• Bettina

DJ,band eller låtar på datorn HJÄLP MIG NU!!

Hej

Vi tänkte ha låtar på datorn som spelas under festen, men blir osäkra om folk verkligen går upp och dansar då.

En dj eller ett band får ju folket med sig på ett annat sätt, detta känns viktigt då vi vill ha våran livs fest.

Vi har jättedålig ekonomi så därav låtar via datorn, men vi är beredda att satsa lite pengar om detta drar i gång festen.

Snälla alla ni som varit på massa bröllop (själv har jag bara vart på ett och var tvungen gå innan festen drog i gång) hur brukar det vara och hur tycker ni att vi ska göra.???

HJÄLP mig nu

• Svar på tråden DJ,band eller låtar på datorn HJÄLP MIG NU!!
  • Sörön10

Ett band är oslagbart bäst för att få igång en fest! Om det är ett band som är intresserat av att få publiken med sig alltså och inte bara står där uppe för sin egen skull, vill glänsa själva etc! 

Jag tycker inte en spotify eller ens en DJ kan mäta sig mot ett bra band faktiskt! Det blir mer "levande"!

Lycka till! 

• TheD

Vi skulle gärna ha ett band spelandes men vi lägger hellre pengarna på annat Glad

• Millemoj
    TheD skrev 2011-04-07 17:43:29 följande:
    Vi skulle gärna ha ett band spelandes men vi lägger hellre pengarna på annat Glad
    Samma här - visst hade det varit kul med ett liveband men det är för dyrt tycker jag... Lägger hellre de pengarna på resa, klänning och ringar - sådant som jag kommer att minnas.

Vi kör på Spotify - då blir det dessutom VÅR musiksmak!
  • Mangedj

Visst är det bra med ett band men det kostar ju ofta en rejäl slant. Har man otur och får ett band som inte lyckas få publiken med sig kan det förstöra hela kvällen. Har tyvärr egen erfarenhet av detta... Spotify kan vara ett bra alternativ om man vill spara pengar men hur många där ute kan egentligen komponera ihop en spellista som funkar för en hel kväll med musik som får igång alla på festen... Risken är att några hamnar vid datorn och väljer musik som kanske inte passar.

Väljer ni en dj kan han/hon, om han/hon är duktig, anpassa musiken efter er smak samt justera musiken under kvällen så att den passar alla på er fest.Glad En dj behöver inte bli så dyr men har stora möjligheter att göra er fest riktigt lyckad!

• Millemoj
    Mangedj skrev 2011-04-17 22:22:37 följande:
    Visst är det bra med ett band men det kostar ju ofta en rejäl slant. Har man otur och får ett band som inte lyckas få publiken med sig kan det förstöra hela kvällen. Har tyvärr egen erfarenhet av detta... Spotify kan vara ett bra alternativ om man vill spara pengar men hur många där ute kan egentligen komponera ihop en spellista som funkar för en hel kväll med musik som får igång alla på festen... Risken är att några hamnar vid datorn och väljer musik som kanske inte passar.

Väljer ni en dj kan han/hon, om han/hon är duktig, anpassa musiken efter er smak samt justera musiken under kvällen så att den passar alla på er fest.Glad En dj behöver inte bli så dyr men har stora möjligheter att göra er fest riktigt lyckad!
    Ja, men vi kommer ha Spotify premium och köra off-line så ingen annan kan komma och leka DJ för kvällen. Har gjort 3 olika spellistor.

1. Lugna kärlekssånger som bakgrundsmusik under middagen
    2. Kärlekssånger, lugna såväl som med tempo varvat med dansvänliga låtar för äldre generationen
    3. Vår musiksmak! Hip hop, R & B, 60-, 70-, 80-, och 90-talsdängor och riktiga dansa loss låtar!
Svar på tråden DJ,band eller låtar på datorn HJÄLP MIG NU!!