• emmadeckmar

Jag kan inte riktigt skilja på trumpet - mermaide - drop waist ..tycker det verkar vara samma sak, alltså att skärningen går lite längre ner ;D

Nu ska vi åka iväg en sväng och äta och handla. Jag är alldeles uppe i varv efter att ha beställt klänningen Skrattande
    Tack tack tack för att du visade mig den 1700tal!!

• emmadeckmar
    daniiel: hehe.. skyll på telefonen vettja Flört de brukar väl ändra stavningen lite som de vill?

Kikade in här för att säga att jag har letat en bolero/sjal etc. jättelänge nu.
    Jag har kollat Ebay och där finns ju hur många sidor som helst.
    Men så kom jag på att kolla Landy igen, och där fanns den!

www.landybridal.co/wedding-wraps-wedding-accessories-white-aw00ac4005.html

Så tunn och fin, bara en liten WRAP (låter som man rapar när man säger det där, haha), utan en massa krusiduller! jag blir bara gladare och gladare Skrattande

Ska verkligen gå och sova nu!!
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-06-17 00:28:07 följande:
    Den där boleron/sjalen (wrap, ja låter som en rap haha) var ju jättesöt :) Såg att du bestämt dig om klänning? Den där real sample från Landy va? Jättefin och kommer nog bli bra med ändringarna :) Tror den skulle bli jättefin i ivory, jag hade valt ivory och inte champange. Tänk bara på att beställa boleron i samma färg, även om den inte kommer bli exakt samma nyans då de görs i olika material. Eller en helt avvikande färg..
    Ja, jag har bestämt mig! föll hårt för den som jag lagt ut bild på senast med ändringarna. Jag har noll koll på om den är i ivory eller champange, men kanske ivory är ett säkert kort, ska se vad jag får för svar på senaste mailet. Då skulle hon skicka måttformuläret och räkna ut kostnad, så jag ska väl kanske nämna att jag vill ha boleron också :)

Bra att du påminde mig om att ta samma färg som klänningen! lär bli så att jag tar samma färg som klänningn då boleron bara finns i vit, ivory och champange! Glad
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-06-17 11:22:35 följande:
    Det förstår jag, den är ju jättefin :) Hoppas du ska bli nöjd med den sen. Hehe mja, jag är själv livrädd för just färgen champange, då den lätt blir så väldigt gul och klänningen kan nästan se pissgul ut tycker jag :P Jag tycker därför att ivory är bättre, en riktigt härlig vitfärg :) Smaken är ju dock som baken och man ska ju välja det man själv tycker bäst om :)

Hehe ja, boleron blir nog finast om den är i ungefär samma färg som klänningen, så om klänningen blir ivory, så passar det nog bäst om den också är i ivory :) Eller så kör du boleron i champange och sätter typ ett champangefärgat band i midjan. Man kan välja "choose yourself" också och få den i vilken färg man vill :)
    Jag är också rädd för champange om det inte är rätt färg. Antar att nan inte vågar lita på de färgkartor som, finns på sidan? kan ju se annorlunda ut på min skärm också! nä nu lutar det faktikt åt ivory! böjde skärmen på datorn och kollade på färgkartan och då ser taffeta champangen lite mörkare, gulaktig ut!  tror inte jag vågar chansa! Förvånad

När jag får hem klänningen lägger jag ut bilder så ni får se den också! hoppas bara den kommer passa. Ska försöka vara så noga med måtten jag bara kan! men i.o.m korsettsnörningen borde det ju bli bra Glad
  • emmadeckmar
    Nu har jag betalt min klänning! och wrapen + en slöja i min beställning. Nu börjar det kännas som att det här ska hända på riktigt!

