• krigun

    En berättelse om kärlek - vi gör den tillsammans!

    Okej, så här går det till. Vi ska skriva en fin kärleksberättelse. Den ska handla om:
    - Person 1
    - Person 2
    - Mötet
    - Förälskelsen
    - Första tiden ihop
    - Frieriet
    - Planeringen av bröllopet
    - Själva bröllopet
    - Honeymoon och tankarna efter
    - Så blev det sedan

    Kom igen, du får fria händer. Fyll på berättelsen. Den första som skriver får berätta om person 1.
    Varsågod och skriv, det ska bli jättekul att läsa!

  • Svar på tråden En berättelse om kärlek - vi gör den tillsammans!
  • Lilique

    skulle kyssa henne i ren glädjeyra! Ruts dagdröm fylldes med rosa moln och glitterpuffar. Den kom dock till ett plötsligt stopp när sköterskan bromsade in häftigt framför porten till kliniken. "Nu gäller det", tänkte Rut. Jag ska ge honom den bästa hårtransplantation-/bulborttagningsoperation i manneminne! Om jag nu bara...."

  • Lilique
    Lilique skrev 2011-04-19 16:28:48 följande:
    skulle kyssa henne i ren glädjeyra! Ruts dagdröm fylldes med rosa moln och glitterpuffar. Den kom dock till ett plötsligt stopp när sköterskan bromsade in häftigt framför porten till kliniken. "Nu gäller det", tänkte Rut. Jag ska ge honom den bästa hårtransplantation-/bulborttagningsoperation i manneminne! Om jag nu bara...."
    STRYKES. =)
  • Spåna

    kunde få honom att följa med utan allt för mycket bråk. Vad gör jag?
    Rut funderade ett tag samtidigt som Staffan försökte kliva ur bilen och DÅ kom hon på det!
    Hon skulle givetvis

  • Soldemor

    bjuda honom på en heldag på Skansen! Då fick han träffa giraffer och där fanns både korv och Pucko - och kanske de t o m äta popcorn! För att förbereda Staffan på detta, bestämde sig Rut för att sakta

  • Spåna

    och väldigt försiktigt leta efter programbladet hon fått senaste gången hon var på Skansen. Frågan är bara var hon nu hade lagt den.
    Hon tänker ett tag och kommer plötsligt på att hon lagt det i handväskan men var ligger väskan?

  • Soldemor

    Hade hon tappat den vid olycksplatsen? Nej, där var den, Sköterskan hade lagt den som huvudkudde till Staffan. Varligt lyfte hon upp den och då vaknade Staffan till igen och mötte Ruts blick. Först såg han förvåand ut, sedan log han och sade:

  • krigun

    - Jag har dött och hamnat i himlen. Du är en dröm. Vill du gifta dig med mig?
       När Rut såg in i hans ögon...

  • Soldemor

    började hon inse att det nog fanns något hos denne man som hon inte sett i andras ögon. Men det var ett hastigt påkommet frieri. Skulle hon vänta tills efter Skansen-dejten eller skulle hon slå till? Rut tog ett djupt andetag, tänkte: "Nu kör vi!" Hon såg på Staffan och sade:

  • Willowfield

    Träffa mina barn och berätta för dem om girafferna. Smart uträknat av mig tänkte Rut, nu får jag ju reda på vad han menar. 

  • Soldemor

    med att tala om dessa djur. Han har kanske egna giraffer någonstans? Han är kanske djurfadder? Det ville Rut gärna vara också!  Därför log Rut rart mot Staffan och började att

  • Lilique

    fantisera lite om framtiden medan hon plåstrade om honom. Kanske skulle de en dag ha ett eget zoo? Zoo! Det såg ut som ett zoo hemma hos Rut! Hon måste hem och städa om hon någonsin skulle kunna bjuda över Staffan. Om hon ska gifta sig med honom kan det ju vara bra att han får träffa hennes barn. Tänk om de inte tycker om honom? Eller jo, vilket litet barn tycker inte om djuren på zoo? Inte för att Staffan var ett djur på zoo, men han kanske skulle kunna imponera genom att ge dom en VIP-runda efter stängningsdags? Det skulle gå hem.

    På tal om att gå hem... "Vart bor du någonstans?", frågade Rut när hon hade virat det sista bandaget om huvudet på Staffan. "Jag bor alldeles runt hörnet", svarade han och pekade ut genom fönstret på en tegelröd fasad.

    En stund senare hade Rut och Staffan bestämt att han skulle komma hem till henne och barnen på middag senare samma kväll, efter att han insisterat på att han inte alls hade ont i huvudet. Rut hade hastat hem och i huvudet hade hon gjort en lista över allt som måste göras. Städa toaletten, bädda sängen, dammsuga...! Rut blev allt mer stressad. Diska disken! Tvätta gräsmattan! Klippa bilen!

    Fast viktigast av allt var ju att.... 

  • Soldemor

    förbereda barnen på besöket. Så spännande! Hela vägen hem fantiserade Rut om hur det skulle bli, men avbröts hastigt i sina tankar när hon kom hem, då

Svar på tråden En berättelse om kärlek - vi gör den tillsammans!