• Moster Stina
    Äldre 18 Apr 18:48
    19406 visningar
    21 svar
    21
    19406

    Tips till er med breda fötter!

    Hej jag ville bara berätta att jag beställt hem några olika ballerinaskor från olika ställen och ellos rosa i satin med en rosett fram, verkligen är stora och breda i storleken!

    Om jag jämför med en som såg ut precis likadant på brandos.se så var den modellen jättemal och trång i jämförelse! (men jättesnygga de med)

    Det är inte ovanligt att jag brukar ha 42 i skor, men ellos 42 var megastora. 41:orna var också de stora, men jag vågar bara inte beställa hem mindre för då kommer de bergis vara för korta ändå. Så jag tänker köra med något slags bra ilägg. 

    Så just nu är jag glad att jag med mina jättebreda klumpfötter också kommer att få se ut som en prinsessa på min bröllopsdag!

    Det trodde jag aldrig! ÄVEN om nu inte mina skor kommer att synas just så mycket!

    VERKLIGEN skönt var det att få stå hemma och prova skor, i stället för att gå runt  till jättemånga affärer och upptäcka att storlek 40 är det största de har överallt. (och det förstår jag eftersom de ej säljs lika mycket)

  • Svar på tråden Tips till er med breda fötter!
  • Aniara­4
    Äldre 18 Apr 19:24
    #1

    Kul att höra!

    Jag har korta och breda fötter, så skor brukar klämma där foten är som bredast och glappa i hälen. Förra året var jag i London och provade skor med extra bred läst, och till min förvåning hade jag plötsligt storlek 36! (Brukar ha 38 annars, men även då är de ofta för smala.)

  • Aniara­4
    Äldre 19 Apr 09:42
    #2

    Oh! Jag tror jag har hittat mina skor!
    www.evans.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&viewAllFlag=&catalogId=33054&storeId=12553&productId=2374995&langId=-1&sort_field=Relevance&categoryId=209435&parent_categoryId=&pageSize=20&refinements=category~[209442|209435]^category~[209455|209442]&noOfRefinements=2

  • Kimsen
    Äldre 19 Apr 09:47
    #3

    Tack för tipset! Har tänkt att ballerina skor vore fint när jag gifter mig men varit så osäker eftersom jag aldrig hittat några som sitter bra på mina korta breda fötter (ser ut lite som små ankfötter liksom). De klämmer och skaver och blir ihoptryckta. Tårna sticker fram lite och tar jag större så glappar de.
    Ska absolut kolla detta. Fanns det fler färger än rosa?

  • Mirjam­i
    Äldre 19 Apr 10:15
    #4

    Jag har exakt samma problem. Kan ha storlek 36-37 om skorna är breda, men finskor köper jag alltid i 39 och när de töjt sig till min fot får jag alltid det hemska glappet bak på skon. Mina skor jag ska ha köpte jag för typ 200-250 kr på Tradera för 4 år sedan. Nu ska de fräschas upp och de ska bäras på bröllopsdagen. De är med silver och glittrande stenar och med lagom klack. Jag har dem t.o.m som shoppingskor ibland för de är så ingångna att jag kan ha dem en hel dag utan att få ont i fötterna. Tänkte köpa nya, men de är fortfarande fina, ska bara klackas om och fräschas upp, så det känns onödigt att köpa nya och riskera smärta pga trånga misfits! Jag måttbeställde klänningen men glömde räkna med klack så skorna kommer synas oavsett vad jag tar så det är viktigt med fina skor jag trivs i och som slipper bytas.

  • Moster Stina
    Äldre 19 Apr 17:31
    #5
    Kimsen skrev 2011-04-19 09:47:00 följande:
    Tack för tipset! Har tänkt att ballerina skor vore fint när jag gifter mig men varit så osäker eftersom jag aldrig hittat några som sitter bra på mina korta breda fötter (ser ut lite som små ankfötter liksom). De klämmer och skaver och blir ihoptryckta. Tårna sticker fram lite och tar jag större så glappar de.
    Ska absolut kolla detta. Fanns det fler färger än rosa?
    Tror tyvärr att de bara finns i svart också. Men de har ju andra ballerinamodeller också!

    Och jag valde dessa rosa för att jag kanske skulle vilja kunna använda dem någon mer gång i livet.
    Vita satinskor skulle inte riktigt ge samma möjlighet!

    Lycka till!
  • Pinkgr­ape
    Äldre 19 Apr 17:42
    #6

    Är det dessa du menar?

    www.ellos.se/dv/1-Skor-Ballerina/_/N-f7pZ1z141xe&sta=f7pZ1z141oaZ1z141xe|||0


  • mittid
    Äldre 19 Apr 19:09
    #7
    Pinkgrape skrev 2011-04-19 17:42:34 följande:
    Är det dessa du menar?

    www.ellos.se/dv/1-Skor-Ballerina/_/N-f7pZ1z14...|||0
    Haha... jag följde din länk till Ellos... och åkte dit på en kappa för 800 kronor...
    Så går det när man är nyfiken!!!
  • Pinkgr­ape
    Äldre 19 Apr 19:54
    #8
    mittid skrev 2011-04-19 19:09:08 följande:
    Haha... jag följde din länk till Ellos... och åkte dit på en kappa för 800 kronor...
    Så går det när man är nyfiken!!!
    Haha va? Men så konstigt!
  • Moster Stina
    Äldre 20 Apr 11:59
    #9
    Ja, jag ville egentligen klistra in den länken direkt, men jag satt vid en Mac-dator på jobbet, och visste inte hur jag skulle få till det!
  • pyret och snöfli­ngan
    Äldre 27 Apr 16:11
    #10
    Aniara4 skrev 2011-04-18 19:24:10 följande:
    Kul att höra!

    Jag har korta och breda fötter, så skor brukar klämma där foten är som bredast och glappa i hälen. Förra året var jag i London och provade skor med extra bred läst, och till min förvåning hade jag plötsligt storlek 36! (Brukar ha 38 annars, men även då är de ofta för smala.)
    Jag har köpt mina skor på http://www.duoboots.com/products/shoes/ 
    från England. De har tre olika breddstorlekar på skorna vilket är väldigt bekvämt då mina fötter är breda som en 41a i Sverige och långa som en 39a... Så jag har alltid haft stora skor som får glappa lite. Men jag hittade ett par supersnygga pumps med 9,5 cm klack, i brunröd krokodilmönster, skinnskor. Riktigt fina och kostade runt 500 lappen. Man får betala för returfrakten men det är det värt. (Om de skor som man beställt inte passar) Jag råkade ta 41or en annan modell och de var alldeles för stora på längden, sen tog jag en 40a och sen 39a.. Så tredje gången gillt.
    Har fått flera kommentarer att det var snyggt med skor som matchar min hårfärg Glad

    Så man behöver inte vara så som alla andra och ha vita brudskor, man kan ha vilken färg man vill..

    Brudklänningarna har ju mer och mer kommit i flera andra färger och olika kombinationer så varför inte trotsa trenden och traditionen att ha vita brudskor.. Dessutom, handen på hjärtat, hur roligt är det att ha ett par skor man aldrig kommer att sätta på sig igen?

    De som jag har köpt har jag redan haft några gånger till andra tillfällen.
Svar på tråden Tips till er med breda fötter!