Hur har Ni skrivit datumet i era ringar?
Som rubriken lyder så vore det intressant och veta =)
Som rubriken lyder så vore det intressant och veta =)
I förlovningsringen står det 24/10 2008, så lär väl skriva på samma sätt i vigselringen :)
vi skrev "mathias & Ida 24 juli 2004" i fölovningsringen, vill ha samma text nu fast 18 juni 2011. vet dock inte om det får plats...
2011 06 11 förnamn och förnamn
När vi förlovade oss sa de att man oftast (förr då alltså) skrev den andres namn o datum. Så i min förlovningsring står det Jonas 24.5.2006 Allså... I vigselringarna kommer vi ha bådas namn, han med mitt först o jag med hans först. Alltså.. Jonas & Nina 21.05.(20)11, beror på om hela 2011 ryms i min eller inte.
Vi har våra namn och datum på utsidan av förlovningsringarna à la Sagan Om Ringen...
Dvs - "alviska" tecken
Min vigselring blir likadan men med en grön och en vit sten i (diamant och smaragd) men vi har inte bestämt än om min blivande ska ha en till ring, eller om vi bara ska sätta till datum på hans ring
I mina ringar har vi inga datum utan en liten text + min mans namn.
Min man har våra initialer och årtalet. (Där finns även farmor och farfars initialer samt deras årtal eftersom det var deras ring.)
Smarta jag postar ju innan det var klart...
På min ring står: HAN & HENNE dag / månad - år
Och på hans står: HENNE & HONOM dag / månad - år
Datumen är inte i bokstäver utan i siffror. XX / XX - XX
I min förlovningsring står Namn, 14 april 2005.
Vigeselringen var det lite värre med eftersom den inte är hel på undersidan. Där står våa initialer och 14/5-11
Sambons ringar är klara och graverade redan.
Förlovningsring: LINDA ♥ 7 JULI 2007
Vigselring: MTFBWU* ♥ 7 JULI 2012
*May The Force Be With Us. Star Wars-fan som han är. ;)