Hur har Ni skrivit datumet i era ringar?
Som rubriken lyder så vore det intressant och veta =)
Som rubriken lyder så vore det intressant och veta =)
Förlovningsring: 19/8 2008
vi har "Mattias 20/8 -08" i förlovningsringen och "Mattias 23/10-10 för dig" i vigselringen
I min förlovningsring står det: Blivandes namn 6/6 2010. I hans står: Mitt namn 6/6 2010.
I vigselringen står det: Sonsuza dek 4/6 2011 , vilket betyder ungefär "I oändlighet" på turkiska. Få se om det får plats i blivandes nuvarane ring (han vill bara ha en), annars får vi se vad det blir i hans.
I min förlovningsring står det min blivandes namn + 20 Nov 2010.
Han har motsvarade i sin.
Jag har inte bestämt mig än vad det ska stå i min vigselring. Min blivande kommer bara att ha en ring, så vi kommer nog att gravera in vigseldatumet med i hans förlovningsring.
I mina ringar står följande
Förlovningsring; Tobias 28/11-10
Vigselring; Tobias ♥ Angeliqa 6/8-11
(I hans står Angeliqa 28/11-10 och Angeliqa ♥ Tobias 6/8-11)
I förlovningsringarna:
Din för evigt NN 3/9-08
Står Ricard 21/4 -06 i förlovningsringen så de blir "bara" att lägga till 4/6 -11 efter det.
Det finns ingen plats i min vigselring för gravering utan att behöva ta bort min mormors gamla gravering, så de blir att gravera in vår datum i min förlovningsring
Har dubbelhjärta efter texten också, så de blir mellan datumarna
I min förlovningsrim står det mannen namn, Jonas och daurm 1/1 2010. I min vigselring kommer det stå
Jonas Carolin 2011, och tvärtom i hans. Vi kommer ha en vigselring båda två.
I min förlovningsring kommer vi att gravera in Daniel, 23/5 -10-
I våra vigsel ringar kommer det att stå Mer än massor 21/5 -11-
Just Mer än massor är vår grej. Brukade fråga min sambo om han tyckte om mig - han svarade ja! Sen frågade jag om han älskade mig - och gav honom svarsalternativen: lite, mittemellan eller mycket - då svarde han alltid Mer än massor!!!
Så ska det bli! Anledningen att vi inte redan graverat min förlovningsring är för att vi inte bestämt oss om Mer än massor skulle stå i vigselringarna eller i min förlovningsring. Blivande mannen kommer bara att ha en ring.
Inget datum i våra ringar, det finns inte plats för där står farmor och farfars namn och datum, men vi gifte oss 70 år och 7 dagar efter dem...
haha, jag fick precis ett samtal från affären där vi köpt våra vigselringar. Det var tänkt att vi skulle ha varandras namn och sedan datum X/X - 2011... Men det visade sig att mina fingrar är för små. Min blivandes namn får inte plats! Jag måste välja på namn eller datum... jag sa att jag kommer förhoppningsvis ihåg vad han heter och att de gärna får gravera in datumet. Min förlovningsring är dessutom för stor då det inte gick att minska den mer än ett antal storlekar. Seriöst, så små händer har jag inte!
Respektives namn och förlovningsdatumi förlovningsringen, i vigselringen kommer det att stå "Ett år senare..."
Tyckte det var lite käckt!
I våra förlovningsringar står det "Soulbound FTW"
FTW= For The Win.
Vi är lite spelnördar, därav texten och vi valde att inte ha några datum alls i förlovningsringarna.
I vigselringarna vill vi ha datum, men mer har vi inte bestämmt ännu.
Förlovningsring: "min mans förnamn" 19/12 2009
Vigselring: Första bokstaven i hans namn "ett evighetstecken" Första bokstaven i mitt namn 28/8 2010
Evighetstecken =