Jag funderar nu på att försöka mig på att göra en trevåningstårta, för då borde det räcka med bara den till 40 gäster, om nedersta botten är 24 cm. Kan tillägga att vi kommer ha efterrätt också, så det kommer nog inte gå lika mycket tårta som annars.
Men är det vågat att ge sig på en trevåningstårta om man inte gjort våningstårta innan? Jag har läst om hur man gör, och i teorin låter det ju inte supersvårt, men det är ju säkert flera moment som kan krångla till det, kan jag tänka mig. Jag har gjort några "vanliga" täckta tårtor innan och dekorerat, så jag vet ju hur den biten går till, det är bara själva våningbyggandet som jag känner mig lite osäker på...
Håller nu också på att vela om vad jag ska ha för smak på tårtan. Hade ju som sagt tänkt ha red velvet cake med cream cheesefrosting, men när jag läser om alla smarriga fyllningar så blir jag ju förstås sugen på att ha i en massa andra fyllningar. Frågan är om red velvet-botten funkar bra med vilken fyllning som helst? Jag gillar ju den botten för att den är så saftig. Men vilka smaker passar till? Jag är ju väldigt förtjust i vit chokladmousse, och det borde ju funka bra till. Sen har jag blivit sugen på att testa rabarbermousse, men är lite osäker på hur det smakar ihop med red velvet-botten som ju har choklad i?
Förslag någon?
Åh, vilket lyxproblem man har!