Ja som inte ville gifta mig någon gång i livet. Men så förlovade vi oss 11-11-11 och jag började fundera liiite längre.. och sen tog bröllopstankarna över Drömmer Vi har dock knappt någon ekonomi att tala om, verkligen. Så det blir ett tajt-budget-bröllop och det känns helt ok ändå, huvudsaken vi gifter oss och lever lyckliga alla vår dagar Hjärta

Jag beställde inbjudningarna idag också! billiga, enkla från Vistaprint. Dom hade en hel del mindre finamen de här va de "finaste" i mitt tycke. Vill inte lägga en stor summa på inbjudningarna när et är begränsat i övrigt Skrattande

Fram:

Bak:

• emmadeckmar

Skulle ändra storleken på bilderna så jag tog bort dom, lägger in dom igen Skrattande

Fram:

Bak:

Det vart strax över 200kr för de här korten, hur billigt som helst! har beställt från dom en gång för läänge sen och då blev jag jättenöjd jag med!

Självklart ska klänningen visas upp här! vet inte vem som ska ta fotona bara, vill inte att min sambo ska se den på så långt innan bröllopet (11/11 -12) hi hi, kan ju ta dem själv iofs. Det fixar sig Skrattande
  • emmadeckmar
    Ekinaj skrev 2012-06-18 16:06:27 följande:
    Hur som helst sa skulle jag precis pa att borja mata och undrar nu hur ni andra som bestallt redan har gjort. Jag hade tankt kopa sadana dar sjalvhaftande gummikoppar (har ingen aning om vad de heter?) istallet for bh. Borde jag kopa dem forst innan jag mater bysten? Hur har ni gjort med langden. Det star att man ska mata sig barfota sa lagger de till 5 cm. Har ni lagt till ytterligare nagra cm for att vara pa den sakra sidan. Battre att den ar for lang an for kort kanske?

Hoppas nagon kan hjalpa mig med detta da Chirs pa Landy inte riktigt verkar forsta min fraga da jag skrivit utan istallet rekomenderat att jag ska ga och mata mig hos en sommerska.

Tack pa forhand! 
    Men då jag mätte idag så stod det i formuläret att jag skulle mäta min längd UTAN och MED skor. Att dom lägger till 5 cm.. är det något dom gör för att man ska kunna justera själv om det blir för kort t.ex, att man kan lägga ut den? eller gör dom den 5 cm längre bara sådär!?? Förvånad
  • emmadeckmar
    Ekinaj skrev 2012-06-18 16:06:27 följande:
    Hur som helst sa skulle jag precis pa att borja mata och undrar nu hur ni andra som bestallt redan har gjort. Jag hade tankt kopa sadana dar sjalvhaftande gummikoppar (har ingen aning om vad de heter?) istallet for bh. Borde jag kopa dem forst innan jag mater bysten? Hur har ni gjort med langden. Det star att man ska mata sig barfota sa lagger de till 5 cm. Har ni lagt till ytterligare nagra cm for att vara pa den sakra sidan. Battre att den ar for lang an for kort kanske?

Hoppas nagon kan hjalpa mig med detta da Chirs pa Landy inte riktigt verkar forsta min fraga da jag skrivit utan istallet rekomenderat att jag ska ga och mata mig hos en sommerska.

Tack pa forhand! 
    Är det en freebra du menar?

Jag har köpt en på tradera (orkar inte gå och leta i butik, plus att jag ville ha en VIT vilket jag tror är lite ovanligare att hitta i butik? Tungan ute)
    www.tradera.com/freebra-unbra-axelbandslos-bh-b-kupa-vit-lev-omg-auktion_341037_158317561 (dom har även andra färger)

Tänkte ha en sådan för att fylla ut lite, och har man korsettsnörningen så anpassar det nog sig efter hur man snörar. Det kan dock bli problem om själva korsetten på klänningen är mycket för stor, så att den glappar. Eller så trång att inget får plats. Men mäter man rätt så borde det inte va nån risk :)
  • emmadeckmar
    Anny skrev 2012-06-18 15:55:04 följande:
    emmadeckmar: Det ska bli sååå spännande att se hur din klänning ser ut sesdan när den kommer hem. Modellen är superfin!

Jag gillade verkligen dina inbjudningar också. Färger som passar mig utmärkt!  
    Ååhh, tack!!

Undra hur lång väntetid jag har att se fram emot nu då.. räknar med 2 mån? +/- lite tid Skrattande
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!