• du å ja bäjbä

18:e juni 2011!!!

Vilka är vi som gifter oss den 18/6 2011? Och hur långt har ni kommit? Vi har kommit hit: Lokal klar. Präst klar, utomhusvigsel. Hindersprlvning fixad, inkl. Efternamn. Klänning klar. Brudgummens kläder klara. Skor klara. Frisör å makeup bokat, inkl. Konsultation. Bukett, tärnbukett å corsage bestämt å bokar. Bröllopsresa beställd. Hotellnatt fixad. Tärn- & marskalk kläder klara, skor kvar. Provdukning klar & bestämt. Underhållning bokad. Inbjudningar skickade. Maten bestämd, provlagad (buffé) Dryck bestämd, delvis inköpt. Bröllopstårta bestämd, inte beställd. Serveringspersonal i stort sett klar. Säkert glömt en del! Men jag känner mig lite FÖR lugn! Så vi kan väl peppa varann =)

• Svar på tråden 18:e juni 2011!!!
  • Emelie 87

Gud ja, nu är det en månad kvar, det kan jag knappt själv tro. Men så är det! :D
    Nu är det inte alls mycket kvar att fixa för oss. Hindersprövning och efternamn fixade vi med idag. Och sedan tog jag barnen och gick till floristen för att diskutera brudbuketten och bordsdekorationerna. Så nu återstår egentligen bara två saker, nämligen smink och bordsplaceringar.

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • misscat81

18 juni för oss med! Vi har det mesta klart, men några biter hänger i luften. Har t ex inte fixat någon transport för mig och min brudgum från vigseln till festlokalen. Vi vill åka någon snygg bil, helst cab. Känns lite stressigt, för vi har liksom ingen plan B om vi inte skulle få tag på någon...
    Sen ska blivande svärmor få tag på serveringspersonal, jag hoppas det blir klart snart. Håller på att fixa med placeringskort och festprogram.

Vi skickade in ringarna för ändring (kommer inte ha två ringar var, utan ändrar våra förlovningsringar så att de blir våra vigselringar) för en vecka sedan och jag var jätteorolig att vi var för sent ute och vi inte skulle hinna få dem. Men jag mailade till företaget (titanringar.com) och frågade hur det låg till, och de sa att de skulle skickas idag! Så det kändes jätteskönt!

Klänningen är klar med ändringar och allt, så det ska jag prova på fredag tillsammans med bh:n jag köpt, hoppas det passar alltihop!

Är lite stressad över min frisyr också, för när jag var på provuppsättning blev jag inte helt nöjd. Eller, jag kände mig nöjd först, men sen efteråt när jag kände efter så kom jag på att det inte var så jag ville ha håret. Och eftersom frisören bor långt bort (vi gifter oss i värmland, bor i sthlm) så hinner vi inte prova någon mer gång. Har en idé om hur jag vill ha håret, men tänk om inte det heller känns 100% bra?

Sambon måste köpa skjorta också, och hans väst måste sys in, för det var alldeles för stor. Måste tjata på honom om det, han är lite seg på att ta tag i saker som gäller bröllopet! Han lägger all tid på vår husrenovering istället, vilket iofs är toppen, men jag blir ändå stressad över det!

• du å ja bäjbä

ja, nu är det nära =)

och jag är helt plötsligt suuuperstressad!

kvar att göra:

laga all mat
    vigselprogram
    festprogram
    bordsplacering
    underkläder
    tärnornas skor
    öva på valsen
    öva på vårt sångframträdande tillsammans med övriga inblandade
    alkoholen och alkoholfritt (vi har varit i tyskland en omgång redan, resten beställer vi på bolaget)

och en massa mer tror jag.. en himskans massa små (och större) inköp.. och så såklart allt det där den sista veckan..

idag har vi iaf haft vårt vigselsamtal.. det är på riktigt nu!! och det känns bra... det enda jag och min blivande är överens om är löftena.. HAN vill skriva egna, men det vill inte jag.. tror att jag kommer storböla då och vill ha tryggheten att prästen förestavar mig/oss... 

men vi har sååå himla ont om tid just nu! i stort sett varje dag fram till den 15:e är bokad (inte bröllopsgrej-bokad) och sen e d ju inte långt kvar... men allt går =)

• Fröken Lindström

har bara läst ts :)

Vi gifter också oss den 18:e juni!!

