• Pinkgrape

Ni som köpt "birdcage" flor/slöja?

Ni som haft/ska ha en slöja/flor/birdcage, eller vad det nu heter, liknande denna

Vart har ni köpt det och för hur mycket?
  • Svar på tråden Ni som köpt "birdcage" flor/slöja?
  • Amejuli

Jag ska göra en av en hårkam och löst flor som jag sätter fast i kamen. Köper grejerna från etsy.com
    kamen kostar nog ca 300 och floret ca 20. Men då är inte frakt inräknat.

• kokos

också köpt på etsy, hunde inte riktigt ta beslut om vad jag ville ha, så det blev en rund och en droppformad hattbas, två olika flor (ett med "prickar" och ett utan, hade eg velat ha med kristaller, men det hittade jag bara i svart) samt en hårkam att fästa det hela med. Tnker klä hatbaserna med samma tyd som jag har i klänningen och kanta med spetsen jag har i ringningen. Tyg och spets har jag kvar, gav 40 USD för hårsakerna, men det blir ju två uppsättningar med flor =)

• Pinkgrape

De jag hittat på etsy, som varit fina, har kostat nästan 600kr och ändå inte varit riktigt vad jag varit ute efter. Jag tycker det är liiiite väl dyrt, då min klänning kostar 900kr.

Hur gör man om man vill göra själv då? Alltså om man köper löst flor, för att få det fint?

• shakynose

Jag har sett att det finns hårklämmor med pynt och fjädrar på glitter som inte alls kostar så mycket, så då behöver man bara köpa till en bit flor och några hårnålar.
    De som jag har sett på etsy har alla varit av en lite mer välgjord modell och därför dyrare, men hårsmycket i trådstarten ser lite enklare och mindre ut. Jättesöt!

Vad betalade du till slut?

• Pinkgrape
    shakynose skrev 2011-04-03 09:47:41 följande:
    Jag har sett att det finns hårklämmor med pynt och fjädrar på glitter som inte alls kostar så mycket, så då behöver man bara köpa till en bit flor och några hårnålar.
    De som jag har sett på etsy har alla varit av en lite mer välgjord modell och därför dyrare, men hårsmycket i trådstarten ser lite enklare och mindre ut. Jättesöt!

Vad betalade du till slut?
    Det hela slutade upp på 323kr, inklusive frakt, för 1m flor i ivory, 1m flor i ljusrosa och det svart/vita hårsmycket. Jag känner mig faktiskr väldigt nöjd :)
  • shakynose
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 09:49:43 följande:
    Det hela slutade upp på 323kr, inklusive frakt, för 1m flor i ivory, 1m flor i ljusrosa och det svart/vita hårsmycket. Jag känner mig faktiskr väldigt nöjd :)
    Ja! Jättebra pris, plus att det är lite kul att pyssla själv och inte köpa allt färdigt!
Svar på tråden Ni som köpt "birdcage" flor/slöja?