Inlägg från: jenniferb01 |Visa alla inlägg
  • jenniferb01

    Tärnor?

    Har en fråga som jag inte kan hitta nånstans på internet.
    Men finns det en tradition/skrock som säger att tärnorna inte ska vara någon familjemedlem/släkting?
    Tacksam på svar!

  • Svar på tråden Tärnor?
  • jenniferb01

    Okej. då vet jag det! läste på en annan sida att det oftast är en yngre syster eller nära vännina som ska vara ogifta så det är nog bara nått hon kommit på.

  • jenniferb01

    Ja det är sant! Men min syster ska gifta sig och jag hoppades nästan på att jag skulle få vara tärna men det betydde tydligen otur eller nått sånt att en släkting var tärna.

  • jenniferb01

    Ja fast jag tror mer på att hon bara kommit på det själv för jag hittar inget nånstans om det. Hon vill helt enkelt inte ha mig som tärna och då säger hon hellre att det betyder otur ist för att säga sanningen.

  • jenniferb01

    Ska nog göra det, ska fråga vilka som ska vara tärnor för det vet jag inte än. Var bara min mamma som berättade om att hon "inte" vill ha mig som tärna då det tydligen ger otur. Tycker ju faktiskt att det är tråkigt för jag hade ju så gärna velat, det var samma sak när hon skulle välja gudföräldrar då valde hon inte mig utan min bror o hans tjej ist för min bror och mig då vi är tvillingar. Då hade hon hört att gudföräldrarna ska vara ett par!

  • jenniferb01

    Har frågat henne nu och hon blev bara arg på mig när jag sa att jag är besviken på att jag inte blev vald. Men men jag sa att det är hennes bröllop och hon bestämmer naturligtvis, men att jag bara ville berätta hur jag känner ist för att gå bakom ryggen och säga att allt är bra.

Svar på tråden Tärnor?