• Äldre 14 Apr 09:17
    1639 visningar
    2 svar
    2
    1639

    Många mil till vgiselplats Västmanland

    Har ett litet problem som jag hoppas nån kanske har nån smart lösning...Foten i munnen
    Vi bor utanför Västerås, men ska gifta oss vid Alvastra Klosterruin. Det är ca 20 mil emellan. Sambo kommer från Norge så vi har mycket släkt o vänner som kommer därifrån. De har 40 mil hem till oss.
    Vi har inte bestämt oss för var vi ska ha bröllopsfesten än, men det lutar åt att vi ska ha den nånstans i hemma-trakten. Alltså skulle det bli en jäkla massa åkande.

    Vi vet att mer eller mindre alla berörda gäster på bådas sidor vill komma på vigseln och festen, så vi har tänkt så här: vi hyr en större buss (ni vet en sån där turistbuss) hemma, som transporterar gästerna till vigseln och sen hem igen. Servera lite champagne o tilltugg på bussen och ha en värd/värdinna som står för lite underhållning under resan. Vi stannar kvar en stund för fotografering och åker sen hemåt vi oxå. 

    Det låter väl som en helt okej idé? De slipper köra själva, köra fel och alla andra fördelar som finns. Nån som har nån koll på vad det kan tänkas kosta att hyra en buss (modell stooooor)?
    Och nån som vet om en trevligt festlokal i Köpings-trakten? 

  • Svar på tråden Många mil till vgiselplats Västmanland
  • Willow­field
    Äldre 15 Apr 13:05
    #1

    Kolla Axelssons Turisttrafik AB Vi har hyrt där för T/R Sala -Ransta för 100 personer kostnad ca 7000;-
    Då plockar de upp på två ställen i Sala och kör till Ransta, hämtar i Ransta på natten och släpper av på 2 ställen i Sala.. 

  • Äldre 15 Apr 18:28
    #2

    Jag kontaktade Ramnäs Buss och där fick jag 8000:- som bud för 40 mil o 6 timmar, tyckte det lät rätt okej... Glad

Svar på tråden Många mil till vgiselplats Västmanland