från en hel del Brudmarscher till Ronja Rövardotter, Happy together, J.S Bach och Yesterday osv.
  • Ronja8

Vi kommer ha Klinga mina klockor av Benny Andersson. Vårt bröllop är i juni och vi tycker den låten känns så härligt somrig. Man vill bara dansa fram

• hysterica75

:) vi kommer att ha oh happy days:)

• LisaEleonor

Vi kommer antagligen ha "Min lust till dig" från Kristina från Duvemåla. Tänk texten "För dit du går, går också jag" Sedan är jag sedan barnsben en stor fantast av Helen Sjöholm och Anders Ekborg.

Men Kalle Moreaus Underbart ligger också högt upp på listan. Försöker hitta på ett sätt att dansa första dansen till den =)

Svar på tråden Hjälp, en härlig låt till utgång