Nu är det nära och vi har massor kvar att planera!! 

• hoodilady

Åh, stackars er som har massor kvar, hoppas ni inte glömmer bort att njuta och slappna av lite!

Jag måste ut och köpa underkläder på lördag.. Har ni några tips vart man kan gå i sthlm där det finns flera butiker i en ganska liten radie? Kommer förmodligen satsa allt krut på Lindex, älskar deras underkläder!!

Jag fick hem mina skor igår, de är sååå snygga och sköna! De är ca 10cm höga, men känns som man svävar fram på moln :)

Jag måste skicka ett mail till vigselförrättaren nu och skriva vad hon ska säga. Vi hade möte med henne för 2 veckor sen, hon är öppen för alla förslag. En sålänge har vi bara en text som hon ska läsa precis i början av ceremonin.

Är det någon mer som gifter sig borgerligt?
    Någon som vill dela med sig av fina texter eller dikter?

• Loppansson

Åhhh, så underbart härligt!! Allt är klart nu, skickade precis in beställningen för festprogramen och vigselprogrammen och bordplac. korten!! Sen så är allt klart! :) Bara att dekorera lokalen dagen innan the big day!! Nu LÄNGTAR jag så galet mycket!! :)))

• wiii
    hoodilady skrev 2011-05-19 13:22:41 följande:
    Åh, stackars er som har massor kvar, hoppas ni inte glömmer bort att njuta och slappna av lite!

Jag måste ut och köpa underkläder på lördag.. Har ni några tips vart man kan gå i sthlm där det finns flera butiker i en ganska liten radie? Kommer förmodligen satsa allt krut på Lindex, älskar deras underkläder!!

Jag fick hem mina skor igår, de är sååå snygga och sköna! De är ca 10cm höga, men känns som man svävar fram på moln :)

Jag måste skicka ett mail till vigselförrättaren nu och skriva vad hon ska säga. Vi hade möte med henne för 2 veckor sen, hon är öppen för alla förslag. En sålänge har vi bara en text som hon ska läsa precis i början av ceremonin.

Är det någon mer som gifter sig borgerligt?
    Någon som vill dela med sig av fina texter eller dikter?
    Vi gifter oss borgerligt!
    Vi ska ha valda verser från "den vardagliga kärleken" av maria Wine, och "Måhända" :)
    Skulle gärna vilja ha någon text om äktenskapet också, men har inte hittat nåt bra än.
  • Emelie 87

Guuuud nu på lördag är det dags!!! :D

• wiii
    Emelie 87 skrev 2011-06-13 18:32:44 följande:

Guuuud nu på lördag är det dags!!! :D

Ja, det är bra märkligt! Det kan väl ändå inte riktigt vara sant att man snart är gift? ;O
  • T san

Woho, jag blir också fru på lördag Skrattande

• Emelie 87

Ja, då är det äntligen dags! Imorgon är våran dag! Helgalet tycker jag! Jag skulle gissa på att ingen kommer att vara inloggad, så jag vill passa på att önska alla en riktigt underbar bröllopsdag. Och jag vill passa på att gratulera allihop.

STORT GRATTIS!!!

/Emelie

• mala5

Nu är vi gifta, en fantastiskt dag som jag vill göra om och om igen!
  • hoodilady

GRATTIS ALLA 18 JUNI BRUDAR!!!!

Va häftigt det är att äntligen vara gift!

Jag är så lycklig, samtidigt som man har haft konstiga dagar bakom sig, trodde aldrig jag skulle vara deppig, men allt kändes så tomt och konstigt efteråt. Nu börjar jag återhämta mig och minns mer och mer av bröllopet för varje dag.

Nu väntar vi bara på våra bröllopsbilder!!

Ni kan läsa mer och se fler bilder på min blogg om ni vill.
    idaomathias.blogspot.com/

Lycka till i era äktenskap!!

Svar på tråden 18:e juni 2011!!!