Ni som köpt "birdcage" flor/slöja?
Ni som haft/ska ha en slöja/flor/birdcage, eller vad det nu heter, liknande denna
Vart har ni köpt det och för hur mycket?
Ni som haft/ska ha en slöja/flor/birdcage, eller vad det nu heter, liknande denna
www.ebay.se
270kr inkl. frakt.
Jag ska göra en av en hårkam och löst flor som jag sätter fast i kamen. Köper grejerna från etsy.com
kamen kostar nog ca 300 och floret ca 20. Men då är inte frakt inräknat.
också köpt på etsy, hunde inte riktigt ta beslut om vad jag ville ha, så det blev en rund och en droppformad hattbas, två olika flor (ett med "prickar" och ett utan, hade eg velat ha med kristaller, men det hittade jag bara i svart) samt en hårkam att fästa det hela med. Tnker klä hatbaserna med samma tyd som jag har i klänningen och kanta med spetsen jag har i ringningen. Tyg och spets har jag kvar, gav 40 USD för hårsakerna, men det blir ju två uppsättningar med flor =)
De jag hittat på etsy, som varit fina, har kostat nästan 600kr och ändå inte varit riktigt vad jag varit ute efter. Jag tycker det är liiiite väl dyrt, då min klänning kostar 900kr.
Hur gör man om man vill göra själv då? Alltså om man köper löst flor, för att få det fint?
Vad är bättre till flor, hårkam, hårspänne eller sånt alligatorspänne? Vad sitter bättre?
Det blev ljusrosa och ivory löst flor och en sån här med fjädrar, från etsy.
Jag har sett att det finns hårklämmor med pynt och fjädrar på glitter som inte alls kostar så mycket, så då behöver man bara köpa till en bit flor och några hårnålar.
De som jag har sett på etsy har alla varit av en lite mer välgjord modell och därför dyrare, men hårsmycket i trådstarten ser lite enklare och mindre ut. Jättesöt!
Vad betalade du till slut?