• Pinkgrape

Blommor i augusti, hjälp!

Jag försöker igen, för jag blir inte klok på detta alltså.

Blommor som finns tillgängliga i augusti!

Utan specialbeställningar, något som blommar i augusti.
    Inte rosor, inte kallor, inte gerbera.

Vad finns det?

Jag vill helst ha ljusrosa och vita blommor.

(Jag har varit in till ett par florister, men blir bara hänvisad till internet och tidningar)

• Svar på tråden Blommor i augusti, hjälp!
  • Amejuli
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 19:38:46 följande:
    Ja, det är synd bara att de är billigast i stan och alltid gör jättefina buketter :P
    Vad skönt att du kan känna förtroende för henne, det är ju så det ska vara :) Men jag måste säga att du är modig, jag skulle aldrig våga släppa det fritt till någon haha
    Jo, fast de som är centralt i sthlm är vääldigt dyra tycker jag. Hittade min en bit utanför.
    Jag tänkte också att jag aldrig skulle våga släppa något först men sedan visste jag inte riktigt exakt hur jag ville ha det heller så då fick jag lov att bara tala om min stil och vad jag absolut inte ville ha (vilket förresten också var rosor, kallor och gerbera). Men visst är det läskigt!

Hittade förresten den här. Är visserligen en ros men jag tyckte att den var ganska fin iaf. Och jag tror att den ska blomma i augusti också. Osäkrare på hur tålig den är och vad det är för pris. Da vinci-ros hette den visst.

• Amejuli

Krysantemum ska jag ha i min. Den tycker jag är fin också...

• Jag han

Hänger på i denna tråd. Känner precis som du.
    Ville så gärna ha ranunkel i min bukett.. Det var det den enda blomman jag verkligen ville ha.
    Så fick jag veta att det inte alls är säsong för den blomman i augusti.. Jag vill ha ljusrosa och champagne i min bukett.
    Slänger in nån bild här om jag skulle hitta nåt nån gång.. Kanske du gillar det också :)

• MuBu
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 19:32:55 följande:
    Först ville jag ha ranunkler, men sedan var det någon här som visade mig en bukett med ljusrosa anemoner och jag föll pladask. Den buketten var perfekt på alla sätt och vis. Nu jämför jag ju alla blommor och buketter med den. Inte bra :P
    Det var jag som visade dig anemonerna Solig

• Pinkgrape
    MuBu skrev 2011-04-03 20:00:56 följande:
    Det var jag som visade dig anemonerna Solig

Jaaa, just ja, det var det ja. Det är du som förstört mig för alla andra blommor! ;P haha
  • Pinkgrape
    Jag han skrev 2011-04-03 19:53:22 följande:
    Hänger på i denna tråd. Känner precis som du.
    Ville så gärna ha ranunkel i min bukett.. Det var det den enda blomman jag verkligen ville ha.
    Så fick jag veta att det inte alls är säsong för den blomman i augusti.. Jag vill ha ljusrosa och champagne i min bukett.
    Slänger in nån bild här om jag skulle hitta nåt nån gång.. Kanske du gillar det också :)
    Vad skönt på något vis, att jag inte är ensam om att känna såhär hehe

Ja, du får gärna slänga in någon bild här om du hittar något som verkar vettigt. Jag gör också det :)
  • MuBu
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 20:17:33 följande:
    Jaaa, just ja, det var det ja. Det är du som förstört mig för alla andra blommor! ;P haha
    Sorry Tungan ute
  • Pinkgrape
    MuBu skrev 2011-04-03 20:26:21 följande:
    Sorry Tungan ute
    Det gör inget :) För första gången i mitt liv faktiskt, så finns det en blomma som jag faktiskt gillar :)
  • MuBu
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 20:30:53 följande:
    Det gör inget :) För första gången i mitt liv faktiskt, så finns det en blomma som jag faktiskt gillar :)
    Härligt, synd bara att det inte är säsong för den då!
    Roligt att få bidra ändå :)
Svar på tråden Blommor i augusti, hjälp!