• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Minuz

Såg ni fyra bröllop igår?

De vigdes i Kalmar Slottskyrka................. "våran plats". Men nu vet jag inte om jag tycker den är så rolig. Jag tycker den är mysig och liten. Vår kyrka här är stooor, pampigare och då måste jag nog a en stor fluff fluff klänning..... *S* Kanske en orsak till att jag vill köpa en till?
    Tänk om jag kunde bestämma mig någon gång?!?!?!?!

Känns som min klänning aldrig kommer fram. Hon skickade den den 9 maj och den har nu kommit till Beijing

• Junibruden
    Minuz skrev 2011-05-27 07:05:38 följande:

De vigdes i Kalmar Slottskyrka................. "våran plats". Men nu vet jag inte om jag tycker den är så rolig. Jag tycker den är mysig och liten. Vår kyrka här är stooor, pampigare och då måste jag nog a en stor fluff fluff klänning..... *S* Kanske en orsak till att jag vill köpa en till?

Känns som min klänning aldrig kommer fram. Hon skickade den den 9 maj och den har nu kommit till Beijing

äsch då, hur länge kan det riktigt ta? min klänning skickades en lördag och var hos tisdag förmiddag...
  • Miceme
    Minuz skrev 2011-05-27 07:05:38 följande:

Ja du behöver ju fylla upp gången,

Det låter väldigt länge tycker jag, jag har nog aldrig varit med om så lång leveranstid.

Idag får jag min klänning som jag håller tummarna stenhårt för!! Men jag vet inte när han kommer! Jag var tvungen att få ett utbrott för att få den med. Till visingsö kör de bara ut onsdagar, de samarbetar med ett annat fraktbolag som jag vet är där inne fler dagar i veckan och nästan är dagligen på Visingsö i andra ärenden. Hon på kundtjänst skyllde på askmolnet och att det var därför mitt paket inte var med när han hämtade på onsdagen. Fast att jag kan spåra det och det lämnade göteborg 11.54. Hon försökte först med att det var sent till göteborg och när det inte gick så var det från göteborg det blev sent. Till slut fick hon gå med på att det var faktiskt de som slarvat i jönköping. Det är inte första gången man får ringa och säga till. Så ringde de igår kväll att han skulle ut hit idag och kunde ta det med sig.

Det jag försökt få fram i en halvtimme! En del måste få komma på saker själva.

• Darling Daisy

Miceme: Visst är det krångligt ibland! Håller tummarna för att paketet kommer fram och att klänningen är WOW.

Hur lång tid tog ditt paket från bridal7, förresten? Jag måste åka hemifrån idag och det vore ju typiskt om den skulle komma idag. Fast med tanke på att den skickades i tisdags, så borde den ta lite längre tid på sig. Jag kan inte spåra den än, har försökt. 

• Junibruden
    Miceme skrev 2011-05-27 07:53:53 följande:

Ja du behöver ju fylla upp gången,

Det låter väldigt länge tycker jag, jag har nog aldrig varit med om så lång leveranstid.

Idag får jag min klänning som jag håller tummarna stenhårt för!! Men jag vet inte när han kommer! Jag var tvungen att få ett utbrott för att få den med. Till visingsö kör de bara ut onsdagar, de samarbetar med ett annat fraktbolag som jag vet är där inne fler dagar i veckan och nästan är dagligen på Visingsö i andra ärenden. Hon på kundtjänst skyllde på askmolnet och att det var därför mitt paket inte var med när han hämtade på onsdagen. Fast att jag kan spåra det och det lämnade göteborg 11.54. Hon försökte först med att det var sent till göteborg och när det inte gick så var det från göteborg det blev sent. Till slut fick hon gå med på att det var faktiskt de som slarvat i jönköping. Det är inte första gången man får ringa och säga till. Så ringde de igår kväll att han skulle ut hit idag och kunde ta det med sig.

