• Muminm­amman
    Äldre 13 Apr 06:25
    3799 visningar
    2 svar
    2
    3799

    Vad ska man ha för text?

    Hej!

    Min älskade flickvän och jag gifter oss 18/6, då har vi varit förlovade i ett år och en vecka.

    Funderar och funderar på vad man ska ha för text i själva ceremonin. Nån som har några förslag? Vi ska ha en borgerlig ceremoni utomhus i en park. Och vad jag förstår så säger inte vigselförättaren så mycket, så vad ska man fylla på med? Vi är inte direkt några diktande människor...

    Hjälp!

  • Svar på tråden Vad ska man ha för text?
  • sasssy­y
    Äldre 13 Apr 06:41
    #1

    Varför inte en sångtext som känns som "er".... Av längtan till dig av Åsa Jinder är fantastisk tex.

    Men om ni nu inte är några diktande människor...varför anstränga sig? Låt det komma naturligt liksom, gör det till ER grej och inte vad det borde vara.
    Fråga era närmaste om det är någon som vill läsa något eller kanske sjunga något och låt dem välja isf..det måste ju inte vara en dikt utan kan vara en hyllning till er som par.

  • weddin­ginlov­e
    Äldre 4 May 14:56
    #2

    Vår vigselförättare pratade på och hade massor att säga, nästan för mycket. Men det är nog olika från person till person. Prata med vigselförättaren, den kanske har massa ideer.

    Han som vigde oss bad oss skriva ner vad vi kände för varandra utan att den andra visste om det så skulle han få in det i vigseln. Nu blev det bara en rad från våra A4 långa kärleks förklaringar som han använde tyvärr.

Svar på tråden Vad ska man ha för text?