MagicBride skrev 2011-04-24 19:05:50 följande:
googla vilka band som varit med i dansbandskampen och ta några av deras hits så får du det som är mest populärt just nu
Supertack för tipset! Det ska jag göra :D
Mogen skrev 2011-04-24 23:25:58 följande:
Hihi, hur gamla är de här äldre personerna? Jag kanske är lika gammal (50 år) och kanske kan hjälpa dig. Om du har spotify så sök på dansband då får du upp hur många låtar som helst. Jag är inte så bra på specifika låtar.
Vi har par i både 40- 50- 60- 70- och 80-årsåldern :)
Och självklart yngre par med som 16 och uppåt!
Så det är en blandad skara och vi får ha lite blandad musik så de äldre kan dansa riktig och vanlig dans :) De yngre gillar med gammeldans så det är rätt bra att slänga in lite sånt då och då :)
Men får jag bara fråga: Blir man inte stämplad som tönt eller något om man nu spelar dansband? Jag gillar det men är så orolig att de yngre ska tycka det är "trist" och vilja gå hem.
Okej , det kanske är lite att ta i, men man vet ju aldrig! Men dom kanske gillar det också! Därför försöekr jag hitta något som funkar mittemellan, men det är svårt!
Å och D skrev 2011-04-25 09:22:09 följande:
Förslag är Sinatra, då kan du välja antingen hans tidigare versioner eller "duets" som han gjorde med Bono, Gloria Estefan så kan det gå hem i bägge lägren... etc. Sen har du Dean Martin, och Sammy Davies Jr.
ska kolla upp detta!
tack för tipsen :) :)