Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

åh jag måste bara visa, visade ju häromdagen klänningarna till mina barn som jag köpte på ebay för en billig slant, och nu har barnen fått testa dem :) 

Jag köpte medvetet en lite stor storlek, tänkte hellre för stor än för liten, och har därför sytt in klänningarna i sidorna med smygsön, så att de går att ta ut igen längre fram om man vill det. Genom att ha tagit lite större klänning så blev längden bra, så att de fick nankellånga klänningar som de tjatat om :) 

Barnen var helnöjda.  
    Kvalitén var fin, det enda som nu kan anmärkas på är att att tyget under tyllet är tunt, typ "fodertyg" men överdelen är i satin. Med vita strumpbyxor under så är det inget som lyser igenom hoppas jag, alternativt underkjol. 

• Principisessan

Daria: oj vad tråkigt, förstår hur hemskt jobbigt det måste ha varit. Jag har dock aldrig hört talas om liknande från landy tidigare. Jag valde dem just för deras goda rykte och blev jättenöjd med min klänning som jag beställde. Menar inte på något sätt förringa det du skrivit, utan bara berätta om min erfarenhet av dem. Vad blev det för klänning i slutändan?

• Principisessan

ang milly vs. landy så var milly populärt för några år sedan, då verkade väldigt många handla från dem. Men rätt vad det var så var det oerhört många som fick vänta länge på sina klänningar. Det kanske hade att göra med det kinesiska nyåret men det tog minst sagt tid att få klänningarna för många. Däremot var kläderna väldigt fina från dem. Sen följde jag inte riktigt debatten, om det blev bättre och nu några år senare så verkar landy vara "störst" här på bt, eller dino som också verkar bra och lite billigare. 

själv köpte jag från landy och är helnöjd. det enda som jag nu kan klaga på är att spetsöverdelen är spetsapplikationer på tyll. så det var inte riktigt det jag tänkt men skulle ju samtidigt ha kanske varit extra tydlig med detta så hade det blivit rätt. I övrigt så är jag helnöjd.  

• Principisessan
    Fiifii skrev 2013-03-14 11:01:37 följande:
    Ok, tack! Men var din klänning annars i tyll också? Hur var tyllen i så fall? Min klänning kommer, enligt landy, vara ett lager satin eller elastisc satin, under tyllen. Men det är ju tyllen som kommer synas mest så väldigt nyfiken på kvaliten av just det tyget från landy.
    jo det var den. här är en bild utan själva spetsöverdelen som är avtagbar. klänningen är inte helt perfekt snörd i ryggen. 
    bad om en insydd underkjol, och den sitter ju fast i själva kjolen undertill, men tyckte inte vidden blev så bra så kommer ha en extra underkjol. med facit i hand skulle jag hoppat över den insydda underkjolen och bara köpt en vanlig underkjol, men jaja, det är väl inte hela världen :)

• Principisessan
    Fiifii skrev 2013-03-14 11:45:49 följande:
    Vad fin!! Tyllen ser ju jättebra ut på bilden:) Men är det 'bara' tyll i kjolen eller har du något annat tyg under (förutom underkjolen) Ella på Landy rekommenderade mig att inte lägga in en insydd underkjol, utan att köpa en separat petticoat. Efter din feedback, tror jag att jag kommer köra på det också.
    det är satintyg, precis som överdelen under själva tyllen. det är typ 6 lager tyll, dubbelt lager med satintyg, underkjol, sen fodertyg. om jag minns rätt.. har den inte framför mig nu :) 

• Principisessan

Jenniferochaugudt: om jag vore du skulle jag sprätta upp bara där bandet är fastsytt och sy med smygsöm sen. Googla smygsöm, det syns inte ett dugg när man syr så. Tex på soffor använder man smygsöm för att få ihop de olika delarna tyg utan att det syns,

• Principisessan
    minichristina skrev 2013-04-11 23:18:15 följande:
    Ja, 4 månader senare, efter många om och men, damp det ner, det stora paketet från landet i öst.
    Och såhär blev det.

Jag har inte kunnat ha på mig den ännu, då den har snörning och jag kan omöjligt få ihop det själv. Klänningen är stor och tung och jag är inte helt hundra på passformen, men det kan jag ju inte vara om jag inte provat den ordentligt. Det finns hopp, men behöver korta den lite och fixa lite. Den verkar ha en inbyggd underkjol, typ ett lager som känns som ett täcke. Vet inte om det behövs ytterligare underkjol...
    Alltså, jag ÄLSKAR din klänning. Du kommer att se ut som Grace Kelly! 
    Jag vet att du var missnöjd först med spetsen men jag vill bara säga att jag tycker att den är hur fin som helst.

• Principisessan
    Asal skrev 2013-05-02 17:12:04 följande:
    Daniil hur länge brukar det ta för landy att leverera?

Jag behöver klänningen ganska så fort..

ska kolla på dinobridal nu :) 
    har för mig att man kan välja express delivery. Jag tog den vanliga, klänningen levererades hem 4 dagar efter utsatt tid, så jag tycker de höll tiderna bra. DOCK så hörde jag ingenting av dem under tiden, utan när det var 1 vecka kvar till beräknad leverans så mejlade jag och frågade om de hade bilder på min klänning. Då berättade de att de höll på och sydde den och jag fick bilderna typ 1 vecka efter, och så skickades den i samma veva bara jag godkände den, så det gikc ju fort men om jag inte hade hört av mig innan så hade de kanske inte börjat med den för att hålla leveranstiden,.. man vet ju aldrig :) 
  • Principisessan
    Asal skrev 2013-05-03 11:50:25 följande:
    Tack för ditt svar....Jag är fortfarande i valet och kvalet så vi får se vad det kommer att falla på till slut.
    Men var du nöjd med klänningen och allt rörande den då? 
    jo då. den var superfin och många lager tyll i kjolen (6 lager tyll och 4 lager av satin, foder mm) 
    så jag tyckte den var mycket finare i kjolen än många andra snarlika med just tyll över satin.
    Men det är ju en smaksak det där.
    Däremot så var spetsöverdelen för stor, så jag sydde in den själv för att det skulle passa. I övrigt, helt perfekt :)  
  • Principisessan

Soontobebride: har de dragit pengarna än, om inte, ring din bank och förklara läget så inget dras. Jag hade backat, man måste inte lämna pass o andra id-handlingar för att handla på nätet.

• Principisessan
    confuzed86 skrev 2013-07-11 10:32:08 följande:
    Jag hade nog mest panik över att den är för stor i midjan samt att draperingen eller vad det nu heter inte ligger som det ska. Min faster fixade en pensionerad sömmerska som kommer hjälpa oss med justering i midjan så att det blir fixat. Paniken av att det bara är en månad kvar har satt sig i huvudet extremt. Är lite panik slagen bara tror jag. Alla har sagt till mig att klänningen är fin men ändå verkar jag inte kunna lugna mina nerver. Det känns dock lite bättre nu
    Den ÄR fin. Midjan blir säkert bra sen (även om jag själv inte såg något fel på den :)) och sen med hår och smink o allt så kommer det bli hur fint som helst. 
    Själv kände jag mig lite utspökad i min klänning utan smink o hår o allt, det blir jätteskillnad när allt är på plats sen :)  
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!