• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Miceme

från kicks sida

En primer som gör din hy jämn och perfekt inför applicering av foundation. Sammetslen, ofärgad, lätt formula som hjälper till att minska synligheten av fina linjer och porer och gör att hyn ser sammetsmjuk ut. Kan användas enbart eller under foundation. Förlänger hållbarheten av din makeup. Innehåller A och E-vitamin, druvkärnsextrakt samt grönt te. Oljefri. Luftfri pumpflaska.

• 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-05-15 20:11:28 följande:
    Det är en otroligt vacker och välgjord klänning. Tyget är tjockt och underbart i både färg och lyster. Är supernöjd med att jag valde champagnefärgen. Den är skön att ha på, både med och utan underkjol (korten är med underkjol). Broderierna blev snygga och draperingarna på överdelen gillar jag supermycket! 
    Fast jag har ju hela tiden väntat på en TAFTklänning, och hem kommer den i SATIN! Förvånad 

Jag hade självklart glömt den lilla detaljen i beställningsformuläret, bara skrivit det i mailen.... jaja... klänningen är fin i satin också, bara inte riktigt som jag tänkt mig!

Jag låter det bero några dagar innan jag bestämt mig för om jag är superkär eller inte.  

Har du provat sidenklänningen på dig själv nu då? 
    Jaså, den var i champagne.. Det förklarar den vackra färgen! Ja, jag blev oxå lite snopen att den var i satin men då var det som jag mindes, att du tänkt beställa den i taft.. Men jag gillar ju satin bättre så tycker den var en fullträff ur den aspekten!

Japp, jag har provat sidenklänningen och tagit bilder med självutlösaren på kameran men de ligger i den andra datorn så det får bli senare. Asså, den är ju för liten (trots att de kunde lägga ut den lite i höfterna där jag angett fel mått) men den går att få på sig och snöra. Men tog bilder ändå. Men släpet var helt ok faktiskt. Inte alls så otympligt som man kunde tro.
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-05-15 20:23:06 följande:
    ´Hej nej det verkar som att jag tog med satin på överdelen, velade nog lite men så ser det ut i mailet i alla fall.. :)
    Okej    Men hur blir det då, blir den glansig?
  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-05-15 20:37:49 följande:
    hmm tror inte det, är det inte ngt med blixten?
  • Darling Daisy

Tack miceme, då förstår jag lite bättre!

1700tal: Vad kul att du kunde ha klänningen! Och vad skönt att släpet verkar vara hanterbart!
    Ja, kan väl säga att jag blev väldans förvånad när jag såg att den var i satin!  Fast vem vet om den varit lika fin i färgen om den kommit i taft?  
    Ska bli spännande att se hur min andra klänning ser ut. Först då tänkte jag bestämma mig vilken jag gillar bäst (= vilken jag ska ha).

Fast jag är lite purken på mig själv, jag skulle ju leta efter en enklare klänning att ha på kvällen (kanske en hellång i chiffong eller en lite kortare i tex satin) och så går jag o beställer en spetsklänning med släp....

Men nu, när jag fått hem en satinklänning så måste jag kanske köpa en i taft, bara för att vara säker på vilket material som egentligen är "rätt" för mig? Oskyldig 

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-05-15 19:15:02 följande:
    Skumboll: Nu har jag fått hem praplyet riktigt fint! Så det finns en plan för dig om du inte hittar ett :) Finns ett i kommunen bredvid :)
    Kyss Vad vill du ha för det om jag köper det efter ert bröllop sen?
  • 1700tal
    Knopan skrev 2011-05-15 20:37:49 följande:
    Sommarbrud skrev 2011-05-15 20:41:29 följande:
    Nej, det är nog taften ni menar ang blixten. Taft är matt i verkligheten men blir galen glansigt när man fotar med blixt. Satinet är glansigt men tjockt och mjukt. Knopan, om du gillar matta tyger ska du nog ta taft. Det är mer prassligt och mkt tunnare. Lite stelt. Men tunnt. Satin känns tjockt, silkigt, mjukt och har en annan glans.
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-05-15 20:45:51 följande:
    Tack miceme, då förstår jag lite bättre!

1700tal: Vad kul att du kunde ha klänningen! Och vad skönt att släpet verkar vara hanterbart!
    Ja, kan väl säga att jag blev väldans förvånad när jag såg att den var i satin!  Fast vem vet om den varit lika fin i färgen om den kommit i taft?  
    Ska bli spännande att se hur min andra klänning ser ut. Först då tänkte jag bestämma mig vilken jag gillar bäst (= vilken jag ska ha).

Fast jag är lite purken på mig själv, jag skulle ju leta efter en enklare klänning att ha på kvällen (kanske en hellång i chiffong eller en lite kortare i tex satin) och så går jag o beställer en spetsklänning med släp....

Men nu, när jag fått hem en satinklänning så måste jag kanske köpa en i taft, bara för att vara säker på vilket material som egentligen är "rätt" för mig? Oskyldig 
    Ja, asså ni återhållssamma brudar här i tråden skulle nog inte tycka att mitt släp är hanterbart. Men allt är ju relativt och en fåfäng fisk är en fåfäng fisk. Därför är släpet hanterbart...

Och med mina mått mätt ÄR din klänning nr 2 en enklare modell (inga draperingar alls ju!) att ha på kvällen... Flört Men du kanske behöver en till?? Men i taft, mnjaaaa.... En tuff och nätt partyklänning i tyll kanske?
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-05-15 21:03:06 följande:
    Sommarbrud skrev 2011-05-15 20:41:29 följande:
    Nej, det är nog taften ni menar ang blixten. Taft är matt i verkligheten men blir galen glansigt när man fotar med blixt. Satinet är glansigt men tjockt och mjukt. Knopan, om du gillar matta tyger ska du nog ta taft. Det är mer prassligt och mkt tunnare. Lite stelt. Men tunnt. Satin känns tjockt, silkigt, mjukt och har en annan glans.
    Hah ja du ser ngt med blixten :)
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-05-15 20:48:58 följande:
    Kyss Vad vill du ha för det om jag köper det efter ert bröllop sen?
    Det löser vi sen jag inboxar dig efter bröllopet, vilket datum är det dags för dig nu igen ?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!