Bestman istället för tärna?
Kan bruden också ha bestman istället för tärna??
Kan bruden också ha bestman istället för tärna??
Why not?
Enligt traditionen ska ju bruden ha tärnor och brudgummen marskalkar, men numera får man väl göra som man vill. Jag ska ha två tärnor och min blivande man ska ha en marskalk och en"best woman". Han ville ha henne så då får det bli så.
självklart
Det viktigaste är väl att man ska ha den person som man känner står en närmast i brudföljet, råkar det bli en marskalk i stället för en tärna så varför inte?
Jag har själv funderat på samma sak. Alla mina nämaste vänner är män, så det skulle bara kännas krystat att välja någon av mina kvinnliga bekanta. Jag tror att traditionen håller på att luckras upp, så varför inte bidra till utvecklingen? =)
Jag ska ha min brorsa som brudmarsalk! Går fint det! Har ingen tjejkompis som är så close att det känns som ett givet val. Känns mycket bättre att då ha min bror istället för en tärna. Hade jag inte tagit min bror hade det inte blivit någon tärna ändå. Min m2b kände oxå att det skulle bli konstigt om jag inte skulle ha nån alls men att han skulle ha en marsalk så han tyckte att det var en bra lösning att jag då tog brorsan... Vi har alltid haft en bra och nära relation så... Känns inte konstigt alls.
Vad bra att höra att det är fler som har killar som närmsta vänner.
Det skulle kännas fel att välja en tjej bara för att det ska vara så.
Klart man kan ha det :D
Till och med i filmens värld går det ;P haha
Brudens bäste man, www.imdb.com/title/tt0866439/
jag var på ett bröllop i sommar där bruden hade så. funkade jättebra! hade jag gift mig idag så hade jag också valt manliga vänner tror jag, då jag inte har så många kvinnliga