• LizzLass

2 släta ringar i rödguld?

Många på forumet här värkar ha, eller gilla ringar med mycket diamanter eller andra stenar i vittgulds ringar, men undrar på hur många av ni brudar som ska ha 2 släta rødguldsringar?

Tycker det är klassisk och jättesnyggt!

När man tittar lite rund vad andra brukar av ringar värkar 2 släta ringar vara mycket vanlig.
    Man ser rätt så gift ut med 2 släta ringar på venstrehanden

Nogon här med 2 släta ringar?
    Har ni en bild på ringarna at visa upp?
    Värkar som dom ska ha lite bredd just nu?
    Har sett tjeier med två styck 6 eller 7mm ringar,
    väkar rett så bredt men jättesnyggt!

• Svar på tråden 2 släta ringar i rödguld?
  • augustisara

Jag ska troligtvis ha två släta ringar i rödguld. Har en slät ring som är 3,5 mm bred nu som förlovningsring och tänkte ha en lika dan som vigselring. Klassiskt och snyggt! Har också funderat lite på varianten som Pinkgrape visade med en liten diamant i vigselringen. Det är väldigt snyggt det med. Det enda negativa jag kan se med den kombinationen är om diamanten kommer glida undan så att man inte ser den, så att man måste tänka på att snurra på ringarna hela tiden. Det problemet slipper man med 2 släta. Någon här inne som har en liten diamant i ringen? Blir det mycket snurrande? En bild på min förlovningsring Schalins 74-3,5.

• Ankis88
    augustisara skrev 2011-04-16 14:02:34 följande:
    Jag ska troligtvis ha två släta ringar i rödguld. Har en slät ring som är 3,5 mm bred nu som förlovningsring och tänkte ha en lika dan som vigselring. Klassiskt och snyggt! Har också funderat lite på varianten som Pinkgrape visade med en liten diamant i vigselringen. Det är väldigt snyggt det med. Det enda negativa jag kan se med den kombinationen är om diamanten kommer glida undan så att man inte ser den, så att man måste tänka på att snurra på ringarna hela tiden. Det problemet slipper man med 2 släta. Någon här inne som har en liten diamant i ringen? Blir det mycket snurrande? En bild på min förlovningsring Schalins 74-3,5.

Jag har en ring liknande den som pinkgrape visade, med en liten diamant som är helt nedtryckt i ringen (fast i platina).
    Ber man en duktig guldsmed att göra jobbet så kommer inte ringen att snurra, enligt min erfarenhet.
    Min ring snurrar bara när jag har blöta händer, så att diamanten syns alltid.
    Min fästmans ring är lite kuperad på insidan så att det blir skönare att ta på och bära, medan min är inte det just för att den inte skulle snurra, enligt min guldsmed.

• Kattpoet

Farmor och farfars  guldringar på våra fingar. Vackra enkla  guldringar utan stenar , klassiskt och snygg.

• LizzLass

Hei Mittid.

2 styck 6mm breda ringar värkar jättesnyggt.
    Har ni eller kan ni fixa nogon bild av ringarna på ditt finger ni kan lägga
    i galleriet?
    Ser mera bredden på ringarna när dom sitter på et finger.

När jag har provat lite breda ringar värkar det litte konstigt när
    man böjer på fingeret.
    Ringarna värkar tar emot på undersidan på nogot sätt.
    Blir man van med detta eller stör man sig på det efter et tag?

• mittid

LizzLass skrev 2011-04-20 08:24:18 följande:
    Hei Mittid.

2 styck 6mm breda ringar värkar jättesnyggt.
    Har ni eller kan ni fixa nogon bild av ringarna på ditt finger ni kan lägga
    i galleriet?
    Ser mera bredden på ringarna när dom sitter på et finger.

När jag har provat lite breda ringar värkar det litte konstigt när
    man böjer på fingeret.
    Ringarna värkar tar emot på undersidan på nogot sätt.
    Blir man van med detta eller stör man sig på det efter et tag?
    Tror inte att mina fingra skall vara måttstock för dina utan jag rekommenderar er att gå till en guldsmedsbutik och prova två i bredd... de beror ju på dina fingrars längd i den nedre tredjedelen av fingret... helt individuellt alltså.
    Van, ja det kan jag tycka... man växer liksom ihop med ringarna  ; )

• evelinas

Mitt råd; gå inte efter vad andra har. Och bestäm dig inte förän du provat. Jag hade en klar bild av vilken ring jag skulle ha men när vi väl började prova tillsammans med vigselringar passade det inte alls. Jag har rätt korta knubbiga fingrar (alltid haft oberoende av vikt) och där funkar inte så breda ringar. Så förlovningsringen är 4mm och sen kommer vigselringer vara ca 2.5cm, kan inte ha bredare för då kan jag inte böja fingrarna.

Änglamamma till Hedvig 110322 ♥
  • Houdini

jag har två likadana ringar de är inte helt släta men nästan, jag tycker det är det finaste man kan ha som vigselrimgar.

Förra gången hade jag en nästan slät rödguldförlovmingsring och en vigselring med tror det var tre safirer och tre diamanter små rackare på rad i en rödguldsring.

Och nu ville jag verkligen ha två likadana rimgar. Två släta rödgulds ringar vilket för mig ÄR vigselringar.

• Västvind

Nu vill jag inte "lägga smolk i bägaren" men i måga länder tex Tyskland är 2släta ringar tecken på att man är änka dvs man har tagit sin mans ring.

Har en väninna som gifte sig med en man med tyskt påbrå och hade tanken att ha 2 ringar, men den tanken la hon ner snabbt.

• Loanne
    Västvind skrev 2011-04-21 09:40:51 följande:
    Nu vill jag inte "lägga smolk i bägaren" men i måga länder tex Tyskland är 2släta ringar tecken på att man är änka dvs man har tagit sin mans ring.

Har en väninna som gifte sig med en man med tyskt påbrå och hade tanken att ha 2 ringar, men den tanken la hon ner snabbt.
    Fast det är ju i Tyskland, har aldrig hört talas om någon sådan sed här..?
    Vad jag vet så har det allra vanligaste här varit att man bär två släta ringar när man är gift, tittar man på äldre människors händer så är det ju nästan alltid det de har.

Jag tycker det är jättesnyggt med två släta ringar, stilrent och klassiskt. Jag ska själv ha en i vitguld och en i rödguld, gillar kombinationen!
  • evelinas
    Loanne skrev 2011-04-21 09:57:47 följande:
    Fast det är ju i Tyskland, har aldrig hört talas om någon sådan sed här..?
    Vad jag vet så har det allra vanligaste här varit att man bär två släta ringar när man är gift, tittar man på äldre människors händer så är det ju nästan alltid det de har.

Jag tycker det är jättesnyggt med två släta ringar, stilrent och klassiskt. Jag ska själv ha en i vitguld och en i rödguld, gillar kombinationen!
    Aldrig sett äldre kvinnor med två helt släta ringar...knappt en slät ring. Alla far- och morföräldrar i min närhet, gammelfaster osv har alla haft stenar i både förlovningsring och vigselring men de har inte burit förlovningsringen på vänsterfingret tillsammans med vigselringen.
    Änglamamma till Hedvig 110322 ♥
Svar på tråden 2 släta ringar i rödguld?