• Anny

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

1700tal skrev 2012-02-24 10:25:06 följande:

Tack för infon! Ja nä, vänta så länge gör vi inte. När vi gifter oss i höst har vi varit förlovade i 4 år. När vi förlovade oss sa vi att inom 2 år så är det rimligt att gifta oss. Vi hade precis flyttat in i vårt nybyggda hus så pengar gick ju åt ändå. Men sedan vart jag gravid igen så det har dröjt lite.

Jag skulle gärna vara på Herrgården bara. Men då måste vi skära ner gästlistan och det är bara sååå tråkigt! 

Nu ska vi bara hitta lunchställe, vi har varit i kontakt med detta: http://www.rocksjon.se/
    själva restaurangen är jätefin och vit med stora fönster med utsikt ut över sjön. De har en stor uteplats precis mot sjön också. Och ligger centralt i stan!

Det andra är det här: http://www.stuganistadsparken.com/
    Där har jag inte varit inne ännu och bara haft lite mailkonversation. Så det är nästa steg att fysiskt ta oss dit och prata menyförslag mm.
    Detta är också centralt men på andra sidan stan. Det ligger en bit upp så man har utsikt över större delen av stan. Öppenspis finns i lokalen om det är ruskigt :) Och är det fint kan man vigas på en platå mot utsiken eller kanske i själva parken (stadsparken). 
  • Anny
    bridetobe2013 skrev 2012-02-24 10:32:46 följande:

Med tanke på mina egna volanger så skulle det bli för mkt volanger om det var på klänningen också....
    1/6 2012
    Så tjusigt!! Själv tänkte jag dölja min småfluffiga mage med volanger. Hoppas det funkar!

haha jag rotade i min garderob igår och hitade inte bara 1 utan 2 (!!!) volangiga cocktail-klänningar. Oops! Skäms 
  • Anny
    28juli2012 skrev 2012-02-24 10:52:39 följande:
    Nån som har mail adressen till milly? kommer ju inte in på deras hemsida =(
    Jag skulle nog följa den varningen och skippa den sidan idag. Brukar ju inte få varning på den så något verkar ju knasigt.
  • Anny
    bridetobe2013 skrev 2012-02-24 10:43:15 följande:
    Jag beställde från ett udda företag... www.dailymoda.com
    En kompis som gifte sig förra året köpte där och hennes klänning är underbar...... (dom beställde sammanlagt 5 klänningar. Alla var jätte bra utom 1 som blev lite fel på stl) Alla välsydda och bra... Så jag håller tummarna.. Den borde komma nästa vecka... *nerverna på utsidan*
    1/6 2012
    Ååh så nära!! Superspännande!
    Själv beställde jag på alla hjärtansdag. Så har en hel del väntan kvar :/ 
  • Anny
    1700tal skrev 2012-02-24 12:49:44 följande:
    Fick lite inspiration nu kände jag när jag fick inbjudningarna gjorda igår. Nu sitter jag och tittar på sviter i Link, mkt roligare! Och inte alls så dyrt som jag trodde.
    Najs. Vilka hotell tittar ni på?
  • Anny
    Anny skrev 2012-02-24 12:58:53 följande:
    www.scandichotels.se/sv/Hotels/Countries/Sver...

Detta skulle jag vilja bo på
    Ehm efter att ha snokat lite mer så tar jag tillbaka detta. Bara minns detta hotell från när jag bodde i Lkpg och var så nyfiken på hur det såg ut inuti. Men ser at det finns ju flera mycket trevliga alternativ. Sååå Lycka Till 1700tal!
  • Anny
    1700tal skrev 2012-02-24 13:09:54 följande:

Mm, precis! Eller www.elite.se/sv/node/2375

Det står mellan dem två.. Eller Elites stora svit men känns lite överflödigt med matbord för 6 pers! Scandic är modernare men älskar läget på Elite. Vi äter på restaurangen då och då eller vid de andra restaurangerna på torget. Scandic city ligger inte lika centralt. Om man nu bryr sig om sånt..? Ska kolla frimurar oxå...

frimurar gillade jag. elite också. 
    Sommarbrud skrev 2012-02-24 13:14:03 följande:
    Åh nu blev jag sugen på att boka hotell när mannen fyller år. Men Sthlm känns halv kul bär vi bor där ska kolla era länkar :)
    Kolla på detta då! Inte så lång från sthlm heller
    http://www.thelamphotel.se/sidor/start.php 
  • Anny
    daniiel skrev 2012-02-24 13:23:58 följande:
    Vi brukar åka till grannstaden och bo på hotell varje år när maken fyller år :) Tycker det är jättemysigt, även om det är nära hem och bara är 2 nätter, men att få äta hotellfrukost och se en annan utsikt från fönstret är värt mycket. Vi brukar bo på samma hotell varje gång, www.profilhotels.se/hotelaveny/
    Jag gillart!

Nu blir jag väldigt sugen på at boka hotell...för mig..okej kanske sambon också dagen innan bröllopet. Fast vi bor rätt centralt också..så inte för den sakens skull.  Funderar på att boka hår och makeup på et sälle som är på krypavstånd från hotellet också.  
  • Anny
    pulmonate skrev 2012-02-24 13:40:08 följande:
    Hejdå allihopa! Nu ska jag iväg på Bologna's film festival och presentera min killes film! yay!  Drömmer

Oj hej då! Trevlig resa. Lät himla spännande!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!