Hur mycket betalar ni?
Hej alla!
Undrar hur mycket ni betalar för er solist som sjunger på er vigsel?
Har förstått att det skiljer en hel del, men kan vara bra att jämföra med andra ändå...
Summa? Antal sånger? Körersättning?
Hej alla!
Undrar hur mycket ni betalar för er solist som sjunger på er vigsel?
Har förstått att det skiljer en hel del, men kan vara bra att jämföra med andra ändå...
Summa? Antal sånger? Körersättning?
Vår solist kommer sjunga 2 sånger men det är en vän som sjunger
Vi betalar inget alls.
Min syster som gick estetisk dans på gymnasiet har gullat med ett par vänner som gick estetisk musik och är jätteduktiga på att sjunga. Just nu lutar det åt en tjej och en kille som kommer sjunga tre sånger under vigseln. De ställer upp bara för att de tycker att det är kul och jag är väldigt glad och tacksam :)
Till det kommer min pappa spela gitarr. Vi valde bort piano, som annars hade varit alternativet med kyrkans musiker, då vi inte är så förtjusta i det.
Vi tänker dock ge dem varsitt presentkort på bio som tack för att de ställer upp :)
Vi betalade 5000 för två låtar, två killar varav en sjöng och en kompade på gitarr. Väl värt pengarna! Vår solist hoppade av en månad innan vigsel och vi letade oss magsåriga efter ersättare. 6 dagar innan vigsel fick vi napp och då fick det banne mig kosta vad det kosta ville!
1500 kronor för två sånger av solist
Våran får 200 kr då hon inte sjungit i kyrkan så många gånger ännu men hon e nöjd med det
Vi kommer ha två killar som sjunger och spelar gitarr - troligen 4 låtar
de kommer få vara med vid middagen och sedan kommer det 1-2 killar till som
kommer gå ihop med dem och underhålla gästerna efter middagen tills festen tar slut ca kl 3 på morgonen
Tror vi kommer batala ca 10 000 för detta
Vi kommer även ha intåg och uttåg ur kyrkan till fiolspel detta inkluderat i priset
Vi får betala 2500 för två låtar. Då är det en som sjunger och en som kompar på piano.
Vi ska betala 600 för 2 låtar + 100 kr för körersättning on ska köra ca 2 mil sammanlagt tycker det är ok hon är såå duktig . VI har ringt runt till många o dom flesta ligger runt 1000 lappen o upp mot 2000 ,1500kr var nog snittet faktiskt ,lite mycket kan jag tycka !!!
Min tidigare körledare sjunger tre låtar och spelar flygel samtidigt.
Vi betalar 1000 kr, ett vänskapspris.
Jag fick även ett pris av en sångerska som inte spelar flygel själv, hon skulle ha 2000 kr för tre låtar.
1000 plus resa. Det är en relativt ytlig bekant som studerar till sångerska.