• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 120530

Usch att man ska vara så velig Rynkar på näsan Jag har legat vaken hela natten och funderat på om min klänning är den rätta.. På minussida står att jag inte rikigt gillar mönstret på kjolen som blev annorlunda jämfört med orginalet. Jag försöker tänka att ingen vet det, men JAG vet det och vill inte störa mig på det på min bröllopsdag!

Sedan har jag blivit osäker på om jag passar i kort klänning, jag har ju tänkt ha samma hela kvällen. Jag är 1,78 och gillar att vara lång/se lång ut, jag tycker jag ser kortare ut i klänningen. Och när jag ser på bilderna tycker jag att jag behöver ha gaaanska mycket högre klackar för att det ska se snyggt ut. De jag har på bilden är 5cm, jag tror inte jag kan gå ordentligt i 10 cm ...

Det är ju inte kinaföretagets fel men jag har helt enkelt blivit osäker på om jag passar i klänningen.. och om kort klänning funkar på vinterbröllop med pälsbolero mm!  Klänningen på bilden har jag provat i butik och den passade väldigt bra. Den var ju betydligt dyrare (ca 7000kr) men jag vill verkligen känna att jag är mitt allra vackraste! Vad tycker ni? Vilken är finast och vilken tror ni passar mig bäst?

• Tinzi
    Emma F skrev 2011-05-20 10:33:47 följande:

Usch att man ska vara så velig Rynkar på näsan Jag har legat vaken hela natten och funderat på om min klänning är den rätta.. På minussida står att jag inte rikigt gillar mönstret på kjolen som blev annorlunda jämfört med orginalet. Jag försöker tänka att ingen vet det, men JAG vet det och vill inte störa mig på det på min bröllopsdag!

Sedan har jag blivit osäker på om jag passar i kort klänning, jag har ju tänkt ha samma hela kvällen. Jag är 1,78 och gillar att vara lång/se lång ut, jag tycker jag ser kortare ut i klänningen. Och när jag ser på bilderna tycker jag att jag behöver ha gaaanska mycket högre klackar för att det ska se snyggt ut. De jag har på bilden är 5cm, jag tror inte jag kan gå ordentligt i 10 cm ...

Det är ju inte kinaföretagets fel men jag har helt enkelt blivit osäker på om jag passar i klänningen.. och om kort klänning funkar på vinterbröllop med pälsbolero mm!  Klänningen på bilden har jag provat i butik och den passade väldigt bra. Den var ju betydligt dyrare (ca 7000kr) men jag vill verkligen känna att jag är mitt allra vackraste! Vad tycker ni? Vilken är finast och vilken tror ni passar mig bäst?

jag tycker den kortare är mkt finare!
  • Minuz

Emma F - Denna långa klänning gillade jag.........

• Humlan66

Emma Jag gillar oxå den långa klänningen =)

Jag har fixat ihop en möhippa som jag HOPPAS blir bra för min kompis nu

Hon ska få 2 uppdrag och det ena är att hon ska vara modell för en dag så hon ska sminkas och så, ta lite bilder
    sen ska vi till en jättevacker park och ha picknic och dricka mousserande vin
    Där får hon uppdrag nr 2. nämligen att få ihop minst 10 autografer från folk hon inte känner
    på en T-shirt hon har på  sig och vinner därefter ett pris , bestående av mera vin såklart ha ha

Jag har fixat T-shirten där det står "Soon to be mrs" och en bild på ett brudpar
    så nu ska jag bege mig ut och skaffa picknick mat =)
    Pust vart tar timmarna och dagarna vägen ? Jag tycker inte jag hinner med

• Miceme
    Darling Daisy skrev 2011-05-20 09:26:50 följande:
    Miceme; hur går det med klänningen från bridal7? Jag är såååååååå nyfiken!!
    Shipment in transit står det när jag spårar paketet, så det är någonstans i världen
    Farmall skrev 2011-05-20 09:40:59 följande:
    Finns du möjligtvis med i tårttråden på fl?

Har inte skrivit här på ett tag, men jag läser lite då och då.
    Satt och pysslade ihop dotterns brudnäbbskorg igår, ska bara köpa lite dekorationer och sätta dit också.
    Köpte kostym till m2b igår också, inte en dag för tidigt (3 veckor kvar till bröllopet) Tur vi hittade en.
    Nej, jag har inget konto på familjeliv
    Tinzi skrev 2011-05-20 10:32:19 följande:
    jag undrar om man alltid måste ha underkjol & vilken sort man skall ta? jag har ju stl större så undrar om de kommer passa...
    Jag är ju också storlek större och min underkjol från Landy passar

Emma; jag tycker verkligen att du passade super i den korta klänningen och att den är skitsnygg! Men om jag hade varit du så hade jag tagit en lång för jag tycker att det känns mer bröllop, och den långa blir helt klart snyggare med en pälsbolero. Men det har inget med utseendet på klänningarna att göra utan mer kort vs lång

Humlan: Hon kommer få en kanondag, kanske lite bra sminktips till bröllopet också
  • Humlan66

Miceme ja :_D och priset hon får efter att ha samlat ihop autograferna är en flaska vin och ett packe kondisar haha

Shit shit .. Ohhh nu har milanoo skickat gubbens kostym .. vill se den NU

Fast mina jäkla skor har dem fortfarande inte skickat fast dem lovade senast denna veckan

• Tinzi
    Miceme skrev 2011-05-20 11:33:58 följande:
    Tinzi skrev 2011-05-20 10:32:19 följande:
    jag undrar om man alltid måste ha underkjol & vilken sort man skall ta? jag har ju stl större så undrar om de kommer passa...
    Jag är ju också storlek större och min underkjol från Landy passar
     Oki, inga problem alls eller? Jag har nämligen stl. 50....
  • Miceme
    Tinzi skrev 2011-05-20 11:52:19 följande:
     Oki, inga problem alls eller? Jag har nämligen stl. 50....
    Mee too en får dra lite men det är resår i överdelen så den funkar nästan som en gördel, skitbra! Chatta med dem och hör med dem om olika storlekar annars
  • Tinzi
    Miceme skrev 2011-05-20 13:17:59 följande:
    Mee too en får dra lite men det är resår i överdelen så den funkar nästan som en gördel, skitbra! Chatta med dem och hör med dem om olika storlekar annars
    Ska göra så! Du råkar inte ha en bild/länk till di? vad kostade den?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!