• Anonym (Typiskt)

Shit, mens på bröllopet...

Jag räknar i kalendern och inser att jag med all sannolikhet kommer att ha mens på självaste bröllopet. Känns ju helt värdelöst.
    Nån som har/haft samma problem?
    Finns det nåt man kan ta och då menar jag inte p-piller, utan nåt mer tillfälligt.
    Vill ju inte ha en stor röd fläck på vita klänningen, hehe, för att inte tala om bröllopsnatten......

• Svar på tråden Shit, mens på bröllopet...
  • Blåbärsson

Medicin som skjuter fram mensen fungerar men kan ge bieffekter som oregelbunden men långt frammåt. Använde det en gång och gick från en 29 dagars cykel till att hoppa över månader och vara väldigt oregelbunden.

Vore jag du skulle jag prova menskopp som mensskydd så kan du vara säker även i vit klänning. Man behöver ett par gånger på sig att öva att få in den rätt men nuförtiden kan jag lätt gå i vita byxor även under de dagar som jag blöder mest.

• Kattpoet

Nackdelen för det flesta som  skjuter fram mensen är att de svullnar upp, kroppen mår inte alltid  mumma och man kan bli väldigt illamående.

• Anonym

Det här med menskopp verkar vara ngt .. Jag brukar blöda ganska mkt så jag kör alltid tampong + binda för att undvika att fläcka ner byxorna. Men det finns tabletter man kan köpa på Apoteket som gör att man blöder ca hälften så mkt som man brukar. Jag har köpt dem men väntar bara på att mensen ska komma så att jag kan börja ta dem. De heter cyklo-f nånting. Är inte säker på om de innehåller hormoner o dyl. Värt att kolla upp? Jag har även hört från några latinamerikanska väninnor att citroner stoppar blödnigen. Testa att käka några under mensen o se om det funkar. Jag har aldrig testat Lycka till!

• MiaAnd

Jag kommer få min mens dagen efter... Inte heller så kul. Vi ska ha mysdag med bubbelbad, mm hade vi tänkt. Men vill inte skjuta på mensen heller för då måste jag skjuta på den så länge. Ska ju på bröllopsresa sen. Får väl stå ut med att de första dagarna på resan blir "förstörda". Sen kommer det ju va lugnt resten av semestern sen. Det värsta är väl att det finns risk att man kommer va extra känslig dagarna innan bröllopet. Och så lite stress på det... Härlig kombination... :P

Svar på tråden Shit, mens på bröllopet...