• UngBrud2012

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Tack så jättemycket Darling Daisy.

Här är en bild när jag tittar in mer i kameran.

Hoppas att denna blir bra efter justeringar.

• UngBrud2012
    daniiel skrev 2012-06-08 22:34:43 följande:
    Jag tycker verkligen denna klänningar passar dig perfekt, du är jättevacker i den :) Jag håller med DD, de ser inte alls billiga ut. Det var fint med slöjan till också tycker jag :)

Tack så jättemycket för uppmuntringen! Den är otroligt välsydd men blev som sagt lite fel i och med att mina höfter var bredare än beräknat :-P Men hoppas på det bästa.

Har gått upp och ner hela dagen, ena sekunden gillar jag den, andra sekunden vill jag slänga båda två och köpa "nåt riktigt" men den här ska nog gå att snygga till så att den blir perfekt.

• UngBrud2012
    Darling Daisy skrev 2012-06-08 22:35:51 följande:
    Ungbrud:
    Oh, mycket bättre bild!! Den ser verkligen snygg ut!!!
    Hoppas att den blir bra efter justeringarna. Vilket angenämt problem du har ändå, att välja mellan två jättefina klänningar!!
    Tack snälla rara
  • UngBrud2012
    1700tal skrev 2012-06-09 09:14:33 följande:
    SÅÅÅ fin!!

Tack

Röstar du också på den framför den andra på föregående sida? Du brukar ha bra åsikter

• UngBrud2012
    Monstertjejen skrev 2012-06-09 09:38:50 följande:

Din klänning är helt underbar, och din man är supersnygg han med i dom röda hängslena!
  • UngBrud2012
    1700tal skrev 2012-06-09 09:29:41 följande:

Haha, tack för den. Jajemän, röstade självklart på den i andra tråden!

Sen måste jag tillägga, ang vad som står i den andra tråden, att din fluffigare klänning är i matt organza, inte chiffong. Den andra klänningen är däremot i chiffong. I din andra tråd ser tygerna kanske mer lika ut men på närbilden du visade i den här tråden syns tydligt att den är i matt organza. Dessutom är det väldigt svårt (om inte omöjligt) att få volym och fluff med chiffong. Chiffongen lägger sig bara platt, hur mkt man än draperar och fluffar till den!

Haha jaså okej tack för den upplysningen
  • UngBrud2012
    1700tal skrev 2012-06-09 16:39:34 följande:
    Vad kul att alla verkar så uppmuntrande till den med svarta bandet! Mamma tog förresten kort när jag provade den nu, har själv aldrig sett den på bild förut. Bara på provdockan. Vad tycker ni, passar den min figur (bortsett från att den är jättestor men det syns knappt på bilden):

Superfin!!
  • UngBrud2012

Ung Brud, vilken fin klänning!!

Jag har två kinaklänningar här hemma och ska eventuellt ha ena, men har faktiskt beställt en tredje och helt ändrat tema på alltihop så här 3,5 vecka innan. Nämligen 50-tals tema light.

Har beställt brudklänning från Vivienne of Holloway. Kan inte länka eftersom att jag sitter på världens minsta laptop då jag fått virus på min vanliga, men den är jättefin.

Beställde en underkjol från fyndiq. Vet inte om den ger det rätta fluffet men vi får se.

Längtar SÅ tills den kommer! Om den sitter bra klänningen så har vi (läs jag) bytt tema helt och hållet

• UngBrud2012

Okej jag har ett problem här. Nu har jag tre brudklänningar och jag gillar dessa två mest.

På ett sätt känner jag för att gifta mig i den kortare varianten, för den älskar jag verkligen.

Men hela livet har man ju föreställt sig att gifta sig i en lång "klassisk".

Vad tycker ni?

• UngBrud2012

Till denna har jag vita korta handskar med pärlor.

På stora dagen tillkommer även slöja, pärldiadem, pärlhalsband, pärlarmband.

• UngBrud2012
    mjeanettek skrev 2012-06-14 21:04:24 följande:
    Ungbrud: jag tycker nr 1 är väldigt vacker, nr 2 ger dig jättefin figur! Förstår att det är svårt att välja! Är det en bolero du har på nr2? Den hade jag nog bytt ut i såfall... Bara min smak :)

Tack!!

Nej, det är halterneckband och jag gillar det men det sitter för löst så det får min sömmerska fixa till. Ska även be henne sätta snörning i ryggen på nr 2 Tror den kommer bli perfekt då faktiskt.

• UngBrud2012

Här ser man att det är halterneck lite bättre

Slöjan ska klippas av en bit också.

• UngBrud2012
    emmadeckmar skrev 2012-06-14 21:16:34 följande:
    UngBrud2012: Vad svårt! klänningarna är så olika, men båda passar dig jättefint.

Jag är inte till någon hjälp men jag vill bara säga att klänning nr. 2 är lite "pinup-ig" och jag gillar det!
    plus att den ger dig jättefin figur. Fast själv hade jag valt en lååång klänning, men finns ju inget som säger emot att ha en kort? Du får känna efter helt enkelt! Skrattande

Tack!

Ja, det är lite den känslan jag gillar. Ska vara 50-tals tema light tänkte jag.

Min kloke blivande make gav förslag om att ha den långa klassiska under själva vigseln, och den andra på festen. Kanske skulle kunna funka.

Men då får jag byta om under porträttfotograferingen, för då vill jag ha båda

• UngBrud2012

1700-tal, Darling Daisy och Italia08:

Tack för era åsikter

Personligen har jag aldrig ägt någon snyggare klänning än den korta om jag får säga det själv Men vill nog inte gå miste om att bära en lång i kyrkan så jag får helt enkelt byta om till festen!!

Det känns som en riktigt bra lösning, nu är jag nöjd. En bra känsla

• UngBrud2012

Tokig, tycker dina klänningar var underbara!!

• UngBrud2012
    Five year engagement skrev 2012-07-03 22:57:25 följande:
    wow, pirrigt värre kan jag tro!?!?!?!?

Ja, men det konstigaste av allt är nog att jag inte vet om jag ska vara lugn eller nervös.

Men det blir nog bra Gifta blir vi nog hihi.

• UngBrud2012

I lördag 7/7 blev vi äntligen man och fru
    Har ingen klockren bild på klänningen än från fotografen men bjuder på två mobilbilder.

Min fina klänning från shopindream.com

Och på festen svidade jag om till:

Min kortare 50-talsvariant.

Tack för all klänningshjälp, jag är mycket nöjd med hur det blev   
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!