• LizzLass

2 släta ringar i rödguld?

Många på forumet här värkar ha, eller gilla ringar med mycket diamanter eller andra stenar i vittgulds ringar, men undrar på hur många av ni brudar som ska ha 2 släta rødguldsringar?

Tycker det är klassisk och jättesnyggt!

När man tittar lite rund vad andra brukar av ringar värkar 2 släta ringar vara mycket vanlig.
    Man ser rätt så gift ut med 2 släta ringar på venstrehanden

Nogon här med 2 släta ringar?
    Har ni en bild på ringarna at visa upp?
    Värkar som dom ska ha lite bredd just nu?
    Har sett tjeier med två styck 6 eller 7mm ringar,
    väkar rett så bredt men jättesnyggt!

• Svar på tråden 2 släta ringar i rödguld?
  • Hvidbrud

Har en slät vigselring i guld och förlovningsring med safir och två diamanter, som maken valde själv

• mittid

Två släta breda röda guldringar här... Toppentrivs med dem!!

• Aniara4

Håller med, klassiskt och fint! Själv valde jag till slut tre små stenar i förlovningsringen, men vigselringen ska vara slät (och lite bredare än förlovningsringen).

• LizzLass

Hej Mittid!

Hur breda är dina ringar?
    Kan ni berätta lite detaljer om dom?
    Nogon bild av dom?

• Pinkgrape

Jag kommer själv ha bara en ring, i rödguld, men med några små stenar. Vill dock inte för mycket, så valde en ganska enkel ring.

Men jag såg något jag tycker var riktigt fint, att ha två ringar i rödguld, en helt slät förlovningsring och likadan vigselring fast med en liten sten.

Ungefär såhär

• Amejuli

Hej.
    Jag tror det är ganska vanligt med släta ringar vid förlovningen men det har väl kanske mest varit inne med vitt guld de senaste åren känns det som?

Vi valde släta rödguldsringar vid vår förlovning eftersom vi tänkte att det var klassiskt. Har haft dem i tre år nu och jag ångrar mig faktiskt lite. Jag insåg nämligen efter ett tag att jag ju mest alltid bara har silversmycken och jag tyckte inte de passade så bra tillsammans med min ring.

Så nu när jag gifter mig kommer vi förmodligen byta ut dem mot släta vitguldsringar istället och köpa till någon fin vigselring. Inte lätt det där med ringar ibland :-P

Tycker fortfarande att det är jättefint med släta rödguldsringar men det passade som sagt inte riktigt min stil märkte jag efter ett tag.

Hoppas du hittar något du gillar!

• Amejuli

Oj, såg nu att du tänkte ha TVÅ släta. Och det har jag ju inte haft, men jag tror det kan bli jättefint. Enkelt och stilrent!

• wiii

jag ska ha två släta ringar, dock inte i rödguld utan i titan :)

• mittid
    LizzLass skrev 2011-04-14 19:07:24 följande:
    Hej Mittid!

Hur breda är dina ringar?
    Kan ni berätta lite detaljer om dom?
    Nogon bild av dom?
    Hej!

Ja, Shalins klassiska, de är 6 mm breda och 1,5 mm höga. Köpta på www.vigselbutiken.se

Bekväma o snygga !!
Svar på tråden 2 släta ringar i rödguld?