Känner inte alls någon lust eller inspiration nu....
Åh jag håller på att planera vår bröllopsfest men får negativa kommentarer från vissa som gör att jag tappar orken och lusten lite.Vi har precis bytt lokal så vi har ändrat oss från en enkel mottagning till en fest nu.
Vart väldigt glad när vi hittade denna lokal och bestämde oss för att ha en middag. Det är något jag drömt om, (ja säger jag då min m2b inte är så intresserad av festen tyvärr, han skulle kunna gifta sig borgeligt om det vore så..) att ha en härlig middag och sedan dans, mycket skratt och glada människor som senare pratar om hur roligt de hade på vårt bröllop.
Då min m2b är en "jag sitter hellre här, under min korkek." Tjuren ferdinand ni vet, och jag är en tjej som vill sätta klackarna i taket, så förstår inte han riktigt det här med fest.
Jag vill inte att det ska vara en rejv fest, men jag vill att folk ska ha kul med måtta, dansa och så. För det vill jag. Vi kommer att ha en bar som är öppen till 1.
Men när jag har pratat med bl.a min m2b och min svärmor får jag bara negativa kommentarer om festen, tex "tror du verkligen att folk vill stanna kvar så sent? Det räcker väl med nio/tio tiden sen kan man avsluta allt. Och det är väl ingen som kommer att dricka någon alkohol för då är det ingen som kan köra hem. Och dricker ingen alkohol så kommer ingen att dansa." Lokalen vi ska vara i ligger en bit ifrån stan, men folk har ju fått reda på att det är en bröllopsfest så då fixar de väl skuts på någe vis, såklart om de vill stanna kvar. Jag tvingar ju ingen, jag vet att det är mååånga som kommer som gärna stannar kvar å dansar.
Men tänker ja så omöjligt? Finns det verkligen ingen chans att folk kommer att stanna kvar iaf till runt tolv tiden? Jag ville mest skriva av mig, men säg gärna nåt