• MeahJ

Bestman istället för tärna?

Kan bruden också ha bestman istället för tärna??

• Svar på tråden Bestman istället för tärna?
  • Gopplan

Enligt traditionen ska ju bruden ha tärnor och brudgummen marskalkar, men numera får man väl göra som man vill. Jag ska ha två tärnor och min blivande man ska ha en marskalk och en"best woman". Han ville ha henne så då får det bli så.

• Lemmy

Det viktigaste är väl att man ska ha den person som man känner står en närmast i brudföljet, råkar det bli en marskalk i stället för en tärna så varför inte? Solig

• Anna86

Jag har själv funderat på samma sak. Alla mina nämaste vänner är män, så det skulle bara kännas krystat att välja någon av mina kvinnliga bekanta. Jag tror att traditionen håller på att luckras upp, så varför inte bidra till utvecklingen? =)

• Zelmah

Jag ska ha min brorsa som brudmarsalk! Går fint det! Har ingen tjejkompis som är så close att det känns som ett givet val. Känns mycket bättre att då ha min bror istället för en tärna. Hade jag inte tagit min bror hade det inte blivit någon tärna ändå. Min m2b kände oxå att det skulle bli konstigt om jag inte skulle ha nån alls men att han skulle ha en marsalk så han tyckte att det var en bra lösning att jag då tog brorsan... Vi har alltid haft en bra och nära relation så... Känns inte konstigt alls.

• MeahJ

Vad bra att höra att det är fler som har killar som närmsta vänner.
    Det skulle kännas fel att välja en tjej bara för att det ska vara så.

• Vi2alltid

jag var på ett bröllop i sommar där bruden hade så. funkade jättebra! hade jag gift mig idag så hade jag också valt manliga vänner tror jag, då jag inte har så många kvinnliga

• Sebastiána
    MeahJ skrev 2011-04-16 02:31:19 följande:
    Kan bruden också ha bestman istället för tärna??
    Jag antar att du menar att du ska stå framme vid altaret med din best man och vänta på att din blivande går fram längs altargången med sin mor...

...eller menar du att du ska ha en marskalk, ja det tycker jag att du kan ha... en brudmarskalk (och kalla honom marskalk och inte tärna som någon i en tidigare tråd tänkte göra).
  • MeahJ
    Sebastiána skrev 2011-04-18 23:43:01 följande:
    Jag antar att du menar att du ska stå framme vid altaret med din best man och vänta på att din blivande går fram längs altargången med sin mor...

...eller menar du att du ska ha en marskalk, ja det tycker jag att du kan ha... en brudmarskalk (och kalla honom marskalk och inte tärna som någon i en tidigare tråd tänkte göra).
    Jag (blivande bruden) har bara manliga nära vänner och skulle vilja ha en av dem istället för en tärna.
    Min m2b kommer att ha sin bror som marskalk.
    Så min fråga var om jag kunde välja min bästa manlig vän som marskalk till mig istället för att välja en tärna som inte känns rätt!
  • Millemoj
    Pinkgrape skrev 2011-04-17 17:20:58 följande:
    Klart man kan ha det :D

Till och med i filmens värld går det ;P haha
    Brudens bäste man, www.imdb.com/title/tt0866439/
    Fast där var det ju inte så lyckat med en man vid sin sida... Fast TS lär ju inte lämna sin man vid altaret för att istället välja "bästa mannen"!
  • Pinkgrape
    Millemoj skrev 2011-04-22 19:03:06 följande:
    Fast där var det ju inte så lyckat med en man vid sin sida... Fast TS lär ju inte lämna sin man vid altaret för att istället välja "bästa mannen"!
    Haha nej, det får vi då verkligen hoppas! :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Sebastiána
    MeahJ skrev 2011-04-22 16:26:33 följande:
    Jag (blivande bruden) har bara manliga nära vänner och skulle vilja ha en av dem istället för en tärna.
    Min m2b kommer att ha sin bror som marskalk.
    Så min fråga var om jag kunde välja min bästa manlig vän som marskalk till mig istället för att välja en tärna som inte känns rätt!
    Klart du kan!
Svar på tråden Bestman istället för tärna?