Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Magenta: här har du säljaren myworld.ebay.com/capesforalloccasions
Magenta: här har du säljaren myworld.ebay.com/capesforalloccasions
åh jag måste bara visa, visade ju häromdagen klänningarna till mina barn som jag köpte på ebay för en billig slant, och nu har barnen fått testa dem :)
Jag köpte medvetet en lite stor storlek, tänkte hellre för stor än för liten, och har därför sytt in klänningarna i sidorna med smygsön, så att de går att ta ut igen längre fram om man vill det. Genom att ha tagit lite större klänning så blev längden bra, så att de fick nankellånga klänningar som de tjatat om :)
Barnen var helnöjda.
Kvalitén var fin, det enda som nu kan anmärkas på är att att tyget under tyllet är tunt, typ "fodertyg" men överdelen är i satin. Med vita strumpbyxor under så är det inget som lyser igenom hoppas jag, alternativt underkjol.
Pimpim: ja de är ju för rara
ewamarie: vad fina!
Daria: oj vad tråkigt, förstår hur hemskt jobbigt det måste ha varit. Jag har dock aldrig hört talas om liknande från landy tidigare. Jag valde dem just för deras goda rykte och blev jättenöjd med min klänning som jag beställde. Menar inte på något sätt förringa det du skrivit, utan bara berätta om min erfarenhet av dem. Vad blev det för klänning i slutändan?
ang milly vs. landy så var milly populärt för några år sedan, då verkade väldigt många handla från dem. Men rätt vad det var så var det oerhört många som fick vänta länge på sina klänningar. Det kanske hade att göra med det kinesiska nyåret men det tog minst sagt tid att få klänningarna för många. Däremot var kläderna väldigt fina från dem. Sen följde jag inte riktigt debatten, om det blev bättre och nu några år senare så verkar landy vara "störst" här på bt, eller dino som också verkar bra och lite billigare.
själv köpte jag från landy och är helnöjd. det enda som jag nu kan klaga på är att spetsöverdelen är spetsapplikationer på tyll. så det var inte riktigt det jag tänkt men skulle ju samtidigt ha kanske varit extra tydlig med detta så hade det blivit rätt. I övrigt så är jag helnöjd.
Jenniferochaugudt: om jag vore du skulle jag sprätta upp bara där bandet är fastsytt och sy med smygsöm sen. Googla smygsöm, det syns inte ett dugg när man syr så. Tex på soffor använder man smygsöm för att få ihop de olika delarna tyg utan att det syns,
Soontobebride: har de dragit pengarna än, om inte, ring din bank och förklara läget så inget dras. Jag hade backat, man måste inte lämna pass o andra id-handlingar för att handla på nätet.