Spellista Spotify
Jag har börjat på en spellista till festen på Spotify, men ännu saknas det kanske lite..
Någon som känner sig manad att dela med sig av sin?
Här är min om någon vill ta sig en titt, ja, eller lyssna kanske :P
Bröllopsfest
Jag har börjat på en spellista till festen på Spotify, men ännu saknas det kanske lite..
Någon som känner sig manad att dela med sig av sin?
Här är min om någon vill ta sig en titt, ja, eller lyssna kanske :P
Bröllopsfest
Ingen annan som vill dela med sig? :D
Här är vår festlista! De flesta låtarna är tillagda av oss, men några gäster har lagt in låtar också! =D
k+a bröllopsfest
Taaack! :D
Det är så snällt att ni delar med er, jag får flera nya tips på låtar :)
Gillar Spotify skarpt! Har själv med mig en dedicerad dator att bara köra det som när mina CD-skivor går bet.
MEN jag måste få föra fram mina tankar att köra en enda lista rakt av på en bröllopsfest. Det blir tyvärr väldigt stelt. Ni som brudpar och era vänner har säkert satt ihop en jättebra lista med låtarna som man gillar och vill ha med. Men 22.34 - hur ser det ut på dansgolvet just då - vi har precis fått upp mormor Svea till en låt med Dean Martin (och en hög andra äldre personer) när plötsligt en 7:38 minuter lång technolåt tar ifrån oss tempot och stämningen. En DJ känner av sådant och anpassar. Technolåten skall helt klart vara med på kvällen men inte just där, just då (kanske någon timme senare när det äldre gardet börjar dra sig mot sina hotellrum skulle kanske vara mer lägligt).
(MEN jag vet också även att det är en ekonomisk fråga. DJ kostar betydligt mer än en kväll med Spotify.)
MEN om jag får tipsa. Gör flera listor - en för början av kvällen med en del föräldra och far o mor föräldravänlig musik. En för övergångsperioden vid tårtan och en för när det drar igång på riktigt (kanske efter halv tolv).
Lycka till!
Kör oxå med olika spellistor för olika delar av kvällen. En mingelspellista, en paus-bensträckarlista, en valslista, en med lite styrdansaktigt och sen kommer partylistan där kommer vi verkligen planera ordningen på låtarna så att det flyter jämnt och inte blir konstiga hopp mellan låtarna. Vi kommer inte att ha shuffle utan gör en lista i en specifik ordning. Kommer varva tempot lite så att det börjar lite halvsoft sen stegrar tempot och sen kommer det bli lite lugnare ett tag sen kanske vi kör den tempokurvan en gång till. Vi kommer börja kvällen med jazzig o lite swingigmusik sen blir d en del trubadurmusik o singersongwriter i pauserna sen blir det lite 50-tal, 60-tal och vidare via 70-talet frammåt mot 80-talet o lite 90 sen lite modernare danslåtar. Musikstilarna kommer vara blandade men flyta ihop bra ändå. Nån techno eller eurodisco blir det INTE, typ det värsta jag vet haha... Men en genomtänkt plan över listorna och låterna kommer vi definitvt ha så att det inte blit typ "i´m so exited" och sen plötsligt är nästa låt Melissa Horn haha...
Sen kommer vi ha öppen scen med så kanske det kan bli så att nån av våra musikervänner får lust att dra en låt :)