• zvartaliljan

Röda och vita blommor i JUNI??

Hej! Jag gifter mig den 11 Juni och tänkte binda min egen bukett, tärnans, näbbarnas och ordna bordsdekorationerna själv.

Våra färger är rött och vitt så jag vill såklart ha röda och vita blommor, med en hel del grönt också. Kanske någon orange eller gul blomma kan få smita med till borden också.

Hittils har jag tänkt på liljekonvalj, prästkragar och vallmo. Men kommer inte på så många fler vilda röda och/eller vita blommor som finns i juni...någon som har tips? Jag vet såklart inte vad som kommer finnas just här men jag bor på landet omgiven av ängar och skog så jag tror jag kan hitta det mesta som blommar i Juni. Men jag vill vara lite förberedd på vad jag troligen kommer hitta också så jag vet lite hur det kommer se ut.

tack på förhand.

• Svar på tråden Röda och vita blommor i JUNI??
  • cookieandkermit

Har inget bra svar till dig, är kass på blommorFlört men tänk på att liljekonvalj är en starkt doftande blomma och många är allergiska mot den. (även de som inte är det kan vara "känsliga") De är jätte fina och älskar liljekonvaljer men usch vad det blir för mycket om man har många blommor i samma rum :)
    Syren kan kanske finnas då, de finns ju i vitt kom jag på nu. (kan också vara lite överväldigande i doft)

lycka till Glad

• zvartaliljan
    cookieandkermit skrev 2011-04-24 00:04:19 följande:
    Har inget bra svar till dig, är kass på blommorFlört men tänk på att liljekonvalj är en starkt doftande blomma och många är allergiska mot den. (även de som inte är det kan vara "känsliga") De är jätte fina och älskar liljekonvaljer men usch vad det blir för mycket om man har många blommor i samma rum :)
    Syren kan kanske finnas då, de finns ju i vitt kom jag på nu. (kan också vara lite överväldigande i doft)

lycka till Glad
    Är nog ingen fara då vi ska vara 100 personer i en lokal som rymmer 700 Så starkt doftande blommor lär inte störa, eller ens märkas...och vad jag vet så är inga andra än våra barn känsliga. och på barnbordet kommer vi inte ha några blommor ändå. Kommer ha en liljekonvalj i varje vas blandat med andra blommor är tanken, men alltså inte en massa liljekonvaljer samlat någonstans.

Syren var bra du sa, mina föräldrar har ju en vit syrenbuske!
  • kokos

Vissnar inte valmo nästan med än gång när man tar in dem? Iallafall har det gjort det för mig när jag plockat. Testa att plocka lite innan!
    Pioner är ju röda, fast de är ju mer vinröda än klarröda. Det finns ju "trädgårdsrosor" som ser mer vilda ut, de finns ju röda. Sen kommer inte ja heller på fler röda som blommar i juni.
    Jag tror själv att jag skall ha pioner, hoppas att det finns veckan innan midsommar, dags att kolla upp snart kanske. 

• Å och D

Säsong är jag inte så bra på men riddarsporrar tycker jag är jättefina, nu tänker jag vitt :)

Svar på tråden Röda och vita blommor i JUNI??