MrsT2011 skrev 2011-04-14 15:46:03 följande:
Har aldrig påstått något annat. Det är väl knappast något problem för de som vill att börja prata med folk de inte känner? Jag fattar bara inte varför det måste vara så forcerat och uppstyrt från brudparets sida, låt folk snacka med vem de vill, vad spelar det för roll? Att vara trevlig mot personerna man blir placerad vid under middagen är en självklarhet, men vill man prata med sin respektive / sina vänner / sin familj under resten av bröllopet kan man väl få göra det.
Jo, det är ett problem. Det är döden att t.ex. vara inbjuden ensam till ett bröllop (och vi har ganska spridda bekantskaper där vissa inte känner någon annan) för de flesta klumpar ihop sig med respektive/gamla vänkretsen och är nästan otrevliga när man vill prata med dem.
Personligen tycker jag heller inte alls att bra mat och bra musik är det som får mig att trivas på ett bröllop - de sakerna har jag hemma också.
Jag är helt övertygad om att fokus kommer att vara på oss i alla fall. Men jag vill fira vårt giftermål med en fest där
alla har roligt - inte bara vi. Jag vill inte ha ett bröllop som är på samma sätt som många av de jag varit på, för det tycker jag helt enkelt är jättetrist. Det är flera bröllop där jag bara väntat på att få åka hem och så vill jag inte att det skall vara hos oss - vi har ju festen för att fira, men jag ser det inte som att de skall dela vår glädje och att det skall räcka med att vi är glada - jag vill att alla skall vara glada och ha trevligt och förhoppningsvis hitta andra de tycker är trevliga.
Det betyder inte att jag kommer att splitta upp par och tvinga folk till en massa konstiga saker, men däremot kommer det vara aktiviteter som underlättar för att man skall prata med varandra. Då tror jag alla får roligare.
Sen tycker jag verkligen om att ordna fester, och det roligaste med bröllopet tycker jag är att hitta på saker som gör att det blir bra för alla gäster. Hade det bara handlat om oss hade vi ju gift oss ensamna på en söderhavsö.