• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Junibruden
    Knopan skrev 2011-05-13 09:13:50 följande:
    Hej igen tjejer!

Nu åste ni hjälpa mig. Jag har mailat Landy Bridal angående en brudklänning. Nu vill de ha min Paypal-mail så de kan skicka mig invoice. Vad är det??  
    det är den mail som du anger när du loggar int till paypal...
  • Darling Daisy
    Knopan skrev 2011-05-13 09:13:50 följande:
    Hej igen tjejer!

Nu åste ni hjälpa mig. Jag har mailat Landy Bridal angående en brudklänning. Nu vill de ha min Paypal-mail så de kan skicka mig invoice. Vad är det??  
    De vill att du ska betala klänningen!
    De gjorde lika dant med mig direkt när jag frågat om en klänning, men då skrev jag tillbaka att jag först ville fråga lite till. Sen när jag var helt säker på att det var rätt klänning, material, längd, färg osv så bad jag att få betala.

Har du betalat något via paypal förut? Om inte, så börja med att registrera ett konto där. www.paypal.com är adressen. Du kan välja lite olika varianter på ditt konto, läs noga vilket som passar dig bäst. Det kan ta lite tid att få det att fungera har jag sett, så om du har bråttom bör du ta det "snabbaste registreringssättet".

Du registrerar ditt konto på en viss epostadress (= din paypaladress). Det är den adressen du ska skicka till Landy. Sen skickar de en invoice (dvs en faktura) till din mail, du betalar sen genom att följa länken i mailet.

Det är lite pirrigt första gången, men gick väldigt smidigt tycker jag.
  • Junibruden

farmall och tigerlily: jag har också bara en klänning och blir nog inga fler för min del...

visst var det ni som bildar en klännings-klubben??

• Knopan
    Darling Daisy skrev 2011-05-13 09:22:05 följande:
    De vill att du ska betala klänningen!
    De gjorde lika dant med mig direkt när jag frågat om en klänning, men då skrev jag tillbaka att jag först ville fråga lite till. Sen när jag var helt säker på att det var rätt klänning, material, längd, färg osv så bad jag att få betala.

Har du betalat något via paypal förut? Om inte, så börja med att registrera ett konto där. www.paypal.com är adressen. Du kan välja lite olika varianter på ditt konto, läs noga vilket som passar dig bäst. Det kan ta lite tid att få det att fungera har jag sett, så om du har bråttom bör du ta det "snabbaste registreringssättet".

Du registrerar ditt konto på en viss epostadress (= din paypaladress). Det är den adressen du ska skicka till Landy. Sen skickar de en invoice (dvs en faktura) till din mail, du betalar sen genom att följa länken i mailet.

Det är lite pirrigt första gången, men gick väldigt smidigt tycker jag.
    Tack för svaret!

Okej, då ska jag fråga dem lite saker först.

Är det någon här som är duktig på material och sånt?  
  • Darling Daisy
    nica83 skrev 2011-05-13 09:20:43 följande:
    Kan inte fatta att jag gick på fest i en "kroppsstrumpa" a la slutscenen i Grease på en fest mellan barnen (dvs Grease-tema, inte min smak i övrigt ). Önskar att jag kunde få den kroppen tillbaka nuuuuu.... Tror ni att det är bättre med en renodlad empire-klänning då? Typ som denna:
    Wow, kroppsstrumpa. Imponerande! Det är något som jag aldrig vågat mig på

Ang empireskärningar, så är de inte mina kompisar för fem öre. Jag ser höggravid ut (har en del mage kvar att arbeta bort) under det vackra flygiga tyget! Det känns som om min mage är för stor och mina bröst för små för att alls kunna ha såna klänningar.
    Hur min kropp ser ut syns på korten på förra(?) sidan, hoppas att det kan hjälpa dig.
  • Mia4
    Darling Daisy skrev 2011-05-12 21:47:53 följande:
    Tänkte väl det: 

Åhhhh, så fin den var! Solig Den satt som gjuten på dig.

Är du nöjd? Jag tycker att klänningen var väldigt fin framifrån med draperingarna och vecken som gick åt olika håll.
  • Darling Daisy
    Knopan skrev 2011-05-13 09:26:54 följande:
    Tack för svaret!

Okej, då ska jag fråga dem lite saker först.

Är det någon här som är duktig på material och sånt?  
    Bästa materialsvaren får du nog av 1700tal (som fräckt nog inte är online, hmpf!)

Jag ställde nog 20 frågor i lika många mail innan jag beställde min från landy.
  • Knopan
    Darling Daisy skrev 2011-05-13 09:29:21 följande:
    Bästa materialsvaren får du nog av 1700tal (som fräckt nog inte är online, hmpf!)

Jag ställde nog 20 frågor i lika många mail innan jag beställde min från landy.
    Okej, typiskt. Hoppas hon kommer online snart och SER DET HÄÄÄÄR  

Men vad ställde du för frågor i mailen då? Vad ska jag fråga dem om? 
  • Darling Daisy
    Mia4 skrev 2011-05-13 09:28:19 följande:
    Åhhhh, så fin den var! Solig Den satt som gjuten på dig.

Är du nöjd? Jag tycker att klänningen var väldigt fin framifrån med draperingarna och vecken som gick åt olika håll.
    Jag är nöjd! Färgen är helt otrolig och tyget tjockt och glansigt. Känns mycket tjockare och lyxigare än de satintyger jag klämt på i svenska butiker.
    Lite roligt dock, jag hade beställt den i taft och hem kom den i satin! Hrmmm, hur gick det till, tänkte jag o kollade orderformuläret. Visst 17 hade jag glömt att skriva "taffeta" där... Suck, hade visst bara skrivit om tygsorten  i själva mailet till Landy! *stupid*
    Nu är det ingen fara, klänningen är vacker och jätteskön att ha på sig, men jag blev lite paff!

Baksidan blir nog bättre när jag blir av med några cm kring höft/midja och snörar den ordentligt
  • Minuz

Oj, vad ni har skrivit mycket sen jag var här sist..........

Och nu kommer jag inte riktigt ihåg vem som skrivit vad.......... Men vilka fina klänningar ni har visat. det är så kul att se vad ni köpt.

Den röda klänningen tyckte jag var finast av de två som du visade....

Min klänning skickades i måndags men när jag söker på den så kommer det inte upp någon information. Så det är bara att vänta.............

Och nu känns det som att jag inte behöver vara orolig för stl. Jag har ju köpt den alldeles för liten, men har nu lyckats gå ner 11,9 kg och nu känns det som att det inte är några problem att gå ner minst 9 kg till........

Hade värsta mardrömmen inatt....... Drömde att vi åkte till släktingar och att vi skulle gifta oss där, men jag hade inte provat klänningen innan, och den passade inte, mitt i allt kom jag på att slöjorna inte kommit, inga blommor, våra vänner och även föräldrar kom inte dit för de tyckte det var för långt att åka........ Rena kaoset alltså. Men men är det fredag den 13 idag så kanske man kan förstå drömmen?

Vilken lättnad det var att vakna från det kaoset. PUST!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!