Det jag försökt få fram i en halvtimme! En del måste få komma på saker själva.

kom ihåg att vi genast vill se bilder...
  • Junibruden

själv är jag nervös över min möhippa, som jag bestämt tror att blir nu i helgen... jag märker att nånting är på gång, men vet absolut inte när, var, vad, hur... min blivande springer stockholm marathon imorgon så jag är "ledig"

har kommit överens om att träffa min syster imoron kl 11 för att hjälpa henne att flytta... trodde att möhippan kanske skulle vara då eftersom det är hon som har huvudansvaret för möhippan... men men men, igår kväll talade min blivande som om jag inte skulle vara på väg hem efter jobbet idag heller Förvånad, så nu vet jag absolut ingenting... kanske det inte blir någon möhippa den här helgen, men jag är i alla fall nervös, på ett positivt sätt nog... men gissa bara hur mycket det blir gjort på jobbet idag, när jag bara sitter och spänner mig för vad dagen eller morgondagen ska hämta med sig... Flört
    eller så vet min blivande att jag tror att det blir min möhippa den här helgen och han bara försöker rådda bort mig och göra mig ännu mera nervös... Tungan ute

• Sommarbrud
    Farmall skrev 2011-05-26 22:15:41 följande:
    Jag blir galen på alla avbokningar och tok nu.....!

Fick hem skivan med vår "tuffa" brudvals idag och jag tror inte mina öron.... låtarna måste vara tagna på youtube, dålig kvalite på låtarna och varken slutar eller börjar där vi ville. Jag hade skrivit utförligt hur vi ville ha allt. Det skivan kan vi ju inte använda iaf. Skulle kosta 500 och på fakturan har han skrivit 600. SÅåå dålig stil! Jag hade ALDRIG kunnat med att skicka något så värdelöst till någon. Nu får vi sätta oss ner och försöka ordna det själva...

Har ni andra mycket sånt? Eller är det vi som får allt?!?

Sommar brud: Tror det var din tårta jag såg med grönt band på? Jättefin! Vi har tänkt oss en liknande, men utan rosetter och i vinrött istället och med rosor och kristy
    Ja jag vill också ha utan rosetter och lite tjockare o färre lager tror det blir super Glad

Åh det är jobbigt när man väntat på ngt o sen är det dåligt! Jag har haft tur med mina saker så nu vågar jag knappt beställa mer Glad
  • Humlan66

Miceme va spännande gumman. Håller tummar och tår att den ska vara precis som du vill att den ska vara

Jag fick ett mail från milanoo att klänningen va skickad , men inget tracking nr så jag kan spåra den. Så jag chattade med dom och frågade om hon kunde ge mig det , men då svarade hon att klänningen har precis skickats iväg så tracking nr frå jag sen. ehhh ?? Får man inte det direkt då man skickar iväg den ??

Hursom helst litar jag inte längre på att jag ska få några skor därifrån så jag har köpt ett par extra

Ett par  Ivory Nina Electra som jag har ögonen på läänge .Tycker dom är så fina dom här raringarna fniss
    Men jag har inte hittat till bra pris förr. Normalt ligger dom nära 100$ och det är såklart att jag ska fastna för sånna skor haha. men nu så blev dom mina för runt 400 kr iaf --YES

• Miceme
    Darling Daisy skrev 2011-05-27 08:02:33 följande:
    Miceme: Visst är det krångligt ibland! Håller tummarna för att paketet kommer fram och att klänningen är WOW.

Hur lång tid tog ditt paket från bridal7, förresten? Jag måste åka hemifrån idag och det vore ju typiskt om den skulle komma idag. Fast med tanke på att den skickades i tisdags, så borde den ta lite längre tid på sig. Jag kan inte spåra den än, har försökt.

oj! jag vågar inte svara på det! När var det den kom? Minnet sviker! Men ca en vecka tror jag. Och det tog 3 dagar innan jag kunde spåra. Mitt paket kördes ut av bing, han ringde först (hur fick han mitt nummer??? :-O)

Men om han ringde för att kolla om det var ok att skicka det med färjan elelr om han ringt ändå vet jga inte. Det var inte glade gunnar precis

Junibruden:Självklart! Så fort miniM sover ska jag prova, jag är ganska säker på att han kommer med tiofärjan men om han åker till mig först vet jag inte men HOPPAS.

Hoppas att du får en fantastisk möhippa

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!