• Italia08

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

1700tal skrev 2012-01-28 12:45:09 följande:

Den satt som ett smäck, enormt smickrande och den vägde BLY. Bekväm och bekväm, den har en revbensknäckande inbyggd korsett under alltihop. Men bekvämlighet är inget jag tar in i beräkningarna just den här dagen.. Men jädrar vilken midja den gav! Och måste säga att den inte alls ser så maffig ut på bilderna som i verkligheten. Släpet är RIKTIGT stort och långt och det syns inte alls på bilderna. Det enda jag är tveksam över (fortfarande, köpte den för flera dagar sen) är den snälla A-linjen, det enda jag var helt på det klara med att jag INTE ville ha. Hm..

Frågan är ju bara om jag nånsin kan känna så där 100% för nån klänning. Dessutom var den, trots rea, så himla dyr att inte kan ändra mig. På gott och ont...

Haha, då fick du ju ditt släp åtminstone. Även om det till slut även blev en A-linje ...
    Är övertygad om att den ser jättefin ut på dig, och som man säger härinne: Bilder!

Låter bra det där med revbensknäckande korsett också, en sådan har jag alltid velat ha. Tungan ute Men, det gör ont att vara snygg ...
  • Italia08
    pulmonate skrev 2012-01-30 14:17:49 följande:
    Jag vet inte om de alltid skriver ett lägre värde på klänningen för att man ska slippa tull, men jag frågade om det och de skrev att värdet bara var 20 dollar  
    "Could you please send the dress as a gift?" skrev jag.
    På mitt paket stod det också 20 dollar, det hjälpte inte. Tullen ringde ändå och ville att jag skulle skicka min paypal-faktura. Svårt att inte bli avslöjad på det rätta värdet då ...
  • Italia08
    1700tal - Tjusig klänning! Den sitter perfekt på dig och har det där blingiga som jag är lite extra svag för.
    Ett kanonköp helt enkelt!
  • Italia08

Tänkte bara meddela att Milly verkar vara tillbaka på jobbet igen. Fick mejl i dag.

• Italia08
    bridetobe2013 skrev 2012-02-05 11:15:26 följande:
    Ngn som vet vad tyll til en underkjol kan kosta i Sverige ? Eftersom jag glömde beställa så funderar jag på att köpa det här och ev be min moster sy..... Men undrar om det blir dyrt. Tror jag hinner maila dom om en ev underkjol annars då dom skulle vara lediga tills den 10 feb. Men blir inte det krångligt med betalning då jag redan har betalat klänningen?? Eller ska man kanske kika på ebay?
    1/6 2012
    Jag lade till en underkjol i efterhand. Fick bara en ny paypal-räkning. Hur smidigt som helst! =)

Kollade lite på underkjolar först också, men de jag hittade kostade mellan 400 och 900 kronor.
  • Italia08
    daniiel skrev 2012-02-08 11:05:38 följande:
    Ja, "chapel" är ca 1,5m från midjan. Det finns två kortare typer av släp och det är "court" som är ca 90cm och det kortaste "brush" som är att det just så pass finns ett litet, litet släp. Det jag skulle ha gjort är att skriva att du tex vill ha "court train" och sedan lagt till att det ska vara ca 3 feet (90cm) från midjan :)
    DestinyD - Jag beställde från Milly och bad om ett court train. Finns bilder både med och utan underkjol på min bt-sida om du vill kika.
  • Italia08
    Sommarbrud skrev 2012-02-08 12:18:22 följande:
    Minuz: tack :) i måndags kom han. Allt har gått jätte bra sÅ nu är vi hemma :)
    Grattis!
  • Italia08

Först vill jag säga att det är kul att läsa om hur motiverade ni alla är med viktnedgång/bättre hälsa osv.
    Keep it up! Glad

Men apropå sockerberoende. Inte för att jag har ett beroende på det viset, men jag skulle gärna ta emot tips på vad man kan äta i stället när man blir väldigt sugen på godis till exempel. Jag förstår ju själv vad som är bra och inte men om ni har några tips som ni vet funkar tar jag gärna emot det. =)
    Jag är ju väldigt svag för lakrits och har svårt att stå emot när jag blir sugen. Vill äta mindre sånt mest för tändernas och hyns skull.

• Italia08
    Darling Daisy skrev 2012-02-11 13:39:41 följande:
    Vad roligt med ekologisk grönsaksodling, var ska du läsa den kursen? Du får dela med dig av det du lär dig!

Nä, vi lagar ju så normal mat vi kan. Om vi kokar potatis, så slänger jag i några morötter eller liknande. Sen tar jag mycket morötter och nån liten bit potatis, medan dottern föredrar tvärtom. Då märker hon inte så tydligt vad jag gör!

Sötpotatis ska jag definitivt testa. Undrar om jag nånsin ätit det? Hur gör man med sån?
    Sötpotatis som klyftor i ugnen kryddade med lite timjan är jättegott! Ska faktiskt äta det i dag. Glad
    Funkar även att göra goda gratänger med och ha i pyttipanna.
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-02-11 12:34:29 följande:
    Italia08 - jag hade en period då jag var konstant sugen på fikabröd och annat sött (även choklad). Skulle nog klassa det som ett milt sockerberoende, men definitivt ett beroende eftersom jag hade ett sug efter det. Jag gjorde en total anti-socker-detox istället för att "trappa ner" eller byta ut det mot frukt eller lightprodukter som många gör. Åt allt som vanligt men uteslöt ALLT socker under några mån. Då försvann det och har inte kommit tillbaka sen dess. Nu äter jag frukt dagligen, efterrätt/fikabröd då och då och choklad ytterst sällan. Framför allt försvann allt sug eftersom jag "avprogrammerade" hjärnan the hard way.
    Imponerande! Tack för tipset. Och ja, det är väl egentligen det enda sättet för att få det funka, att göra dett "the hard way". Vill verkligen ta mig själv i kragen.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!