HJÄLP! kyrkan är en byggarbetsplats!
okej såhär är det, vi ska gifta oss 11 juni och hade bokat en jättefin stor vit domkyrka, har länge velat gifta mig i den. Sen fick vi veta att den skulle renoveras men att det skulle vara jättefint tills i juni.
Men nu ringer prästen och säger att renoveringsprojektet är försenat och att det inte kommer att vara klart i juni!!
Vi var där och tittade och det är alltså inget golv! Inga kyrkbänkar och byggställningar överallt! Jag är så oerhört besviken! Allt är planerat och bokat och långväga gäster har bokat hotell osv..
Hittade en annan kyrka som är jättefin, ligger 5 km från stan och hade en ledig tid 11 juni. så vi åker och kollar på den- då håller den också på att renoveras!!! kommer vara klart aug-sep. Visserligen är det bara fasaden och taket men det är byggställningar runt HELA kyrkan!
Har ett annat alternativ också men den ligger 1,5 mil bort och känns inte helt hundra. största fördelen med den är väl att den inte är en byggplats!
Så hjälp mig! Hur ska vi göra? Vad skulle ni gjort? står man ut med byggställningar på bröllopsfotona? Hjälp!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 09:14
För att förtydliga så är alltså kyrkan vi först ville ha, domkyrkan, inget alternativ eftersom det inte finns golv tyvärr=(=(
Det är alltså kyrka nr2 eller nr3 vi har att välja på, och jag kan inte bestämma mig! snälla hjälp mig!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 09:14
För att förtydliga så är alltså kyrkan vi först ville ha, domkyrkan, inget alternativ eftersom det inte finns golv tyvärr=(=(
Det är alltså kyrka nr2 eller nr3 vi har att välja på, och jag kan inte bestämma mig! snälla hjälp mig!