Rebbak skrev 2011-04-27 12:46:17 följande:
enligt svensk tradition så har man varsin slät förlovningsring och sen är det endast kvinnan som har en vigselring, ofta med en sten eller fler.
Men man gör ju som man vill. VI har haft våra förlovningsringar i fyra år nu och jag kommer få en vigselring med fem diamanter, men också en ny förlovningsring för att den skulle matcha. Min fästman kommer byta ut sin ring till en ny för att få lite omväxling och för att det ska kännas nytt. Han har alltså en ring medan jag har två.
Men om din sambo inte vill ha ring (vilket jag kände mig obekväm med förrut också men nu känner jag mig naken utan den) så kanske han kan ha något annat smycke med gravering i,
Man behöver ju inte vara så traditionell
Vi gjorde som vi ville, det blev släta förlovningsringar, den tjockare varianten och en diamantring som vi beställde hos en guldsmed som anpassade vigselringen efter förlovningsringen som vi redan hade.
Varför lägga ner extra pengar på ny ring när man redan har en, det förstår inte jag.. Våra förlovningsringar kostade 20000 sek så det är inget man slänger ut så där till höger och vänster.
Min man fick anpassa sig efter att ha en ring på fingret trots att han inte brukade ha det innan. Så är det bara ...